Gå til innhold

Fibroadenom


aneliss

Anbefalte innlegg

Noen her som har fibroadnom i brystet?

Jeg har veldig små pupper,str B, men det er alltid noe som dukker opp der. Har flere cyster og fibroadenomer. Hver gang jeg oppdager noen nye kuler så løper jeg til legen og blir henvist videre. Det er ganske belastende da jeg er drittredd for kreft hver gang ( har helseangst). Pluss at jeg er sykt redd for mammografi og det gjør meg utrolig redd og jeg gruer meg hver gang. 

Sist jeg oppdaget fibroadenom ble det sjekket med biopsi og jeg fikk ingen beskjed om å gå til oppfølging. Fikk bare beskjed om å glemme at den er der og så leve videre. Er det nok liksom? Bør man ikke ha noe kontroll og oppfølging? 

Jeg velger å gå til privat UL for å sjekke brystet og bekrefte at fibroadenom ikke veks. Jeg fikk beskjed fra UL lege om at jeg har "tette bryster", dvs mye kjertel. Dette er nok uvanlig for min alder ( snart 40). Så jeg er mer engstelig for at jeg kan utvikle noe herslig. 

Kan man få oppfølging med ultralyd (helst, da jeg grue så mye til mammo) fra det offentlige, Eller er det ingen håp og man må gå til privat hele tiden?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...