Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å klage på ting i Norge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendt klage og venter nå på på 3 the året. Snart så syk at lurer på om ikke jeg heller opplever endelig svar. Veldig interessert i hva det står skrevet der.

Anonymkode: 86eb3...ae1

Hva slags klage? Har du ikke hørt noe på de 3 årene? Isåfall bør du purre på svar kanksje brevet forsvant i posten (det gjorde det for meg når jeg søkte om DPS plass... så da tok det et år å få time fordi søknaden hadde "forsvunnet" i posten (angivelig)

Anonymkode: 69d8f...2fc

AnonymBruker

Purret mange ganger i årenes løp både skriftlig, muntlig og epost. Gjelder helse klager. Lovet svar senest april i år og venter nå på 4 året. Hvorfor tar akkurat denne saken drøyer så lenge.

At det er så vanskelig å klage på ting er en selvforsterkende ond sirkel er min påstand. Hele prosessen fra A til Å. Gjelder så mange typer klager tror jeg. Hvorfor egentlig. Skulle tro det ikke er vanskelig å ansette flere saksbehandlere. Det er ikke alt som er helt enkelt.

Gjest Maggie55

Jeg ser at dette er sur kritikk ,men slik jeg tenker er det neppe resultater av en politikk med sikte på " en hand å holde i" . Dette må derimot handle om politikk med siktemål å tjene penger og maksimere profitt på de nederst på samfunns stigens  bekostning og syke og svake ofte. Jeg føler dette er svært ugreit å tenke på.

Dette er ikke noe " hand å holde i politikk"  Tvert imot med sikte på å avskaffe sånne foreteelse for både unge og eldre tror jeg. Bare påfallende og vitner om skummelne ting. Spør du meg.

Jeg håper folk flest ,velgerne, for alvor er obs ved kommende valgmuligheter.. De eneste man kan ha tillit til i dag. Eneste apell man kan gi.

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder helse klager. Lovet svar senest april i år og venter nå på 4 året.

Det er regler og rutiner rundt hvordan man skal klage og til hvem. Begge parter må følge dem. Eksempelvis er det forskjell på om du klager på egne eller noen andres vegne. Du kan ikke bare sende et brev ut i "tåka" uten de nødvendige opplysningene.  

Har du lest disse:

https://helsenorge.no/rettigheter/klageordninger         (se for eksempel avsnittet om pårørende)

https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/nar-bor-du-klage/

https://www.fylkesmannen.no/nb/Nyheter/2016/11/Hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/

https://www.pasient.no/pasienters-problemer/jeg-trenger-hjelp-til-a-klage/

Det er lett å klage, men det er visst ikke så lett å svare på klagen, tror jeg. Her er det foreløpig bare snakk om 3 uker over tiden, men jeg ringte og purret og fikk til svar "saken din ligger øverst i bunken, vi skal se på den i dag, eller til uka, eller noe deromkring". Gudene vet hva deromkring betyr, men virker som det er det de går for. Det er en uke siden jeg fikk det svaret. Men om saken faktisk lå øverst i bunken, har de altså på en uke, ikke klart å behandle en eneste sak.

AnonymBruker

Klage er sent på rett måte. Msnge skriver på nett at de som mottar klager er topptrente advokater som gjør alt for å trengere saken overfor skadelidte som ikke har råd til dyre advokater til slt kanskje. Likhet for loven tror jeg sjelden finner sted. Liten vits i å varsle omnoesomhelst. Men ting blir nok aldri de samme for oss alle.😁😁

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klage er sent på rett måte. Msnge skriver på nett at de som mottar klager er topptrente advokater som gjør alt for å trengere saken overfor skadelidte som ikke har råd til dyre advokater til slt kanskje. Likhet for loven tror jeg sjelden finner sted. Liten vits i å varsle omnoesomhelst. Men ting blir nok aldri de samme for oss alle.😁😁

Hva sier fastlegen din om situasjonen da?, er han klar over at du har klaget og på hva, kanksje han kan hjelpe med å formulere klagen tydeligere og klage på dine vegne? Er ikke alle som er like flinke i å formulere seg og da forsvinner kanskje budskapet, ikke vet jeg

Anonymkode: 69d8f...2fc

AnonymBruker

Klagen er formulert i fleng. Bare svar som mangler slik at jeg kan få kontaktet advokat og påklaget videre innen den korte fristen som er i slike saker. Nå er det snart påske og kommer brevet før påske løper det av min tid til å gjøre noe videre eventuelt.

Det er kriminelle forhold mange steder tror jeg.

Fastlegen har ingenting med denne saken å gjøre.

Annonse

AnonymBruker

Jeg sier takk for utvist interesse men tenk ikke mer på dette.😊

Jeg purret nok en gang til Helseklage i dag tidlig så får jeg se om jeg snart hører noe. Det gjenstår jo noen dager enda i april.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...