Gå til innhold

Er der noen regler i gruppeterapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er der noen regler i gruppeterapi? Jeg regner med at det som blir sagt i gruppen blir i gruppen? Og hva med å bli venner med de andre i gruppen, er det lov?

Anonymkode: fe8c0...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er der noen regler i gruppeterapi? Jeg regner med at det som blir sagt i gruppen blir i gruppen? Og hva med å bli venner med de andre i gruppen, er det lov?

Alle har taushetsplikt overfor hverandre - alltid. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MxxM skrev:

Godt å høre. Vet du noe om det er greit å bli venner med de i gruppen?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke.. men jeg tror det var slik at man kunne bli venner når terapien var over. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av type gruppeterapi. I gruppeanalyser pleier det ikke å være anledning til å ha kontakt utenom gruppemøtene, i andre typer grupper kan det være anbefalt å ha kontakt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tenker på vennskap utenfor gruppen så er ikke det alltid så greit men tror det er greit at man hjelper hverandre litt med f.eks praktiske ting. Vanskelig å sette noen klar grense for dette.

Skrevet
3 timer siden, MxxM skrev:

Men man skal være litt naiv for å stole helt på det.... desverre. 

Har opplevd at en i gruppen var venninne m en kollega av meg. Noe min kollega fortalte... og deretter at min kollega spurte meg om eksakte ting vedr min situasjon fra gruppetimen. 

Aldri mer

stjernestøv
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lov å være venner utenom gruppen da jeg gikk,og alle hadde taushetsplikt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...