Gå til innhold

Hvorfor er det sånn att alle venstrepartier er for en liberal innvandringspolitikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne tenke meg ett venstrevridd parti som var svært konservativ (like konservativ som FRP) i innvandringssaken.

Men jeg har ikke ambisjoner til å starte noe nytt parti. Vurderer å la vær å stemme neste valg. FRP er blodharry når det gjelder klima, jeg blir helt dårlig av klimafornekting. Men samtidig ønsker jeg ikke å stemme feks SV som jo ser på Sverige som ett lysende eksempel på hvordan asylpolitikk skal være. 

Å starte parti selv, har jeg nok ikke de karismatiske evnene til.

Hvorfor er alle de venstreorienterte partiene så "elitistiske"? FRP er for oss harrytasser, men de strammer inn på velferdsgodene, som mange av deres velgere er bruker av.

Anonymkode: c559b...5af

Fortsetter under...

AnonymBruker

De er gode, de vil hjelpe flest mulig, men klarer ikke å ta innover seg resultatene av denne politikken. 

Jeg tenker venstrepartiene er elitiske fordi de ledes av akademikere som mener de har mer intellektuell kapasitet og vet bedre enn den uvitende stupide bermen.

Noe sånt.

Anonymkode: b64f3...36f

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de tenker å gjøre penger på innvandringen.

Hvordan skal det foregå i praksis?

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt har ofte med penger å gjøre.

Anonymkode: d0f40...0cb

Venstresiden har ofte liten forståelse for det økonomiske.

Kissejanson
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyresiden har ofte liten forståelse for det menneskelige.

AnonymBruker

Det er veldig rart fordi i dag er det vanskelig å få jobb for de fleste mennesker tror jeg. Alt er jo nedleggingstruet i dag synes jeg. Mye veldig rart i dag.

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du feil. Klarer du ikke betale regningene dine er de harde som flint. Skal ikke være mye luksus. Stått mye i avisen nå om at fler og fler bare dropper noe semoni ved begravelser. Bare ingenting. Bare det man må.

Alle innvandrerne blir rimelige i " drift" for fremtida ikke så lite karrige samfunn med ville dyr kanskje og helt endrede levemåter. Vi kan lære mye som de har store kunnskaper om i sin sosialiseringsprosess og bakgrunn. Mange er jo også velsignet med mange barn. Barn som sikkert tar vare på og forsørger dem ved sykdom og alderdom og gjør dem  til enda mer rimelige og foretrukne samfunnsinnbyggere. Alt selvsagt målt i pengeverdien. I en " grønn verden" så vil dette gi store muligheter for mange. Enkelte vil kanskje tjene seg rike enten på andres mangler eller andres spesielle ting. Flere betalte surrogatmødre og fedre kanskje. Man må kanskje utvikle et felles språk for å kunne samhandle mere effektivt. Nye kulturer vil vokse frem. Mye mer økonomiske målt utifra hva som nå anses som galt og årsak til mye ulykke. ( nå bare drodler jeg i vei) Lønnsomhetskriterier blir ikke så lett borte tror jeg. Ingen håper bare kaos. Ikke lett å legge masse føringer på fremtida heller. Man aner jo ikke hva for problemer og ting som den romme.

AnonymBruker

Tror flere politikere bare lar veien bli til mens de går ja  og drodler i vei og vi følger på de som kan og har helse.Bare det ikke er eventyret om Rottefangeren om dere husker. Nei jeg vet ikke. Kanskje de får spørsmål i forbindelse med kommende valg og kan svare selv. Hvorfor det er sånn. Helst er det vel en større tilbøyelighet til å tolke internasjonale regler mer " slik det alltid har vært" Ganske konservativt som mange av dem også selv er. Øvre klasse og lite til å stole på som politikere flest. ( nå drodler jeg virkelig også ganske selvmotsigende for egen stemmegivning) Satser selv på Pensjonistpartiet "trur eg"for å prøve redde stumpene av egen mental helse og inntekt. Men jeg har mye alderen inne. Alle har jo ikke det. Kanskje heldigvis. Hvem vet. ?????Godt valg når vi kommer så langt.😊

De tenker mer med hjertet enn hode. De er snille og ønsker alle godt og vil hjelpe flest mulig. De lever litt i Kardemommeby. Det er jo i utgangspunktet en god tanke, men de skjønner ikke konsekvensene av det. De tenker ikke fremover og ser ikke for seg hvordan dette kan bli i fremtiden. Det er ikke nok å tenke 5 år frem, men hva med 20-30-50 eller 100 år? 
Mange tror fortsatt at bare de vokser opp i Norge, så blir de som oss etter noen generasjoner. Noen gjør selvsagt det, mange er flinke til å integrere seg, men dessverre så er det altfor mange som ikke gjør det og det skaper splid, bråk og kriminalitet. 

Sverige har virkelig ødelagt landet sitt, det er rene krigssoner der på enkelte steder, det er over 60 no-go soner og antallet øker. 
De på venstre siden nekter å innse dette, eller de ser det og leser om det, men lever i en fantasiverden om at det ikke kommer til å skje her. Det selv om vi allerede ser de samme tendensene her. 

Det viktigste vi gjør er å være realistiske, så vi kan begrense innvandring og kriminaliteten. Den har økt betraktelig i Oslo i det siste. Men avisene skriver faktisk veldig lite om det også, så det virker som om journalistene er sterkt å venstre siden.
Det var ett helvetes bråk på Stovner senteret i forrige uke, hvor flere ikke turte å ta T-banen hjem blant annet, det var ett lite notis i Dagbladet, men jeg så ikke noe i de andre avisene. 

AnonymBruker

Fordi det meste i vårt samfunn er i ferd med å avvikle seg selv i dag i påvente av at disse som vet hva jorda og fremtida trenger kan tre inn. Alle partiene er jo sammen om et "grønt fundament" som de hver for seg har i bunnen og  som de hjemler og henviser til akkurat når det passer dem og deres egne interesser syntes jeg ofte. Jeg forstår dette er satt på skinnen men allikevel en tanke man kan få som ikke har hatt lønnet arbeid på svært lenge. Da kan man føle litt " gruff".😉

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...