Gå til innhold

Tom for medisiner. Krise.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Dette har ingenting med psykiatri å gjøre, men Kupton kanskje du vet allikevel ? 

Sønn som bruker Hizentra 1 gang i uka. Reiste hjem til jul med bare en halv dose  igjen. Bestilte ikke i jula heller og tok bare en halv dose. Dårlig planlagt. Reiste tilbake til der han studerer og har fortsatt ikke tatt medisiner. Han har bestilt, men apoteket der han bor sier de er tomme på lageret og ikke får inn noe før neste uke. 

I Oslo var vi ikke vant til at det tok så lang tid. Han bor så langt unna nå og jeg får ikke hjulpet han. Jeg hører på telefonen at han er fullstendig utslitt  og enda må han gå slik en uke til. 

Er det noe han kan gjøre ? Har alle sykehus alt av medisiner liggende, slik at han.kan oppsøke sykehuset der han bor nå ? 

Oppgitt og bekymret. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Dette har ingenting med psykiatri å gjøre, men Kupton kanskje du vet allikevel ? 

Sønn som bruker Hizentra 1 gang i uka. Reiste hjem til jul med bare en halv dose  igjen. Bestilte ikke i jula heller og tok bare en halv dose. Dårlig planlagt. Reiste tilbake til der han studerer og har fortsatt ikke tatt medisiner. Han har bestilt, men apoteket der han bor sier de er tomme på lageret og ikke får inn noe før neste uke. 

I Oslo var vi ikke vant til at det tok så lang tid. Han bor så langt unna nå og jeg får ikke hjulpet han. Jeg hører på telefonen at han er fullstendig utslitt  og enda må han gå slik en uke til. 

Er det noe han kan gjøre ? Har alle sykehus alt av medisiner liggende, slik at han.kan oppsøke sykehuset der han bor nå ? 

Oppgitt og bekymret. 

Kanskje legevakten vet?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at det stadig er mangel på viktige medisiner? Det virker som problemet har eksplodert de senere år.

Anonymkode: b70ba...3d6

Skrevet
12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Oppgitt og bekymret. 

Hvis nærmeste sykehus har sykehusapotek, så kan dere ringe dit og høre om de kan skaffe. Hender at de har bedre utvalg av medikamenter som ikke så mange bruker. 

Nicklusheletida
Skrevet

Har ringt legevakta der han bor. De har ingenting. Sier han må kontakte fastlegen i morgen. Akkurat som om det skulle være noen vits i det. Sier så at han må ta kontakt med legevakta igjen om han blir akkutt syk. 

Frosken Sykehusapoteket der er stengt nå. 

Så kom jeg på den gode ide ( trodde jeg ) at jeg kunne ringe jernbaneapoteket i Oslo som har døgnåpent , så kunne jeg hente ut medisiner i morgen , kjøre til ham etter jobb og bruke hele kvelden på å kjøre frem og tilbake. Planen var at vi uansett skulle kjøre dit på lørdag for å levere skiene hans. Tenkte jeg bare kunne fremskynde det. 

Men jernbaneapoteket sier det samme. Det er ikke levering før i uke 3. 

Da er det ikke mer å gjøre. Får bare vente uansett hvor sliten han måtte bli. Håper han lærer noe av dette uten at han blir alt for dårlig. 

Skrevet
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Har ringt legevakta der han bor. De har ingenting. Sier han må kontakte fastlegen i morgen. Akkurat som om det skulle være noen vits i det. Sier så at han må ta kontakt med legevakta igjen om han blir akkutt syk. 

Frosken Sykehusapoteket der er stengt nå. 

Så kom jeg på den gode ide ( trodde jeg ) at jeg kunne ringe jernbaneapoteket i Oslo som har døgnåpent , så kunne jeg hente ut medisiner i morgen , kjøre til ham etter jobb og bruke hele kvelden på å kjøre frem og tilbake. Planen var at vi uansett skulle kjøre dit på lørdag for å levere skiene hans. Tenkte jeg bare kunne fremskynde det. 

Men jernbaneapoteket sier det samme. Det er ikke levering før i uke 3. 

Da er det ikke mer å gjøre. Får bare vente uansett hvor sliten han måtte bli. Håper han lærer noe av dette uten at han blir alt for dårlig. 

Det betyr vel at eneste sjanse er om noe apotek tilfeldigvis har medisinen liggende. Jeg ville ha ringt sykehusapotek, - både i nærheten av der han bor og Ulllevål/Riksen/Ahus etc. 

Får håpe han ikke blir syk. 

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Det betyr vel at eneste sjanse er om noe apotek tilfeldigvis har medisinen liggende. Jeg ville ha ringt sykehusapotek, - både i nærheten av der han bor og Ulllevål/Riksen/Ahus etc. 

Får håpe han ikke blir syk. 

Skal prøve Riksen i morgen der han går til kontroll. 

Skrevet

Ring på apotekene utenfor Oslo.  Sist det var tomt for Levaxin for stoffskifte i Oslo, fikk jeg tak i på Nittedal.  Furadantin antibiotika har det vært tomt for et år og det fikk jeg tak hit jeg har flyttet.

Nicklusheletida
Skrevet
På 9.1.2019 den 1.44, Dorthe skrev:

Ring på apotekene utenfor Oslo.  Sist det var tomt for Levaxin for stoffskifte i Oslo, fikk jeg tak i på Nittedal.  Furadantin antibiotika har det vært tomt for et år og det fikk jeg tak hit jeg har flyttet.

Besøkte han i dag. Ser ut til at det går greit og nå får de vel inn igjen til uka. 

Han må lage seg en rutine, bestille i god tid før han går tom. Og jeg må lære meg å slappe av 😉

Skrevet
47 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han må lage seg en rutine, bestille i god tid før han går tom. Og jeg må lære meg å slappe av 😉

Jeg fant en fin app der jeg har lagt inn medisiner, antallet jeg har av hver, varsling når jeg skal ta de, og varsling når jeg har så så mange igjen (legger inn antallet selv for når den skal varsle). MyTherapy heter den. Kjempefin :)

Nicklusheletida
Skrevet
22 minutter siden, Mëmëso skrev:

Jeg fant en fin app der jeg har lagt inn medisiner, antallet jeg har av hver, varsling når jeg skal ta de, og varsling når jeg har så så mange igjen (legger inn antallet selv for når den skal varsle). MyTherapy heter den. Kjempefin :)

Tusen takk, det tipset skal jeg viderebringe :)

Skrevet
4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Besøkte han i dag. Ser ut til at det går greit og nå får de vel inn igjen til uka. 

Kanskje det er enklere for han å bestille medisiner på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...