Gå til innhold

Hva er vold og hvor går grensen for hva som er vold


lillegutt_80

Anbefalte innlegg

lillegutt_80

For å gjøre en lang historie kort. 

Under oppveksten ble jeg gjentatte ganger slått i ansiktet. Det var riktignok bare med flat hånd, men er dette likevel regnet som vold? Eller blir det liksom kun sett på som oppdragelse så lenge det bare var med flat hånd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, lillegutt_80 skrev:

For å gjøre en lang historie kort. 

Under oppveksten ble jeg gjentatte ganger slått i ansiktet. Det var riktignok bare med flat hånd, men er dette likevel regnet som vold? Eller blir det liksom kun sett på som oppdragelse så lenge det bare var med flat hånd

 

Slag er vold uansett, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Det er vold uansett ja, og ikke akseptert den dag i dag. Før derimot var det mer aksepterert da man trodde man lærte barna å oppføre seg pent om man behandlet dem dårlig, merkelig nok. 

Anonymkode: d5f8e...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 3.5.2019 den 13.58, lillegutt_80 skrev:

For å gjøre en lang historie kort. 

Under oppveksten ble jeg gjentatte ganger slått i ansiktet. Det var riktignok bare med flat hånd, men er dette likevel regnet som vold? Eller blir det liksom kun sett på som oppdragelse så lenge det bare var med flat hånd

 

Vold

Anonymkode: 29c64...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...