Gå til innhold

omskjæring og kjønnssykdom.


ung30

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret da det er motstridende informasjon jeg får.

Stemmer det at siden jeg er omskjært nå nylig så er sjansen for å få HIV eller andre kjønnssykdommer redusert til nesten null?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 13.6.2019 den 18.05, ung30 skrev:

Virkelig ingen som kan svare på det?

Det er IKKE trygt for omskjærte å ha ubeskyttet sex med folk med AIDS

 

Du stiller feil/dårlige/uklare spørsmål, så er litt din feil også at du får dumme/dårlige/misvisende svar, men også vennen din da han bør ta mer ansvar enn så.

Se på dette spørsmålet mitt, tenk at jeg vurdere ta vaksine mot meslinger, så spør jeg vennen din bør jeg ta vaksinene, han svarer

Nei du trenger ikke ta vaksinen mot meslinger, fordi det er omtrent null sannsynlighet for å få meslinger i Norge uansett

Ok, så da er vel det avgjort, la oss alle slutte med vaksiner, fordi sykdommene er så sjeldne, ikke noe problem, vel ?

Hva ville skjedd, om alle hørte på vennen din, jo sykdommene er skjeldne fordi folk tar vaksiner, slutter folk å ta vaksiner blir de ikke skjeldne lenger de blir epidemier. Det ville bli meslingutbrudd og millioner av mennesker ville blitt smittet og mange av dem døde.

Ok, så betyr det at vennen din løy? nei det er problemet, han sa på en måte sannheten men på en slik måte at det ble ekstremt misvisende og farlig, det kan feiltolkets og føre til ille konsekvenser for individer og samfunn

I Afrika er det mange som tror at omskjæring gjør deg trygg mot AIDS, og veldig mange av dem er omskjært, ser en på spredningen av adis derimot, virker det ikke som at aidsen bryr seg særlig om at det er noe % redusert sannsynlighet for å overføre smitten, med nok knull overkommer du fort det hinderet og epidemien sprer seg

Sannsynligheten er redusert om du er omskjært, hvor mye avhenger av hviket "hull" og hvilken rolle du har, og "lav", men fortsatt signifikant. Ville ikke anbefale sex med noen med aids, enten en er omskjært eller ikke, i noen av hullene. Både for egen del, og ikke minst for samfunnets del.

Jo flere som holder på uforsvarlig, jo farligere blir det for alle andre rundt også. Mange som har trodd det vennen din tror og gått på en smell. Det er IKKE trygt for omskjærte å ha ubeskyttet sex med folk med AIDS. Og fake news er farlig. Særlig aids/vaksine basert fake news.

Lykke til

Anonymkode: 259af...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er IKKE trygt for omskjærte å ha ubeskyttet sex med folk med AIDS

 

Du stiller feil/dårlige/uklare spørsmål, så er litt din feil også at du får dumme/dårlige/misvisende svar, men også vennen din da han bør ta mer ansvar enn så.

Se på dette spørsmålet mitt, tenk at jeg vurdere ta vaksine mot meslinger, så spør jeg vennen din bør jeg ta vaksinene, han svarer

Nei du trenger ikke ta vaksinen mot meslinger, fordi det er omtrent null sannsynlighet for å få meslinger i Norge uansett

Ok, så da er vel det avgjort, la oss alle slutte med vaksiner, fordi sykdommene er så sjeldne, ikke noe problem, vel ?

Hva ville skjedd, om alle hørte på vennen din, jo sykdommene er skjeldne fordi folk tar vaksiner, slutter folk å ta vaksiner blir de ikke skjeldne lenger de blir epidemier. Det ville bli meslingutbrudd og millioner av mennesker ville blitt smittet og mange av dem døde.

Ok, så betyr det at vennen din løy? nei det er problemet, han sa på en måte sannheten men på en slik måte at det ble ekstremt misvisende og farlig, det kan feiltolkets og føre til ille konsekvenser for individer og samfunn

I Afrika er det mange som tror at omskjæring gjør deg trygg mot AIDS, og veldig mange av dem er omskjært, ser en på spredningen av adis derimot, virker det ikke som at aidsen bryr seg særlig om at det er noe % redusert sannsynlighet for å overføre smitten, med nok knull overkommer du fort det hinderet og epidemien sprer seg

Sannsynligheten er redusert om du er omskjært, hvor mye avhenger av hviket "hull" og hvilken rolle du har, og "lav", men fortsatt signifikant. Ville ikke anbefale sex med noen med aids, enten en er omskjært eller ikke, i noen av hullene. Både for egen del, og ikke minst for samfunnets del.

Jo flere som holder på uforsvarlig, jo farligere blir det for alle andre rundt også. Mange som har trodd det vennen din tror og gått på en smell. Det er IKKE trygt for omskjærte å ha ubeskyttet sex med folk med AIDS. Og fake news er farlig. Særlig aids/vaksine basert fake news.

Lykke til

Anonymkode: 259af...1b1

Er du Blomsterfluen?:)))

Anonymkode: c0cad...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.6.2019 den 18.05, ung30 skrev:

Virkelig ingen som kan svare på det?

Selvfølgelig har ikke omskjæring noe å si fra eller til! 

Anonymkode: c0cad...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har ikke omskjæring noe å si fra eller til! 

Anonymkode: c0cad...725

Jo det har det, reduserer risikoen med ca 60% per samleie ifølge WHO for hetro par. for homser er effekten enda litt større.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du Blomsterfluen?:)))

Anonymkode: c0cad...725

Nei ☺️

Anonymkode: 259af...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...