Gå til innhold

Hvor mye Sobril er Valium ( Valium=Sobril )


Jimmy-Wayne

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en del forskjellige tilbakemeldinger fra leger her, og lurer på hva som er det riktige. Jeg skal snart avvennes Blå-valium ( 6*10 mg daglig ). I ett innlegg leste jeg at 5 mg Valium tilsvarer 25 mg Sobril. Det nekter jeg å tro på. Jeg står for tiden på en ganske høy dose Valium ( 60 mg daglig ), som nevnt. Hvis sistnevnte teori stemmer, står jeg altså på 500 mg sobril daglig. Tvilsomt. Jeg vet at diazepam brytes ned til Oxazepam i kroppen.  

En Benzo-kalkulator jeg fant på nettet regnet 60 mg om til 120 mg Sobril. Denne beregningen stemmer overens med uttalelsen jeg leste fra en annen lege, om at 5 mg Valium tilsvarer 10 mg Sobril. Samtidig har jeg gått på Sobril i 6-7 år tidligere, og kan ikke si at det føles som at jeg står på 120 mg Sobril daglig. Det er en ganske høy dose, og jeg har spurt folk om de kan merke det på meg. De sier de ikke er i nærheten av å merke noe på meg. Men jeg skjønner jo at jeg trenger hjelp til å slutte med dette, ettersom jeg tviler på at de færreste ville ha hoppet direkte av 120 mg Sobril. Jeg er for tiden i en avventende situasjon når det gjelder døgnbehandling. Men jeg håper noen kan gjøre meg litt klokere på alle disse beregningene, og hva som er riktig. 

På forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, kattefot skrev:

Hør på Psykforumet, der kan de sikkert gi deg riktig svar.  Lykke til med nedtrappingen. 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...