Gå til innhold

Kasteball i systemet over flere år- Er så lei.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt helseplager siden jeg var i tidlig tenårene, og over de siste årene kan jeg ikke si at jeg har møtt annet enn veldig tafatte leger.

Nå har ikke de problemstillingene jeg har hatt vært spesielt vanlige, leger sier bare rett ut at de ikke vet hva det er .. Blodprøvene, røntgen svar osv. De vet ikke! Hvorfor da konsulterer de ikke noen som har den kompetansen? Hvis jeg har noe sjeldent så har jeg vel rett på å få funnet ut av det? Jeg føler nå at halve livet mitt er bortkastet. Jeg er bitter og lei meg. Rett og slett. Er ikke i slutten av tjueårene engang, og dette er det jeg sitter igjen med. Tenker at det bare hadde vært greit å ikke våkne mer hver dag jeg våkner. Så lei er jeg.

 

Vet ikke hva meningen er med denne tråden, men jeg trenger noen tips i forhold til hva jeg skal gjøre videre... Har vært til utallige spesialister, så jeg orker ikke gå den veien igjen. Er det fylkeslegen jeg må kontakte på dette tidspunket? Det virker som det en enda lengre prosess hvor man sikkert ikke kommer i mål med noe.

Anonymkode: 8edfd...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan snakke med pasientombudet. De har råd! 

Jeg er i nogenlunde samme båt, ikke helt, men nesten. Ringte pasientombudet og de rådet meg til å skrivet et brev til direktøren av Oslo Universitetsykehus med en klage på manglende utredning. Det da særlig hvis de sender deg frem og tilbake.

Husk også at det er fastlegen som er ansvarlig for å henvise til de rette stedene, så hvis du mistenker at svikten kan ligge hos fastlegen (også), så er det verdt å bytte fastlege. Bytter du nå, får du ny 1.mai tror jeg.

Anonymkode: 58613...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker
På 16.4.2019 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Du kan snakke med pasientombudet. De har råd! 

Jeg er i nogenlunde samme båt, ikke helt, men nesten. Ringte pasientombudet og de rådet meg til å skrivet et brev til direktøren av Oslo Universitetsykehus med en klage på manglende utredning. Det da særlig hvis de sender deg frem og tilbake.

Husk også at det er fastlegen som er ansvarlig for å henvise til de rette stedene, så hvis du mistenker at svikten kan ligge hos fastlegen (også), så er det verdt å bytte fastlege. Bytter du nå, får du ny 1.mai tror jeg.

Anonymkode: 58613...93d

Hei og takk for svar! Jeg innser at dette kanskje er eneste løsningen nå, ja. Er det noe Paisentombudet kan hjelpe med forresten? Utenom å gi råd... Har vurdert Fylkesmannen men ser at de har lang behandlingstid og jeg har ikke lyst å miste mer tid. Begynner å bli så nedfor pga alt dette.

Fastlegen føler jeg ikke skriver veldig gode henvisninger, så det kan jo ligge litt der ja. Problemet er at jeg har hatt denne fastlegen i 10 år.. Blir så dumt å starte helt på nytt med en ny fastlege når jeg i tillegg har en veldig lang journal.

Jeg har unormale prøver, problemet er at det ikke er noe konkret diagnose som passer. Fastlegen mistenker at jeg kan ha noe sjeldent, men når hun henviser så blir de bare avvist og vi er like langt igjen. Eller så er legene så raske med utredningene og igjen er vi tilbake på 0. Forferdelig frustrerende.

Anonymkode: 8edfd...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for svar! Jeg innser at dette kanskje er eneste løsningen nå, ja. Er det noe Paisentombudet kan hjelpe med forresten? Utenom å gi råd... Har vurdert Fylkesmannen men ser at de har lang behandlingstid og jeg har ikke lyst å miste mer tid. Begynner å bli så nedfor pga alt dette.

Fastlegen føler jeg ikke skriver veldig gode henvisninger, så det kan jo ligge litt der ja. Problemet er at jeg har hatt denne fastlegen i 10 år.. Blir så dumt å starte helt på nytt med en ny fastlege når jeg i tillegg har en veldig lang journal.

Jeg har unormale prøver, problemet er at det ikke er noe konkret diagnose som passer. Fastlegen mistenker at jeg kan ha noe sjeldent, men når hun henviser så blir de bare avvist og vi er like langt igjen. Eller så er legene så raske med utredningene og igjen er vi tilbake på 0. Forferdelig frustrerende.

Anonymkode: 8edfd...893

Hva slags helseplager har du? 

Du har i alle fall ikke noe å tape på å søke hjelp hos pasientombudet, men det er ikke alltid de kan gjøre noe særlig fra eller til heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg tenker det kanskje kunne være umaken verdt å bytte fastlege jeg, om du føler du ikke kommer noen vei med den du har. Noen ganger er det kanskje å starte med nye øyne på saken som leder en i riktig retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...