cassiopea Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Har dere effekt av prednisolon? Jeg er en kvinne på 35 som har vært plaget med ledd i 8-9 år nå, de siste årene har det også ballet på seg med veldig ømme muskler. Har vært inn og ut av både fastlegekontor og revmatismesykehus uten noen reel diagnose (revmatologi betegnet plagene som uspesifisert polyartritt, men ble avfeid av overlege når jeg var inne for undersøkelse på sommertid). Jeg har ingen utslag på noen av de revmatiske prøvene og har en stabil lav CRP (3-4) og SR (10-11) Jeg har tidligere fått behandling med cellegift (methotrexate) men kan ikke stadfeste virkning da jeg fikk dette på sommertid og jeg er som regel uten plager da. I tillegg ble jeg gravid og avsluttet straks medikamenter. Har også forsøkt prednisolon uten å merke så mye, men har nå i ettertid prøvd denne på kveld i stedet for morgen og merket betydelig bedring i morgenstivhet. Så jeg lurer på om noen her med fibromyalgi har hatt like god effekt? Jeg vet at prednisolon blir mye brukt for akutte betennelser ved leddgikt og er effektivt for dette.. Har i tillegg den siste uken fått små kuler (på str med halv ert) ved nesten alle fingerledd. Er dette ett fibro symptom? Har også store hevelser i fingre og hender når det står på som værst (får ikke på meg hansker eller ringer som vanligvis er passe og klarer ikke flette fingre eller knyte neven) Er det flere som har det slik? Er helt utmattet av å ha det slik som nå.. Endret 29. mars 2019 av cassiopea 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/447708-dere-som-har-fibromyalgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.