Gå til innhold

Ang. slitenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en annen tråd blir det diskutert rundt temaet slitenhet. 

Kupton er inne på at "alle" nå er så slitne, og at det nærmest er "inn" å være sliten. Det tror jeg faktisk kan stemme i mange tilfeller. Vi har aldri hatt det bedre, eller mer lettvint enn vi har det i dag. Likevel blir mange så slitne. Hva kommer det av? Og hva vil det si å være sliten? 

Stress hadde man mye av før i tiden også. Bekymringer likeså. Og folk ble slitne. De strevde hardere fysisk enn vi gjør i dag, og gikk slitne til sengs og sov det av seg før de ble klare til en ny dag med strev og bekymringer. 

Kanskje er det sånn i dag at vi kroppslig ikke får utløp for alt stresset vårt? At det istedet hoper seg opp i psyken, og folk oftere på grunn av det går på en smell. Kanskje vi ville fått det bedre med oss selv om vi brukte kroppen mer? Det tror jeg.

Men jeg tenker først og fremst at dette gjelder friske mennesker. De som er somatisk eller psykisk syke, har mer "grunn" til å bli slitne. Det er liksom mer forståelig at man blir sliten på grunn av sykdom. Eller? 

Anonymkode: eace3...6bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å være sliten før man blir pensjonist. 

Anonymkode: b7ec8...f96

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å være sliten før man blir pensjonist. 

Anonymkode: b7ec8...f96

Neivel. Da så.

Anonymkode: eace3...6bd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...