Gå til innhold

Psykisk helsehjelp i kommunen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til å gå mot slutten for behandling på dps og vil bli nødt til å gå til støttesamtaler hos kommunen. Noen som har erfaring med dette og vet hva det vil gå ut på? 

Har lite effekt av behandlingen på dps, enten så er det jeg som er håpløs eller så er det behandleren, eller kanskje det er begge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Fionys skrev:

Ser ut til å gå mot slutten for behandling på dps og vil bli nødt til å gå til støttesamtaler hos kommunen. Noen som har erfaring med dette og vet hva det vil gå ut på? 

Har lite effekt av behandlingen på dps, enten så er det jeg som er håpløs eller så er det behandleren, eller kanskje det er begge.

Hei jeg har de tilbudet i kommunen er gjerne med en Sosionom eller psykiatrisk sykepleier men har telefon kontakt + 1 møte i uka utenom ferier men da pleier ho å ordne vikar og kan si at jeg er veldig fornøyd 😀og hva det går ut kommer egentlig ut hva du trenger hjelp til og du blir kalt inn til møte først der du må fortelle litt om hva du mener du trenger hjelp til og kan være til hjelp å skrive ned noen stikk ord om hva du sliter med i hverdagen og den personen kan hjelpe deg med foreksempel Nav kriseplan  søknader  i andre ting men mitt tips sett deg ned og tenk på hva trenger jeg hjelp til i hverdagen 

Endret av Lonewolf79
Skrevet
47 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har psykiatrisk sykepleier, hun skal hjelpe meg å komme meg ut. Men ofte sitter vi på kontoret og snakker om livet mitt,hun sa faktisk jeg hadde klart meg fint uten medisiner før. Da ble jeg oppmuntret til å slutte, hun har jo sett meg uten medisiner. Hun er veldig interessert i hvordan det går med barn og barnebarn,ellers bare prater vi om løst og fast. Før når jeg var dårligere fulgte de meg til lege, tannlege, psykolog og nav. De kan visst også hjelpe i hjemmet med rydding og vasking,men det har jeg en mann som gjør. Ei jeg hadde pleide å si "Jeg er som poteten, kan brukes til alt". Dessverre døde hun,hun var der for meg 24/7, får ingen som henne igjen. Hun strakk seg veldig langt for alle hun hadde. Nå er det vel mer støttesamtaler, ofte blir vi veldig fort ferdig for jeg har ikke noe å snakke om. Treffes ikke så ofte heller, planen var en gang i uken og vi skulle gå tur. Ja, det er det tilbudet jeg har fra kommunen/dagsenteret. 

Alt kan virke håpløst i perioder, men det er alltid håp ❤️ 

Skrevet

Det var mye uklar med helsen min pga.stoffskifte. Nå er verdier stabil og nå ønsker hun å gå med til fastlegen og nav. Det er et godt tilbod men jeg vet ikke om det virker for meg. 

Skrevet

Og de kan hjelpe med å dele ut medisiner og gi sprøyter til folk. Hun spurte alltid meg "Er du sikker på at du vil ha den"? Da ble jeg usikker hehe. Men hun er en god person, det er vel de fleste som jobber der. De gjør det de kan for å hjelpe,men vet ikke alltid hva folk trenger tror jeg. Det nytter ikke å få kontakt med dem hvis man går på dagsenteret, de holder seg sammen og snakker om sitt. Men nå er det vel en person du skal forholde deg til? Da er det lettere det med kontakt, da er dere jo bare to. Du må nå ha lykke til! 

Skrevet

Takk for svar! Jeg er litt usikker på hva jeg selv tenker om det, om jeg har lyst, men blir vel nødt til det for en periode. Det er snakk om støttesamtaler etter behov for jeg har ikke behov for hjelp med medisiner, nav, fastlege, aktivitet og slikt, alt dette klarer jeg helt fint selv.

yellow ledbetter
Skrevet

Hvordan tilbudene er i kommunene er sikkert ganske variabelt. Her vet jeg ikke hva de har, bortsett fra noen gruppegreier, men der vi bodde før gikk en av guttene mine til samtale med psykiatrisk sykepleier i en periode, og hun var veldig flink.

Hvis du har en OK fastlege så kan du kanskje spørre vedkommende om råd? Ellers er det kommunen du må kontakte. Det ligger som regel mer info på kommunens hjemmeside.

Skrevet

Dps ordnet kontakt med sosionom i kommunens psykiatritjeneste for meg. De kan sikkert hjelpe deg. Jeg går til støttesamtaler en gang i uka

Anonymkode: 21935...84f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...