Gå til innhold

Alternativ / tillegg til Quetiapin søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sliter veldig med søvn for tida. Vanligvis har det jeg tar av Quetiapin gått nokså i fletta på meg, men det har jeg ikke opplevd på evigheter nå. Jeg tar 300mg som Depot i 18-tida etter råd fra psykiateren min, samt 200mg vanlig tablett som jeg tar i 21-22 tida. Men jeg blir liksom ikke trøtt. Legger meg, får ikke sove, står opp og forsøker noe rolig musikk, går og legger meg igjen, får stadig ikke sove, gir opp... Kanskje får jeg meg noen timer mellom 5 og 9. Sånn går jeg til jeg er helt ødelagt. da kan jeg sove i et døgn. Så er det i gang igjen. Prøver for en hver pris å unngå soving på dagen, for det ødelegger alt. Men når jeg først krasjer... Sover jeg ikke da, får jeg migrene - som i sin tur tvinger meg i seng. 

Jeg har fått Vallergan for å ha nå i jula, med dosering opp til 50mg. Vanligvis slår 30mg knockout på meg. Nå har jeg tatt 40 og merker ikke noe.  Har opplevd samme problem tidligere, men da har Vallergan funket. 

Hvordan kan det være lurt å tenke nå? Burde jeg vurdere å bytte ut eller legge noe annet til Quetiapin? Husker en LIS-lege var skeptisk til ganske mye fordi jeg bruker Metoprolol (betablokker). Ellers tar jeg Lamictal, Brintellix og Rivotril fast. Prøvd det meste, og mye funker. Tolvon eller Remeron - er det safe? Truxal? Ønsker ikke Zyprexa, for jeg får høyt blodsukker av den. Benzo eller Z-hypnotika er jeg heller ikke så glad i, de virker uansett dårlig fordi jeg er innspist  på Rivotril mot epilepsi. 

Jeg føler meg ikke hypoman eller depressiv, og har heller ikke økte angstplager. Bare søvnproblemer jeg ikke aner hvorfor jeg har fått så problemer med å få på rett kjøl igjen. Jeg er redd for å bli grensepsykotisk om jeg fortsetter i dette sporet. Opplevd det en gang før. Først sovet mange timer, våknet og vært grensepsykotisk i et døgn ca.  Ingen diagnostisert psykoselidelse. 

Endret av FjellOgDalar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...