FjellOgDalar Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 På 5.1.2019 den 23.31, Trine skrev: Jeg ser for meg at det funker med kaffetrakterprinsipp. Salt fordamper jo ikke. Så hvis man koker saltvannet og sender dampen gjennom et rør og over i en annen beholder, vil saltet ligge igjen og dampen blir til rent vann når det avkjøles i den andre beholderen. Kan hende jeg tar skikkelig feil altså. Jeg bare kom til å tenke på at man noen ganger ser klumper med salt langs kysten, der det tydelig har vært en søledam med saltvann. Vannet har fordampet og saltet ligger igjen. Høres jo logisk ut, men jeg husker ikke annet enn at det var noe jeg så demonstrert av en overlevelsesekspert på Discovery for evigheter siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446205-hvis-str%C3%B8mmen-g%C3%A5r-i-3-d%C3%B8gn-eller-mer/page/3/#findComment-3884690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.