Gå til innhold

Ble utsatt for grov seksuell vold, samt psykisk terror av far. Men han har null skyld i at jeg sliter psykisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble jævlig irritert av denne artikkelen:

https://forskning.no/psykiske-lidelser-psykologi/ett-personlighetstrekk-ligger-bak-nesten-all-psykisk-sykdom/1263720

Så det er liksom bare arv som er årsaken til at jeg sliter. Man må visst slutte å skylde på foreldrene. De kan altså voldta og skade barna sine, og slippe unna med at der er arv og gener som gjør at barna deres har det vondt.Flott.

Anonymkode: 2f3d1...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du en meget alvorlig innvending mot den studien du refererer til. Jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste den.

Her har de totalt utelatt PTSD og beslektede tilstander.

Skrevet
11 minutter siden, kupton skrev:

Her har du en meget alvorlig innvending mot den studien du refererer til. Jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste den.

Her har de totalt utelatt PTSD og beslektede tilstander.

Ønsker deg en god jul. Kupton :) 

Anonymkode: 2f3d1...585

Skrevet

Enig. Vi er kanskje forskjellige med tanke på hvordan vi lever takler opplevelsene våre og hvordan vi lever med dem, men faktoren flaks/uflaks er i mine øyne viktig. Å bli utsatt for traumer er ikke nevrotisme. Det er uflaks. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...