Gå til innhold

Ungdom angrer på "kjønnsbekreftende" operasjon


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Amputasjon av penis virker litt drøyt. 

Jeg skjønner det ikke. 

 

Men det er kanskskje ikke alt man skjønner?

Uansett mister man vel evnen til orgasme som kjønnskorigert, dersom underlivet er "behandlet"?

Anonymkode: c6775...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Amputasjon av penis virker litt drøyt. 

Jeg skjønner det ikke. 

 

Men det er kanskskje ikke alt man skjønner?

Uansett mister man vel evnen til orgasme som kjønnskorigert, dersom underlivet er "behandlet"?

Anonymkode: c6775...28f

Espen Esther sa man fikk en brukbar vagina etter operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller bra. For sånn det er nå kan man føle seg som det andre kjønn og bytte kjønn i pass o.s.v. uten å operere seg, så om de angrere kan de bare søke om å bytte kjønn igjen.

For meg er det rart. Jeg kjenner flere som har vært født i feil kropp og likeheten for de alle er at de syntes det er ekkelt og rart at de har kjønnsorganene til det andre kjønn, de kunne aldri levd hele livet sitt med en penis når de følte seg som jente og omvendt! Så jeg tenker at kjønnskorigerende operasjon burde være ett krav til bytte av kjønn juridisk sett. Men også at man burde ha aldersgrense på det, evt ett vist antall samtaler før det blir gjennomført.

Hva de vil kalle seg er noe helt annet. Om de vil ha penis og kalle seg jente gjør meg ingenting, men juridisk mener jeg er noe annet.

 

Nå vet jeg ikke noe om akkurat hu her, men jeg var/er mye innom anime/cosplay miljøet og gud så vanlig det der er. Mange starter med interesse for anime, er "noe" annet enn det de er i virkeligheten, så vokser de en del år også er det plutselig gått over. Men forskjellen er at før skrev man ikke om dette på nettet eller var i nyhetene, man var det privat. Nå varer det nok mye lengre, og mange bytter over til å leve som furry på cons og har ett "normalt" liv med venner, kjæreste og jobb ellers.

Anonymkode: e968a...342

Folk må få gjøre som de vil. Men jeg er mest redd for om operasjoner kan være farlige osv i den forbindelse. Men folk må få velge det de vil. Jeg forstår jo at det kan bli et vanskelig problem for noen med å være født som et kjønn de ikke trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎05‎.‎04‎.‎2019 den 14.58, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg skrev jeg likte innlegget ditt, og jeg gjør det, men jeg ser også at mange tenker som deg, også jeg til en viss grad, og jeg har snakket med flere homofile om dette, som var "like imot" tanker om Født i feil kropp og kjønnskorrigerende behandling, som alle andre.

Derfor begynte jeg å lese litt mer om det, og i hvert fall i Norge er kriteriene ekstremt strenge for å få dette, og jeg ble truffet av lidelsen, det er for mange, som føler seg som gutter, å utvikle bryster, og ikke få hjelp til å bli kvitt dem.

Jeg så en dokumentar Louis Theroux, på nrk, som het Barn født i feil kropp, og etter den ble det vanskeligere mene noe bastant og bestemt.

Jeg syns derfor muligens dagens holdning, er ok, at det skal mye til og lang overveielse og ekskludering av andre årsaker til, før man opererer. 

Jeg kjenner bare ett tilfelle som har fått kjønnskorrigerende behandling, og den personen virker veldig fornøyd med å skifte kjønn.

For meg er det ikke helt til å forstå...Selv om jeg blir tiltrukket av kvinner, så har det aldri falt meg inn å ønske bli gutt fysisk, ei heller ville jeg følt det bekvemt tror jeg om en jentekjæreste, skulle plutselig endre kjønn, og bli mann, og det jeg ikke er egentlig tiltrukket av...

Så jeg må melde pass, jeg forstår det ikke, men folk er forskjellige, og man vet lite hvordan virkeligheten er for en annen, om man ikke har vært i dennes situasjon, derfor syns jeg man skal ha en ydmyk tilnærming til slike saker, det er et unikt menneske, i hver enkelt sak, og de har hver sine følelser og ønsker og motiver for evt ønske, behov for kjønnskifte.

Det som grep meg like mye med den dokumentar, som å høre hva barna selv hadde å si, var å se og høre, hvordan prosessen var for foreldrene, jeg tror for absolutt alle, var den en lang, tung og svært vanskelig prosess de gikk gjennom. Der de trodde de fikk en sønn, og der det bare ikke gikk så strømlinjeformet.

Men jeg tror vi er mange som hadde tjent på om kjønnsrollene hadde blitt mindre trange, inkludert meg, selv om jeg aldri ønsket bli mann og få penis, jeg har bryster, og det holder liksom da med ting som er i veien.

Jeg har jo selv kjent på at jeg ikke passer så godt inn i "vanige kvinneselskaper", eller hvordan beskrive det...

Det er mye lettere for meg å sette meg ned med andre fedre, og slippe prate ( det er det beste), og evt hvis man må prate så er det i hvert fall om noe konkret/ noe man kan ha nytte av.( nest best) Min erfaring er at det er langt ferre menn som gjør meg nervøs og ukomfortabel, med mange kvinner blir jeg ofte mer usikker, fordi ordene bare svirrer, og jeg får liksom ikke et rolig minutt til å få tenke meg om og evt produsere et svar/mening/løsning . Men det fins jo en hel del kvinner som er som meg, feks Trine, her på forumet, ( og sikkert flere) men den slags fastlåste kjønnsrolle-sterotypier, gjør at både kvinner som oss, og menn som er mer skravlete og mer i damekategorien av sterotypier, sikkert kan føle seg annerledes, men jeg tror det er langt fra å føle seg ukomfortabel og annerledes, til å ville endre på kjønnet sitt fysiologisk. 

Så jeg vil nok heller innta lytterrollen, og være ydmyk, fordi dette er et tema jeg ikke skjønner, fordi jeg har aldri kjent på det selv, og jeg greier ikke derfor sette meg inn i det eller egentlig forstå det.

 

Nei, saker er at jeg heller ikke forstår det. Hvis man føler seg tiltrukket av samme kjønn kan man konkludere med at man er homofil. Det forstår jeg.

Jeg vet ikke nøyaktig hva man skal føle for å konkludere med at man er født i feil kropp. Det blir mye mer diffust.

Jeg er åpen for at kjønnsskifte kanskje er riktig i for noen. Kanskje det finnes en sterk, medfødt kjønnsidentitet som blir veldig tydelig når man har feil kropp. Jeg er redd for at det er et blindspor for mange. Offisielt er det "bare" 10% som angrer seg, men det sitter nok veldig langt inne å innrømme ovenfor seg selv og andre at det var feil. Jo mer folk investerer i et valg, desto mer vil de forsvare det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2019 den 7.38, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man føle seg som et annet kjønn? Hva hvis jeg føler meg som en katt, er jeg katt da.

Anonymkode: a2b12...487

Det er vel stor forskjell på det å føle seg som et annet dyreart enn å føle seg som et annet kjønn. 

Anonymkode: af3ea...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel stor forskjell på det å føle seg som et annet dyreart enn å føle seg som et annet kjønn. 

Anonymkode: af3ea...14f

Det kommer an på hva en definerer som sykt.

Anonymkode: a2b12...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

Jeg er tilbøyelig til å tro at også homofili kan gå innunder dette. Jeg vet om mange homofile, av begge kjønn, som har hatt og har psykiske problemer. Mange som blir homofile har f.eks. vært utsatt for overgrep. Så i mange tilfeller kommer homofilien av miljøet. Er nok ikke så mange som er født sånn.

Anonymkode: 2bbac...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tilbøyelig til å tro at også homofili kan gå innunder dette. Jeg vet om mange homofile, av begge kjønn, som har hatt og har psykiske problemer. Mange som blir homofile har f.eks. vært utsatt for overgrep. Så i mange tilfeller kommer homofilien av miljøet. Er nok ikke så mange som er født sånn.

Anonymkode: 2bbac...788

Sier kanskje mer om omgangskretsen din? Kjenner mange veltilpassede, sunne homofile som gjør god karriere og lever et helt topp liv! 

Anonymkode: ef072...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2019 den 12.30, stjernestøv skrev:

Har selv en sønn som vil være jente,tror det tar lenger tid enn hun tror ifølge dette som står her. Det er en lang prosess. Vi så ingenting av dette da hun vokste opp, men da han var 16 år fant jeg jenteklær i skapet. Jeg aksepterer jo dette nå og hun går i jenteklær nå og sminker seg,men faren forstår det ikke helt. Han tror det er en fiks ide hun har fått. 

Blir forvirret... du mener han? For han er og vil alltid være en "han", uansett hva han gjør. Javel, så er han en gutt som liker jenteklær. Men likefullt en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Hodestups skrev:

Blir forvirret... du mener han? For han er og vil alltid være en "han", uansett hva han gjør. Javel, så er han en gutt som liker jenteklær. Men likefullt en gutt.

Hun vil bli kaldt for hun og sitt jentenavn, blir irritert hvis noen sier feil navn og pronomen. Hun vil jo være en jente nå,og vil bli en jente fysisk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hun vil bli kaldt for hun og sitt jentenavn, blir irritert hvis noen sier feil navn og pronomen. Hun vil jo være en jente nå,og vil bli en jente fysisk også. 

Men det går jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo det går det. 

Nei. Han vil alltid være gutt uansett om han kjønnslemlester seg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Hodestups skrev:

Nei. Han vil alltid være gutt uansett om han kjønnslemlester seg eller ikke.

Ok. Det tror jeg nok ikke de transene er enige i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det tror jeg nok ikke de transene er enige i. 

De er definitivt ikke enige i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Neida ;) De er jenter/kvinner de. 

Ja, de tror de er det :P Helt til de angrer etter operasjonen og oppdaget at kjønnslemlestelse ikke fikset alle de psykiske problemene :( Dessverre endel som tar selvmord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...