Gå til innhold

Interessante dokumentarfilmer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne delt en dokumentarfilm som jeg har sett. Men jeg kan ikke dele den, fordi jeg er redd at innholdet er for sterkt. Det står advart i forkant av filmen at den er svært ubehagelig, og virke veldig traumatiserende. Jeg kjente det selv etter å ha sett den: den var svært ubehagelig, og man kunne leve seg helt inn i situasjonen i dokumentaren. Men den ga meg en påminnelse om hvor heldig jeg egentlig er. 

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Jeg skulle gjerne delt en dokumentarfilm som jeg har sett. Men jeg kan ikke dele den, fordi jeg er redd at innholdet er for sterkt. Det står advart i forkant av filmen at den er svært ubehagelig, og virke veldig traumatiserende. Jeg kjente det selv etter å ha sett den: den var svært ubehagelig, og man kunne leve seg helt inn i situasjonen i dokumentaren. Men den ga meg en påminnelse om hvor heldig jeg egentlig er. 

Hva handlet den om? På netflix?

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan man ligge ut filmer av sensitiv art her inne? Den er av en traumatiserende art. Den er på youtube. Det handler om flykapring med en intens kamp og hard psykisk og fysisk kamp for passasjererne pluss pårørende, og det ender i døden.... desverre..... Det verste er at man klarer å sitte seg helt inn i situasjonen til passasjerne og pårørende. Passasjerne ringer familiene osv .. noen for å forklare at de er i en vanskelig situasjon som de håper at de kommer ut av, mens noen ringer for å si at de elsker sine, og adjø. 

Anonymkode: fcb2a...938

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var meg som skrev over. Okey jeg ligger den ut, for det får en til å tenke over hva som betyr noe i livet. Man våkner opp. Men den er utrolig trist.... Og det er en historie som alt annet... Men trist.... 

Endret av Thebutterfly

Annonse

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Passasjerne fortjener virkelig å bli hedret!. De var tapre, og flotte gode mennesker så derfor legger jeg den ut selv om den er utrolig trist. Synd at dette måtte skje, og at disse kaprerne lot det gå ut over uskyldige mennesker. Heldigvis er bakmannen tatt i dag. For det er helt forferdelig at de kunne la det gå på bekostning av helt uskyldige mennesker som ikke har noe med deres mål og meninger å gjøre. 

Endret av Thebutterfly
7 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Passasjerne fortjener virkelig å bli hedret!. De var tapre, og flotte gode mennesker så derfor legger jeg den ut selv om den er utrolig trist. Synd at dette måtte skje, og at disse kaprerne lot det gå ut over uskyldige mennesker. Heldigvis er bakmannen tatt i dag. For det er helt forferdelig at de kunne la det gå på bekostning av helt uskyldige mennesker som ikke har noe med deres mål og meninger å gjøre. 

Ja det er jo helt forferdelig trist :( 

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo helt forferdelig trist :( 

Det er det :( . Jeg har vært i områder deler av terrorangrepet skjedde, så det virker så nært. Og jeg kan jo forestille meg den opplevelsen passasjerne/ pluss pårørende må ha hatt når man ser på dokumentaren, og bare av å ha vært i et fly.. .. :( . Er veldig glad for at bakmannen ble tatt! Han som lot alt går utover uskyldige mennesker. 

Endret av Thebutterfly
1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Det er det :( . Jeg har vært i områder deler av terrorangrepet skjedde, så det virker så nært. Og jeg kan jo forestille meg den opplevelsen passasjerne må ha hatt når man ser på dokumentaren.. :( 

Ja det må ha vært helt grusomt å vite at man snart skal dø. :( 

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det må ha vært helt grusomt å vite at man snart skal dø. :( 

Jeg tror at noen av dem følte et håp om at de kunne klare å overleve. De gikk til kamp mot kapreren som styrte flyet og de andre kaprerne. Det var det eneste valget de så i situasjonen, fordi kaprerne ville styrte flyet uansett. Jeg tror passasjerne håpet på å finne løsning som gjorde at de fikk kontroll over flyet slik at det ikke styrtet. Men forstår det slik at kapteinene ble drept helt i starten av kapringen så derfor sto det veldig dårlig til for passasjerne. 

Det gikk sterkt inn på meg når jeg hører en passasjer sier til pårørende på telefon: "jeg kan ikke forstå at dette ville skje med meg. Helt uforståelig."

Jeg er imot dødstraff, men faktisk bakmannen og personer som var med på denne terroren fortjente faktisk dødstraff. Etter å ha sett denne dokumentaren så ble jeg faktisk ganske sjokket over hvordan disse flykaprerne holdt på med helt uskyldige mennesker. 

Men må si: Passasjerne , og mannskapet ombord fortjener å bli husket på som helter!. For det var de!

Endret av Thebutterfly

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...