Gå til innhold

Vold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror vi vet altfor lite om hvordan noen mennesker bare må ha det. Ris synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Det er feil læring av bareopdragelse fra fortida.Enkelte mennesker er bare ikke helt vokse tror jeg. Men jeg vet i grunnen ingen ting. Synd det bare går gjennom generasjoner ja.

Anonymkode: 5c147...c28

stjernestøv
Skrevet
14 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ja det er mye skjult. 

Mye får man ikke gjort stort med dessverre, ikke minst gjelder dette vold som ikke er fysisk.

Det sees jo på som vold likevel, og alvorlig,  men kan være vanskeligere å se, sette ord på, ta tak i, og evt få noen endring på.

Dette gjelder for både barna som lider under det, og de som er rundt og ser det.

Ja det er mye som er psykisk terror, det har jeg selv opplevd. Har merket at slike personer ofte er så blide og omgjengelige utad, da er det jo ingen som mistenker noe sånt. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er mye som er psykisk terror, det har jeg selv opplevd. Har merket at slike personer ofte er så blide og omgjengelige utad, da er det jo ingen som mistenker noe sånt. 

Hei!

Ja det er rart. Og det er jo også uærlig, være liksom to personer, en hjemme og en utenfor hjemmet.

Og heller ikke innrømme at man plager andre med sin væremåte, eller innse at man i slike tilfellleer har problemer og bør søke hjelp, sånn at man ikke ødelegger andre menneskers liv.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ja det er rart. Og det er jo også uærlig, være liksom to personer, en hjemme og en utenfor hjemmet.

Og heller ikke innrømme at man plager andre med sin væremåte, eller innse at man i slike tilfellleer har problemer og bør søke hjelp, sånn at man ikke ødelegger andre menneskers liv.

Ja det er rart. De innrømmer nok ikke feil, så de ønsker ikke hjelp til å forandre seg. Sånne folk er skumle syns jeg. 

Skrevet

Tror det har blitt mindre av fysisk vold i hjemmet de siste 50 årene, men at det der i mot har blitt mye mer av psykisk vold som kan være vel så ille som fysisk vold. Det er ganske lett å se hvor grensen på fysisk vold er, men med psykisk vold er det mye vanskeligere å se disse grensene. Psykisk vold er mye lettere å skjule enn fysisk vold. 

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, Fionys skrev:

Tror det har blitt mindre av fysisk vold i hjemmet de siste 50 årene, men at det der i mot har blitt mye mer av psykisk vold som kan være vel så ille som fysisk vold. Det er ganske lett å se hvor grensen på fysisk vold er, men med psykisk vold er det mye vanskeligere å se disse grensene. Psykisk vold er mye lettere å skjule enn fysisk vold. 

Ja det er mulig. Psykisk vold ødelegger jo psyken til folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...