Gå til innhold

Groper i mandlene


lars k

Anbefalte innlegg

Jeg har hele livet (er 25 nå) hatt problemer med oppsamling av et hvitt stoff i groper i mandlene. Dette blir til harde klumper som jeg med jevne mellomrom må presse ut. Mandlene er da ganske ømme og jeg får ofte brekningsfornemmelser. Noen ganger er det antydning til blod når jeg presser ut disse klumpene. Mandlene mine er veldig store ifølge de legene jeg tidligere har vært i kontakt med.

Er fjerning av mandlene en løsning på problemet? Er det ulemper med et slikt inngrep? Hvor kan dette utføres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,lars.

Jeg har hatt det på samme måten,og på sykehuset fikk jeg beskjed av lege at jeg ikke ble kvitt problemet uten at de ble operert bort.Det gjorde jeg april i fjor,og er nå kvitt både gule klumper og illeluktende ånde.Jeg fikk narkose(intubasjon) når de ble operert bort,og smertestillende stikkpiller noen dager etterpå.Allmenntilstanden ble også mye bedre,for jeg var tidligere slapp og trett.Håper dette hjalp deg noe i avgjørelsen å få de fjernet.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Du har nok type mandler med slike krypter som det kan dannes abscesser i,og som igjen kan føre til vond smak i munnen etc.Det kan være aktuelt å fjerne mandlene,og de aqller fleste blir fornøyd etter et slikt inngrep.

Indikasjon for fjerning kan være gjentatte øre/halsinfeksjoner, snorking eller andre typer plager.Det er ingen sikre ulemper ved dette inngrepet,men indikasjon for operasjon blir avgjort av øre-nese-hals legen,som da evt.henviser deg til operasjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...