Gå til innhold

Hvis strømmen går i 3 døgn eller mer...

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar
På 5.1.2019 den 23.31, Trine skrev:

Jeg ser for meg at det funker med kaffetrakterprinsipp. Salt fordamper jo ikke. Så hvis man koker saltvannet og sender dampen gjennom et rør og over i en annen beholder, vil saltet ligge igjen og dampen blir til rent vann når det avkjøles i den andre beholderen. Kan hende jeg tar skikkelig feil altså. Jeg bare kom til å tenke på at man noen ganger ser klumper med salt langs kysten, der det tydelig har vært en søledam med saltvann. Vannet har fordampet og saltet ligger igjen.

Høres jo logisk ut, men jeg husker ikke annet enn at det var noe jeg så demonstrert av en overlevelsesekspert på Discovery for evigheter siden.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...