Gå til innhold

I 100% stilling, men orker kunn jobbe 50%


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jag er 100% ansatt i en bedrift som selger. Men legen min anbefaler att jag sykemelder meg 50% på ubestemt tid, ettersom jag føler på Kroppen att yrket snart tar knekken på meg om jag fortsetter i samme tempo. Har også fått tillbud inom helsevesenet som 100%ringe vikarie som er en helt annen type jobb. 

Spørsmål er: Kan jag vare 50% sykemeldt fra en jobb, samtidigt som jag jobber 50% ett annet sted i ett helt annet yrke? og fortsatt mota sykepenger? Føler det blir feil? i teorien får jag då 150% løn? 

Ser fram til era svar 👍

Anonymkode: a2740...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jag er 100% ansatt i en bedrift som selger. Men legen min anbefaler att jag sykemelder meg 50% på ubestemt tid, ettersom jag føler på Kroppen att yrket snart tar knekken på meg om jag fortsetter i samme tempo. Har også fått tillbud inom helsevesenet som 100%ringe vikarie som er en helt annen type jobb. 

Spørsmål er: Kan jag vare 50% sykemeldt fra en jobb, samtidigt som jag jobber 50% ett annet sted i ett helt annet yrke? og fortsatt mota sykepenger? Føler det blir feil? i teorien får jag då 150% løn? 

Ser fram til era svar 👍

Anonymkode: a2740...873

Nei 

Anonymkode: bb24d...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad er beste alternativet? 

50%  permission og så jobbe 50% I helsevesenet? Er det mulig? Ønsker ikke å gå hjemme 50% og drive dank 😝

Anonymkode: a2740...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vad er beste alternativet? 

50%  permission og så jobbe 50% I helsevesenet? Er det mulig? Ønsker ikke å gå hjemme 50% og drive dank 😝

Anonymkode: a2740...873

Jeg tror du bør jobbe 100% i en annen jobb.

Det høres bare enda mer stressende ut med 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vad er beste alternativet? 

50%  permission og så jobbe 50% I helsevesenet? Er det mulig? Ønsker ikke å gå hjemme 50% og drive dank 😝

Anonymkode: a2740...873

Hva med å gå ned til 50 % i den faste jobben og være vikar i den andre? Du kan ikke være både 50 % sykm, jobbe 50 % OG jobbe 100 %

Anonymkode: bb24d...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jag er 100% ansatt i en bedrift som selger. Men legen min anbefaler att jag sykemelder meg 50% på ubestemt tid, ettersom jag føler på Kroppen att yrket snart tar knekken på meg om jag fortsetter i samme tempo. Har også fått tillbud inom helsevesenet som 100%ringe vikarie som er en helt annen type jobb. 

Spørsmål er: Kan jag vare 50% sykemeldt fra en jobb, samtidigt som jag jobber 50% ett annet sted i ett helt annet yrke? og fortsatt mota sykepenger? Føler det blir feil? i teorien får jag då 150% løn? 

Ser fram til era svar 👍

Anonymkode: a2740...873

Om du jobber 150% og er sykemeldt 50% er det ren og skjær trygdesvindel. Søk permisjon uten lønn i den jobben du har om det er mulig og ta vikariatet du har blitt tilbudt? Kan jo være greit å prøve noe helt annet og se om det vil fungere bedre for deg, kanskje vil det bli noe fast etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Lillemus skrev:

Om du jobber 150% og er sykemeldt 50% er det ren og skjær trygdesvindel. Søk permisjon uten lønn i den jobben du har om det er mulig og ta vikariatet du har blitt tilbudt? Kan jo være greit å prøve noe helt annet og se om det vil fungere bedre for deg, kanskje vil det bli noe fast etterhvert?

Støttes 

Anonymkode: bb24d...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått er det fullt lovlig med ekstra jobb. Ved sykdom kan man feks. sykemeldes til en av jobbene. Om man feks. har et brukket ben så kan man kanskje klare å ha en kontorjobb men ikke klare jobben som parkeringsvakt.

Tror man får 150% sykepenger (første året), men ikke AAP.

Anonymkode: c5340...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...