Gå til innhold

Cluster igjen ....


Gjest tieskappa

Anbefalte innlegg

Gjest tieskappa

Hei!

Jeg har tegn på at jeg har for høyt prolaktin i kroppen.

Dette kan igjen komme av at det kan være en godartet svulst i hypofysen. (skal til legen om to uker for å sjekke meg)

Nå kommer århundrets store spørsmål: Hvis man har en svulst i hypofysen. Kan man da få symptomer som minner om cluster???? Kan det være at jeg ikke har cluster,men en svulst i hypofysen? Eller er det en "ønsketenkning" fra min side?

De to siste spørsmålene kan du slippe å svare på,men det første ville jeg sette stor pris på å få svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære tieskappe !

Ja, faktisk foreligger flere beskrivelser av pasienter med svulst i hypofyseområdet og symptomer som har vært nesten identisk med clusterhodepine. Når svulsten har blitt fjernet hos disse pasientene, har "clusterhodepinen" også forsvunnet. Så det kan være at du har en sjelden årsak til dine symptomer. Det blir spennende å høre fortsettelsen (jeg antar du skal til CT eller MR av hypofyseområdet ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...