Gå til innhold

Andepressiva uten vektøkning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en voksen person som hele mitt voksne liv har tenkt negativt, og jeg bruker mye energi på å bl.a. tenke det verste enten det kommer til egen helse, hendelser i hverdagen osv. Etter min forrige tur til legen(vikarlege) så spurte hun om jeg har vurdert antidepressiva, noe jeg avfeide raskt. Jeg har lest at en av bivirkningene med slik medisin er vektøkning, og er det noe jeg ikke vil så er det å gå opp i vekt. Jeg kan i grunn tenke meg å prøve ut slik medsin, men ikke for enhver pris. Er det noen som har erfaring med slike legemiddel og som kjenner til en antidepressiva som ikke har nettopp vektøkning som bivirkning - evt. hvilke andre bivirkninger må jeg påregne å leve med?

Mann 40+

Anonymkode: 11171...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Hei. Jeg gikk litt ned i vekt på Fluoxetin. Fikk den pga. bulimi og depresjon. For meg dempet den appetitten litt. I tillegg fikk jeg mer energi, og det resulterte i at jeg gikk ned fire kilo. Det var jeg veldig fornøyd med! Det er sikkert ikke sånn for alle, men jeg er i alle fall en med positiv erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...