Gå til innhold

Hva kreves for å få tilbake penger man har blitt "lurt" for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I sommer hadde jeg en telefonselger på tråden, fra Hafslund. Han ville selge meg "grønt valg" til kroner 62 i måneden. Jeg takket nei flere ganger. I går tittet jeg tilfeldigvis på faktura, som jeg vanligvis ikke gjør, og denne tjuvradden hadde tydeligvis satt meg opp for "grønt valg" allikevel. Så jeg har 434 kroner til gode hos hafslund? Skulle jeg tro. Hva må jeg gjøre for å få de tilbake? Jeg har sendt mail til kundeservice, men benytter denne tråden til å advare andre. Sjekk faktura, det er cowboy tilstander i det som pleide å være ett seriøst firma......

Etter å ha googlet så finner jeg mange lignende historier.....

Jeg poster her om jeg får mine penger tilbake.

Anonymkode: 22b2f...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I sommer hadde jeg en telefonselger på tråden, fra Hafslund. Han ville selge meg "grønt valg" til kroner 62 i måneden. Jeg takket nei flere ganger. I går tittet jeg tilfeldigvis på faktura, som jeg vanligvis ikke gjør, og denne tjuvradden hadde tydeligvis satt meg opp for "grønt valg" allikevel. Så jeg har 434 kroner til gode hos hafslund? Skulle jeg tro. Hva må jeg gjøre for å få de tilbake? Jeg har sendt mail til kundeservice, men benytter denne tråden til å advare andre. Sjekk faktura, det er cowboy tilstander i det som pleide å være ett seriøst firma......

Etter å ha googlet så finner jeg mange lignende historier.....

Jeg poster her om jeg får mine penger tilbake.

Anonymkode: 22b2f...942

Jeg kjøper ALDRI noe av telefonselgere.

Anonymkode: a3d13...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar. Dette er noe de sendte meg melding om da jeg skulle bytte tilbake til Hafslund. De slang med grønt valg, og jeg la ikke merke til det. Så sterke ord om lurt vet jeg ikke lengre om passer. Men jeg har ikke bedt om å få det. Uansett 0 penger tilbake.

 

Så mitt råd til andre, pass på så de ikke selger deg noe du ikke har bett om.

Anonymkode: 22b2f...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig. Man bør også passe på blandinger av muntlige og skriftlige avtaler også selv om man kanskje som du sier har med hva er seriøse bedrifter som kanskje tilogmed banktilknyttede. Det er veldig rart at folk ikke har mer ansvar enn de har.

Anonymkode: 40283...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan også bli utsatt for at folk opptrer både muntlig og skriftlig på vegne av en annen uten at det kommer klart frem. De undertegner kanskje med samme personsignatur noe som ikke er lett å vite. Man bør ikke være svekket av sykdom el.l når man har med sånne folk å gjøre.  Når det gjelder beviser så kan det være veldig vanskelig tror jeg. Jeg vet ikke hva man skal gjøre.

Anonymkode: 40283...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bare grøsser når man tenker på hva enkelte kan få seg til av uhumskheter og smartness. De har ofte så mange på lag dessverre.

Anonymkode: 40283...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille erfaring er at det er lite å gjøre ved. Enkelte gjør helt som de vil om det så er kommune eller næringsliv.

Anonymkode: 40283...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse strømleverandørene... De krangler om kunder, og lurer til seg penger på måter som kundene lett kan overse. Om noen ringer meg om strøm, sier jeg at det får de se til å sende meg skriftlig pr. brev og at jeg "kommer til å legge på nå" og legge på. Jeg har fått evig nok av at man lures til å velge en annen strømleverandør, hvorpå den man sa opp hos ringer tilbake med et rimeligere tilbud som man tar. Igjen ringer den man sa opp med enda et tilbud - og slik holder de på. Jeg opplevde en gang å bli avkrevd gebyr for brudd av en abonnementsbinding ingen hadde opplyst meg klart og tydelig at jeg inngikk. Ikke noe å gjøre ved. Jævla sure penger, og en jævla sur kunde som heretter holder seg til en strømleverandør og ferdig med det. Bruker uansett ikke mye strøm her jeg bor fordi fyr og varmtvann ligger i felleskostnadene. 

Også dette telefonsalget da... Det hjelper ikke å reservere seg. "Du er jo vår kunde, og da må vel vi få ringe deg med tilbud - dette er ikke salg." Hva er det da? Forsøk på salg er det helt avgjort. Eneste sånne reservasjoner skåner en for er de som selger vaskemidler og sånt tull. Men det burde vært et strengere regelverk rund salg av strøm og klar informasjon om hva man betaler for. Også synes jeg Konkurransetilsynet burde gjort noe med måten disse leverandørene får krangle om kunder på. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Man bare grøsser når man tenker på hva enkelte kan få seg til av uhumskheter og smartness.

Dette handler bare om litt sleipe selgere. Det er finnes verre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv feriepenger kan være en umulighet for enkelte har jeg hørt.

Hva mener du? Normale inntekter (ikke honorarer og f.eks. enkelte trenerjobber) gir feriepenger. Det har med jobb- og avlønningstype å gjøre i så fall, ikke personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lett tror jeg. Selv feriepenger kan være en umulighet for enkelte har jeg hørt.

Anonymkode: 40283...806

Du har hørt mye rart du. Hvor hører du egentlig alt dette rare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...