Gå til innhold

Bivirkninger etter blodpropp i lungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I november 2018 ble det konstatert blodpropp i lungene mine. Det har gått rimelig bra etter dette, men jeg sliter med noe jeg har antatt er bivirkninger etter blodfortynnende medisin. Benytter Xarelto, prøvde en kort periode Eliquis, men dennega ikke mindre bivirkning. Bivirkningene er først og fremst at jeg periodevis får høyere og kraftigere puls med ubehag i brystet (litt vanskelig å forklare) I dårligere perioder kan dette være hver dag, benytter svake Beta-blokker som reduserer ubehaget, pulsen stiger 15-20 slag pr min. I tillegg plages jeg med at jeg får fryse-perioder om natten, våkner ofte 1-2 timer etter at jeg har lagt meg, må da kle på meg ekstra, målt temperaturen som er noe lavere enn ellers, har litt lav kroppstemperatur til vanlig. Jeg var til oppfølgende undersøkelse på sykehuset for et par dager siden, da mente legen at disse plagene ikke var fra den blodfortynnende medisinen, kan dette være riktig? Han mente plagene måtte komme fra noe annet. Er det noen andre som har tilsvarende erfaringer som meg? Om et par måneder skal ny undersøkelse gjøres der de skal prøve å finne forklaring til hvorfor jeg fikk blodproppen, noen nærliggende forklaring har vi ikke.

Anonymkode: 01d19...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...