Gå til innhold

Utmattelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er virkelig desperat etter tips fra andre, om dere har opplevd noe av de samme bivirkningene. Jeg har tatt Rivotril stort sett hver dag siden våren i fjor. Jeg bestemte meg for å kutte tvert ut i fjor,om jeg ikke fikk til det, ville jeg legge meg inn for å få hjelp til dette. Jeg bråsluttet, og hadde noen grusomme mnd isenga. Super angst hele tiden, søvnprob,mat og mageprob osv. Stolt som fikk det til helt alene.Gikk nesten 2 mnd, så var jeg så dum og begynte pån igjen. Nå har det blitt virkelig ille. Jeg føler at rivoen styrer hele livet mitt nå. Har blitt helt utmattet, vært det en lang periode nå, orker minimalt, kommer meg så vidt til butikken, og dusje og lage mat, osv har blitt en kamp. Fått tinitus/hører lyder,lysømfintlig må bruke solbriller,ubehag med øynene/tørre? Kan ikke huske sist jeg møtte en venninne. Er så utmatta,så orker ikke. Prøver å presse meg selv,men det går ikke. Kan jeg ha fått utmattelse syndrom nå?eller er det rivoen som gjør dette?Jeg er til vanlig en sosial person som liker å være med venner. Nå har jeg blitt helt isolert føler jeg pga utmattelsen. Tar 1/2-1-2mg om dagen nå. (Da blir plagene borte med engang, spiser litt og får sove noen timer) varer ca noen timer at alt er borte, så er det på'n igjen. Lege osv vet ingenting om dette. Jeg vil sårt klare å slutte igjen på egenhånd. Men er j...vanskelig med disse bivirknigene som jeg aldri har hatt før. er det normalt med sånne bivirkninger av rivoen som utmattelse,orke knapt noe, ubehag med øynene osv? Ikke sett noe om det. Håper noen kan svareEr dette normalt?http://www.hjelp.no

Anonymkode: 91724...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er virkelig desperat etter tips fra andre, om dere har opplevd noe av de samme bivirkningene. Jeg har tatt Rivotril stort sett hver dag siden våren i fjor. Jeg bestemte meg for å kutte tvert ut i fjor,om jeg ikke fikk til det, ville jeg legge meg inn for å få hjelp til dette. Jeg bråsluttet, og hadde noen grusomme mnd isenga. Super angst hele tiden, søvnprob,mat og mageprob osv. Stolt som fikk det til helt alene.Gikk nesten 2 mnd, så var jeg så dum og begynte pån igjen. Nå har det blitt virkelig ille. Var ikke sånn sist gang jeg sluttet. Jeg føler at rivoen styrer hele livet mitt nå på en måte. Har blitt helt utmattet, vært det en lang periode nå, orker minimalt, kommer meg så vidt til butikken, og dusje og lage mat, osv har blitt en kamp. Fått tinitus/hører lyder,lysømfintlig må bruke solbriller,ubehag med øynene/tørre? Kan ikke huske sist jeg møtte en venninne. Er så utmatta,så orker ikke. Prøver å presse meg selv,men det går ikke. Er det rivoen/psyken som gjør dette?Jeg er til vanlig en sosial person som liker å være med venner. Nå har jeg blitt helt isolert føler jeg pga utmattelsen. Tar 1/2-1-2mg om dagen nå. (Da blir plagene borte med engang, spiser litt og får sove noen timer) varer ca noen timer at alt er borte, så er det på'n igjen. Lege osv vet ingenting om dette. Jeg vil sårt klare å slutte igjen på egenhånd. Men er j...vanskelig med disse bivirknigene som jeg aldri har hatt før. er det normalt med sånne bivirkninger av rivoen som utmattelse,orke knapt noe, ubehag med øynene osv? Ikke sett noe om det. Håper noen kan svareEr dette normalt?http://www.hjelp.no

Anonymkode: 91724...e3c

 

Anonymkode: 91724...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er seponering over en lengre periode for å slippe unna de verste abstinensene. (Kutte gradvis ned på dosen)

Ved langvarig bruk får du angst og depresjon bl a, kan være derfor du ikke orker stort/ er utmattet

https://www.benzo.org.uk/FAQ1.1.htm#2

Der står det masse om hva det gjør med hjerne og kropp.

Også lurt å ta det opp med lege, ring rustlf. Skaff deg hjelp, så kan det være lettere enn å håndtere alt alene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...