Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hva er det nærliggende å tro at er i veien med meg? Nummenhet, hevelser etc.

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg har i 3 år opplevd dette og hatt disse symptomene:

Nummenhet
Hjertebank, arytmi, doble slag, svak puls
Smerte i kroppen, særlig armene og hendene
Kløe, både på innsiden og utsiden av kroppen
Svimmelhet og tåkete syn
Eksem og atopisk hud
Kviselignende utslett
Rødt utslett ved dusjing (jeg har ikke vært sånn før og det er dramatisk forverret de siste 6 mnd)
Smertefulle, svake hevelser, hvis det synes på meg at jeg er hoven så føler jeg meg forferdelig dårlig. Virker som om hevelsene skjer mest på innsiden av kroppen
Trøtthet/utmattelse/slapphet
Depresjon og angst
Prikking i hender og ben
En følelse av press i hele kroppen
Dårlig mage og magesmerter
Opphovning i magesekken, samt sterke smerter i magesekken
Feber
Kvalme
Hodepine
Skjelvinger

Nå har jeg listet opp alt jeg kommer på. Så til problemet: Har vært til utredning på 3 forskjellige sykehus, og ingen finner ut hva som feiler meg. Enkelte symptomer kan knyttes opp mot angst, andre IKKE. Jeg har testet det. 

Jeg er atopiker, med allergier og eksem. Det vet jeg, det vet legene, det viser prøvene. 

Total IgE er på 1500+. Ingen vet hvorfor. 

Jeg har vært hos "allergispesialister" og vi vet jeg har mange allergier, men dette er ikke typisk allergi. Så jeg har vært hos "hudspesialister" pga mistenke om angioødem eller elveblest, men dette er ikke typisk angioødem eller elveblest, så det er det heller ikke. Jeg har vært på akuttmottaket og snakket med nevrolog, jeg har tatt masse blodprøver og prikktester. Ja, det viser at jeg er allergisk. Ikke noe mer.

Symptomene kommer hvis jeg er i kontakt med spesielle stoffer, f.eks. soya. Eller såper jeg ikke tåler. Da mister jeg følelsen i kroppen og kan begynne å skjelve. Hvis jeg spiser nøtter, mister jeg kontrollen over kroppen og tungen, og havner nesten i sjokk. Men det ER de samme symptomene: Smerten, nummenheten, hevelser, skjelvinger, doble hjerteslag. Det ekspertene stusser på er nummenheten og smertene. Ingen klarer å forklare det. Ingen vet hvem jeg kan henvises til; fastlegen er rådvill.

Det er tatt MR av rygg og nakke, uten funn. Jeg har forhøyet risiko for å få blodpropper, og jeg har litt gikt. That's it. Ikke noe som kan forklare dette. Min ene forelder har samme symptomer og de har mistenkt Lupus, men ingen mistenker det hos meg. Hn har i tillegg tydelige utslett som kommer dersom hn hopper over en antihistamindose. Jeg begynner også å klø hvis jeg hopper over en dose antihistaminer. Jeg går nå på 20mg Aerius om dagen, det er 4 tabletter. Likevel hjelper det ikke nok. 

Hvor bør jeg dra neste gang? Hva skal jeg be legen om? 

Anonymkode: e7f98...d99

Fortsetter under...