Gå til innhold

Klamydia lungebetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er det noen som har hatt klamydia lungebetennelse/TWAR her? Hvor kan kan man få hjelp av noen som faktisk har peiling? Er interessert i både Norge og utlandet. Tar ellers i mot alle gode råd og tips. 

 

Mvh

Anonymkode: 8adec...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Fikk det 3. Januar. Begynte med kontring spraking i luftveiene. De neste dagene svei det i lungene, men formen var ok. 6.Januar frøs jeg og ble liggende, var fenrik og dårlig. Hostet. Kjente at dette ikke var noe vanlig forkjølelse. Veldig slapp, ikke matlyst (ulikt meg), var kortpustet og hadde en fæl hodepine. Da jeg var kvitt den verste feberen dro jeg til legen, fortsatt kortpustet, høstens og slapp. Grønt slim ble hoster opp. CRP var 45-55 og legen tok prøve i nese/svelg (au!). Noen dager etter fikk jeg påvist klamydia pneumoni, og resept på Doxylin. Ble sakte men sikkert bedre, 6-7 dagen på kur. Nå 6 uker etter symptomstart hoster jeg fortsatt opp grønt i ny og ne, og har vondt i halsen hver morgen. Fortsatt mye slapp og økt behov for søvn. Orker ikke fysisk utskeielser. Tror det er fortsatt bakterier igjen, men at de gradvis forsvinner. 

Svarer såpass utfyllende fordi jeg syns det har vært en spesiell erfaring. Jeg har også googlet og lest om en lege i Sverige som har fordypet seg i denne bakterieinfeksjonen. Jeg vet iallefall at infeksjonen sitter i lenge, måneder, opptil et halvt år. Og man skal ikke presse kroppen (være forsiktig med trening, mange blir verre igjen). Ellers får jeg lymfebehandling hos refleksolog for raskere å rense ut skiten. 

Anonymkode: be986...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar. Tror jeg nærmer meg en doktorgrad fra Google Universitetet.... Har lest det meste. Det er datteren min på 11 år som er syk. Hun har gått på Ery-max og Azitromax, men har fremdeles alle symptomene.... Hun har klumpfølelsen i halsen som han svenske doktoren snakker om. Har lest meg opp på bakterier og biofilm. Tror at hun fortsatt er syk, men at det pga. biofilm ikke vises på blodprøver.... Så vanskelig dette her.... Føler at legene kun et interessert i å tre en ME-diagnose nedover hodene våre.... Skal se på dette med refleksolog! 👍 

Anonymkode: 8adec...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler du forresten at lymfebehandlingen hjelper? Vi har begynt å skylle nesen med saltvann nå... Skal skylle vekk bakteriene fra slimhinnene.... 

Anonymkode: 8adec...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns lymfebehandlingene har gjort meg lettere, har hatt 3 nå.

 Refleksologen skal neste gang jobbe på reflekspunktene for lunger (på lårene og leggene). De punktene (ble sjekket sist) har vært kjempeømme, så det blir spennende. Refleksologi er veldig spennende. Det heter forresten nevrorefleksologi nå. 

 

Jeg har i allefall ikke lyst på mer antibiotika, kjenner godt det skaper veldig ubalanse i tarm. Tar probiotika. Det bør datteren din også gjøre, det vet du sikkert. Helsekosten har de av god kvalitet bl.a for barn.

Stakkars jenta di! Jeg trodde ikke barn ble så hardt rammet. Har selv ei på 11 år, hun var slapp noen dager ( svingende) så tror hun har hatt det i mild grad. Litt småforkjølet. 

ME-diagnose vil vi ikke ha, men den utmattelsen som kommer innimellom gjør at jeg skjønner litt hvordan ME-rammede må ha det. 

Ellers fikk jeg lite/ingen info av legen min om prognose etter antibiotika kur var avsluttet. Han garanterte meg også at jeg ikke var smittsom lenger etter avsluttet kur. Det tviler jeg litt på, siden jeg fortsatt ikke er helt frisk og jeg fortsatt hoster/snyter grønt....

 

 

Anonymkode: be986...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne artikkelen er ny og veldig interessant.... https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2018/02/01/det-finns-behandling-for-pastatt-obotlig-sjukdom/

 

Anonymkode: 8adec...5b8

Tusen takk for denne linken! Så blir det neseskylling her også. Det er forøvrig frustrerende når legen ikke har så mye kunnskap rundt dette. 

Anonymkode: be986...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...