Gå til innhold

skremmende tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ting ingen rår over tror jeg. Ingen har uendelig med ressurser og tanker og følelser kan være helt irrasjonelle og uforklarlige også for oss selv. Kanskje er de resultat av en sosialiseringsprosess som har vært veldig mangelfull. Kanskje preget av voksenpersoner hvis egen sosialiseringsprosess eller barndom ble bare et glemselens kapittel og man har kanskje få fotografier fra egen oppvekst til og med. Langt mindre voksenliv. Men noe tanker og følelser og impulser hører hjemme på " tegnebordet" tror jeg og ikke i praksis. Se bare på arkitektur som eksempel. Jeg snakket med en hagekyndig og han fortalte meg om en plante ofte brukt til å  pynte på mindre heldige byggverk. " Arktektens trøst", en eføylingende plante som danner et tett lovverk og slynger seg rundt oppover det mest mistrøstige byggverk. Jeg mener om vi har en svak side kan vi prøve å jobbe med den kanskje i et terapeutisk rom om vi er så heldige og derigjennom gjøre så godt vi kan. Noe annet kan ingen forlange av noen tror jeg og jeg tror vi alle gjør så godt vi kan. Vi er alle del av et samfunn tror jeg som har lagt mye av premissene forden vi fremtrer som på godt og vondt. Alt hrnger sammen med alt liksom. Det ligger ofte så mye arbeide bak folks prestasjoner som bare forbigås i vårt samfunn hvor alt er statusjag og forbrukssamfunn og utbytting av naturen som vi alle føler galt men snurrer rundt i berg og dalbane i vanskelig verden hvor økonomisk vekst og roboter er all verdi snart. Dette er slik jeg ser det i dag. Håper noen av mine  tanker fra min egen "streben" kan være nyttige innspill " der" du er i din utviklingsprosess.😁

Anonymkode: c44dc...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 9.1.2019 den 15.57, lillegutt_80 skrev:

Er tvangstanker veldig sterke? Så sterke at de føles helt ekte?

Jeg har opplevd det en periode. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...