Gå til innhold

Kredittkortgjeld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Kayia skrev:

1. Betegnelsen omfatter meg fordi noe av det som omtales "dolfruenes mening" i denne tråden kun er sagt av meg, men blir tillagt alle "dolfruer". De andre "dolfruene" bør få slippe å tillegges meninger på gruppenivå på denne måten. Betegnelsen rammer meg fordi min mening generaliseres, og fordi jeg settes i bås basert på - fremdeles - ukjente kriterier. 

2. Ja selvfølgelig. Det er en kjønnet benevnelse, og man vet ikke om det er kvinner eller menn bak AB. Om den skal omfatte alle vellykkede med et fullverdig liv bør betegnelsen i det minste være kjønnsnøytral.

 

Jeg aner ikke om det er kvinner eller menn bak nickene.  Det er kun noen nick som er kjønnete.

For min del har jeg aldri tenkt på begrepet "dolfruer" som de vellykkede med et fullverdig liv, og aldri tenkt på enkeltnick i den sammenhengen heller.  Dette er en gruppebetegnelse ut i periferien, noe ala "OBOSkjerringer.  Selv er jeg kvinne og tenker aldri på om jeg er "dolfrue" eller ikke.  Couldn't care less.

Anonymkode: 37af9...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, laban skrev:

Det gjør det vel, det har jeg vært med på flere ganger. Verken tidligere eller i denne tråden er det bare motstand og fordømmelse. Jeg har f.eks. gjentatte ganger beskrevet hvordan jeg bruker kredittkort i forbindelse med ferier. Hvis startinnlegget her hadde inneholdt litt mer av det som kom fram senere, ville trolig svarene blitt mer nyanserte også.

Kan man ikke forsvare seg mot kritikk på et diskusjonsforum? Det var da en underlig regel. 

Det var kanskje klønete skrevet av meg, men jeg synes det er unødvendig å ta inn over seg det som blir skrevet på diskusjonsforum.  Regler har ikke jeg eller andre satt.

Jeg har ikke sett nyanserte diskusjoner om kredittkort og er nokså sikker på at svarene hadde vært stort sett de samme.  Det trenges neppe å beskrive gjentatte ganger hvordan kredittkort blir brukt i forbindelse med ferier.

Anonymkode: 37af9...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenges neppe å beskrive gjentatte ganger hvordan kredittkort blir brukt i forbindelse med ferier.

Jeg mente ikke akkurat at jeg hadde gjentatt det fordi det er nødvendig for å forklare det, men at jeg har skrevet det (samme) i diskusjoner i forskjellige tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var kanskje klønete skrevet av meg, men jeg synes det er unødvendig å ta inn over seg det som blir skrevet på diskusjonsforum.  Regler har ikke jeg eller andre satt.

Hvor har du det fra at jeg har tatt dette inn over meg? Skriver du kun når noe har hisset deg opp på noe vis? Det gjør ikke jeg, men jeg mener like fullt at det er dårlig debattskikk å putte folk i boks og gjennom det pålegge andre ansvar for noe de ikke har sagt. Og- jeg greier heldigvis å BÅDE mene dét OG sove godt om natten samtidig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

Jeg mente ikke akkurat at jeg hadde gjentatt det fordi det er nødvendig for å forklare det, men at jeg har skrevet det (samme) i diskusjoner i forskjellige tråder.

Det er sikkert flerfoldige tråder som jeg ikke har fått med meg.  I hvert fall synes jeg samme svarene kommer opp igjen og igjen hvis kredittkort er tema.

Anonymkode: 37af9...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Hvor har du det fra at jeg har tatt dette inn over meg? Skriver du kun når noe har hisset deg opp på noe vis? Det gjør ikke jeg, men jeg mener like fullt at det er dårlig debattskikk å putte folk i boks og gjennom det pålegge andre ansvar for noe de ikke har sagt. Og- jeg greier heldigvis å BÅDE mene dét OG sove godt om natten samtidig :) 

Hvorfor hisser du deg opp nå?  Hvorfor skyter du sånn på meg?

Anonymkode: 37af9...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hisser du deg opp nå?  Hvorfor skyter du sånn på meg?

Anonymkode: 37af9...c75

Du kan ikke ane hvor lite jeg hisser meg opp og skyter ikke, men jeg velger altså å svare deg til tross for at det egentlig var Gargamel jeg tok opp dette med. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kayia skrev:

Hvor har du det fra at jeg har tatt dette inn over meg?

Svaret med "å ta det inn over seg" var til meg, ikke til deg. Årsaken var at jeg kommenterte dette:

...det er unødvendig å komme i forsvar pga. kritikk

Jeg tar heller ikke denne debatten tungt, men jeg synes man skal kunne forsvare seg mot kritikk på et diskusjonsforum, det blir tamt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Svaret med "å ta det inn over seg" var til meg, ikke til deg. Årsaken var at jeg kommenterte dette:

...det er unødvendig å komme i forsvar pga. kritikk

Jeg tar heller ikke denne debatten tungt, men jeg synes man skal kunne forsvare seg mot kritikk på et diskusjonsforum, det blir tamt uten.

Ok, det var mitt innlegg som var sitert sjø. Forøvrig enig, man må kunne svare på et diskusjonsforum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Ja. skroll fire innlegg opp, så ser du det selv :) 

Jeg ser nest øverst på siden. Ikke at det er noen stor sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎01‎.‎2019 den 18.15, Kayia skrev:

Hvem er "dolfruene"? Er man "dolfrue" i kraft av sivilstand, spesielle meninger, personlig økonomi, alder, eller handler dette om andre karakteristika? Hvorfor er det greit å snakke om dolfruene som gruppe, mens dette ikke er lov på lov om andre grupper?

Er ellers usikker på om jeg er en av "dolfruene" eller ikke, ettersom du selv bruker uttrykket - kanskje du kan svare på dette? 

Hvorfor velger du å ta dette opp med Gargamel som ikke var den som introduserte begrepet i denne tråden? Jeg oppfattet bruken av hermetegn som at han ikke uten videre var enig i begrepsbruken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frosken skrev:

Hvorfor velger du å ta dette opp med Gargamel som ikke var den som introduserte begrepet i denne tråden? Jeg oppfattet bruken av hermetegn som at han ikke uten videre var enig i begrepsbruken. 

Fordi jeg oppfatter han som for reflektert til å bruke slike fordummende debatt-teknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
25 minutter siden, Kayia skrev:

Fordi jeg oppfatter han som for reflektert til å bruke slike fordummende debatt-teknikker.

Der har du helt rett i. Jeg ville aldri brukt det som en debatt-teknikk eller hersketeknikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gargamel skrev:

Der har du helt rett i. Jeg ville aldri brukt det som en debatt-teknikk eller hersketeknikk. 

 

@Gargamel skriver mye klokt. Jeg oppfatter han som en ganske reflektert bruker. 

 

Anonymkode: b3034...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Gargamel skriver mye klokt. Jeg oppfatter han som en ganske reflektert bruker. 

 

Anonymkode: b3034...cfa

Takk for det. @Kayia skriver også mye klokt som blant annet har hjulpet meg. Selv om jeg blir litt irritert på henne i blant stikker det ikke så dypt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gargamel skrev:

Takk for det. @Kayia skriver også mye klokt som blant annet har hjulpet meg. Selv om jeg blir litt irritert på henne i blant stikker det ikke så dypt. 

Hehe jeg blir og så litt irritert på @Kayia iblant. Men er enig med deg. Hun skriver mye klokt og. 

Anonymkode: b3034...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 18.46, Kayia skrev:

Jeg syns dol skal slutte å bruke denne betegnelsen som hersketeknikk hver gang det kommer råd som oppfattes som moralsk, og iallefall forventer jeg at dette ikke brukes av oppegående menn.

Om ikke må vel vi damer som alltid poster under fast nick begynne å poste som Anonym bruker da kanskje.

 

På 29.1.2019 den 12.24, Kayia skrev:

1. Betegnelsen omfatter meg fordi noe av det som omtales "dolfruenes mening" i denne tråden kun er sagt av meg, men blir tillagt alle "dolfruer". De andre "dolfruene" bør få slippe å tillegges meninger på gruppenivå på denne måten. Betegnelsen rammer meg fordi min mening generaliseres, og fordi jeg settes i bås basert på - fremdeles - ukjente kriterier. 

2. Ja selvfølgelig. Det er en kjønnet benevnelse, og man vet ikke om det er kvinner eller menn bak AB. Om den skal omfatte alle vellykkede med et fullverdig liv bør betegnelsen i det minste være kjønnsnøytral.

 

 

Nå tror jeg Kayia bør trekke pusten dypt. Det var isw som skrev om dolfruene. Det var ikke engang om, men til! Og du går løs på Gargamel. Hvis jeg ikke husker feli, var det vel også du som mente han gikk hardt ut på deg for tiden. Kan hende jeg husker feil, men mener jeg leste det i en annen tråd for ikke så lenge siden. ikke vet jeg om han har gjort det eller ikke, men her er det ihvertfall du som er urettferdig mot Gargamel.

Gargamel skrev altså "dolfruene" i hermetegn fordi isw hadde skrevet om hvordan dolfruene (uten hermetegn) var. Det han skrev var mer i retning av å forsvare dolfruene. Så skulle du hakket på noen, hadde det vært isw du skulle tatt.

Men så kommer det litt komiske oppi det hele. For hvem er det vel ikke som skriver "dolfruenes mening". Så du kan altså skrive "dolfruene", men gud forby om Gargamel gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...