Gå til innhold

hva er mest sansynlig for deg.. Jesus/annen religiontro eller Vitenskapen?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

hva tror dere mest på? Gud og Jesus og eller Allah/Budha/Mekka, eller Vitenskapen og big bang teorien og det der?

jeg personlig, tenker ekstremt logisk og skjønner at religiøse troer er et påfunn fra oldtiden som har hjernevasket de stakkars folkene oppigjennom, sån at noen sprenger seg selv for å møte jonfruer hos Allah, og noen henger seg på kors med spiker i håndene en gang i året, fordi "Jesus ble det", og noen ofrer dyr til Mekka eller om det er Budha der i India, ved å slakte dem levende.

jeg personlug, tror at Jesus egentlig var en sønn av Josef som hadde hatt sex med Mariia mens hun var full/neddopet på noe, sån at Maria ikke visste at hun var blitt rapet, og derfor trodde hun at gud hadde gitt henne barnet. og at Jesus ble hengt på korset fordi han var en sønn av en slem ond Josef som var slem og at Når Gud sa "la de små barn komme til meg… " så var det fordi han egentlig var pedofil og ikke han som skapte jorda, fordi det går ikke ann at en mann skaper jorda.  da trodde de sikkert at Jesus var like slem derfor hang de ham på korset. og at de som såg engler/busk i flammer/jesus stå opp fra de døde var Psykotiske/fikk epileptiske anfaller i form av syner.

hca tenker dere?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Religioner ble laget for å manipulere folk til å gjøre det en ville dem skulle gjøre. Ikke noe galt i seg selv det dersom du leder dem i en god retning på den måten særlig i den tiden det var ikke så mange andre alternativer da, så var det sikkert mer nytte enn skade da, i dag derimot er vi såpass opplyste at alle bør forstå at slike eventyr ikke er virkelige, og vi bør bruke andre måter å organisere samfunn på.

Dessverre virker det som at mange rett og slett ikke klarer å se bort ifra disse eventyrene selv idag og det fører ofte til problemer, jeg er derfor imot at staten støtter slikt gjennom statsbudsjettet,

innvadrere som mener at "gud" og slikt skal diktere hvordan andre folk skal få lov til å oppføre seg, mener jeg ikke bør få komme hit da det blir for komplisert å integrere grupper som har helt forskjellige syn på essensielle aspekter av samfunnet, da får du bare parallellsamfunn som ikke fører til noe "berikelse" eller "mangfold", det fører bare til konflikter og kriger, selv om innvandring i seg selv ikke er negativt, så er det for enkelte grupper ikke bra for oss eller dem, og da er det bedre å la vær, rent logisk sett

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 87b89...a9f

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

innvadrere som mener at "gud" og slikt skal diktere hvordan andre folk skal få lov til å oppføre seg, mener jeg ikke bør få komme hit da det blir for komplisert å integrere grupper som har helt forskjellige syn på essensielle aspekter av samfunnet, da får du bare parallellsamfunn som ikke fører til noe "berikelse" eller "mangfold", det fører bare til konflikter og kriger, selv om innvandring i seg selv ikke er negativt, så er det for enkelte grupper ikke bra for oss eller dem, og da er det bedre å la vær, rent logisk sett

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 87b89...a9f

Alle som har en tro på en gud har sine regler for hvordan leve et "gudfryktig og riktig" liv, basert på denne gudens diktasjon. Det gjelder muslimer, men også kristne og andre.

Anonymkode: 60042...2da

AnonymBruker

Er ikke livsynsfagene i skolen og teologistudiet senere nå til dags lagt opp slik at man behøver ikke ta noe stilling i sånne spørsmål?

Om man går hele veien i en retning og senere jobber i et trossamfunn er jo mye opp til en selv slik alt er blitt ettersom mitt inntrykk er om man svever over pensumlister osv.

Å innta et personlig standpunkt er jo mulig men jeg tror mange opplever at det er vanskelig " å leve ut sin tro"  i alle de respektive grener. Vi har jo hørt om mange veldig vonde historier med kirketukt i forhold til dans og så mye.

Ikke lett å gi rom å plass til noe man vet så lite om tenker jeg, men mange finner støtte i det kristne etiske " normsett" tror jeg når det " stormer som verst" om deres person.

Årene har gjort meg tvilende til det meste men tro er noe som virkelig " berører" veldig mange mennesker tror jeg. Kanskje ikke for ingenting.

Anonymkode: fba0f...491

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...