Gå til innhold

Kritisert for å være deprimert i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min ble invitert bort i jula. Grunnet bipolar depresjon, sa jeg i fra at jeg ønsket å bli hjemme. Nei, det var ikke noe problem. Det hadde de stor forståelse for, og de ville at jeg skulle komme likevel. Kom som du er. 

Så jeg gjorde det, da. Og hva skjer? Jeg blir kritisert for å ikke le. «Kom igjen, le litt, da. Man kan le selv om man er deprimert». «Kom igjen, spis litt, da. Liker du ikke maten, eller? Er det ikke godt nok for deg, kanskje. Du er vel vant til sånn fin mat, du»? «Vær litt sammen med oss, da? Man kan ikke sove hele dagen. Synes du at vi er kjedelige, eller»? «Ble du ikke fornøyd med gavene»? Osv.

So much for forståelse for at jeg er deprimert. Jeg ler ikke, fordi jeg ikke føler glede. Jeg spiser ikke fordi jeg ikke har matlyst. Jeg vil være alene, fordi jeg ... er deprimert. Jeg er fornøyd med gavene. Skal jeg fake ekstase?

Skulle ønske jeg ikke hadde dratt. Nå føler jeg meg enda verre.

Anonymkode: 40e16...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En må bare beklage dine venners mangel på vanlig folkeskikk og deres mangel på kunnskap.

Skrevet

Takk for støtten, Kupton

Skrevet
8 minutter siden, Underbar skrev:

Jeg hadde dratt hjem.

Hadde gjort det hvis jeg orket. Det er en ti timers kjøretur hjem, skjønner du. Får heller bare holde meg for meg selv.

Gjest Maggie55
Skrevet

En dag kommer til oss alle tror jeg bare. Akkurat som stedet der jeg bor. Der finnes ikke vanlige mennesker lenger.

Skrevet

Uff da. Det var fryktelig dårlig gjort synes jeg. De skjønner ikke hva en depresjon er tydeligvis. Jeg håper virkelig du har fått hvilt ut nå og føler deg litt bedre.

Klem fra en som er glad for at julaften er overstått.

Skrevet
2 timer siden, Maggie55 skrev:

En dag kommer til oss alle tror jeg bare. Akkurat som stedet der jeg bor. Der finnes ikke vanlige mennesker lenger.

Lurer på hvor du bor!

Anonymkode: 609a4...160

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg vet ikke jeg. Ganske så vanlig sted tror jeg i dag og det er jo ikke sikkert alle tror alt som står i media og tar det for eneste sannhet nei. Men det ekstremt mye rart synes jeg også i mellommenneskelig adferd. Tror ikke vi alle er så begeistret for utviklingen. Mange når aldri noen yrkestilknytning. Går ikke riktige veien for menneskelig liv synes jeg selv om også jeg ser at om de store økonomiske trekkene er bra så betyr det mye for mange. Men jeg vet ikke om der finnes noen medisin mot bekymringene jeg ser iallefall. Vi strever alle med vårt tror jeg bare.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg mener bare at det at mange blir bekymret for seg og sine i dagens verden synes ikke jeg er rart selv om jeg ikke vil være med på å glorifisere fortida heller..

Skrevet

Så trist å lese at de ikke hverken forstår eller aksepterer. 

Skrevet
12 timer siden, Maggie55 skrev:

8 timer siden, Maggie55 skrev:

Ganske så vanlig sted tror jeg i dag og det er jo ikke sikkert alle tror alt som står i media og tar det for eneste sannhet nei.

Det er jo ganske stor forskjell på at det skjer enkelte ting på et sted som er såpass spesielle at de blir omtalt i media, og til at det ikke finnes vanlige mennesker der lenger? Det finnes mange millioner mennesker som gjerne ville byttet plass med oss her i landet med tanke på tryggheten vi har, ikke bare de økonomiske forholdene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...