Gå til innhold

Vaksine mot meslinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er født i 1967, to år før vaksinen mot meslinger kom inn i det norske barnevaksinasjonsprogrammet. Fra barndommen min kan jeg huske at jeg har hatt kusma og røde hunder, men jeg vet ikke med sikkerhet om jeg har hatt meslinger(jeg kan ikke huske å ha hatt det, og foreldrene mine er usikre). Om jeg ikke har hatt sykdommen, ser jeg på det som aktuelt med vaksinasjon, ettersom dette er en ubehagelig sykdom som er mer alvorlig om man får den som voksen enn som barn. Før noe slikt kan være aktuelt, vil jeg imidlertid vite sikkert om jeg har gjennomgått sykdommen. Er det mulig?

Anonymkode: 4eb9e...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg vet ikke om det kan sjekkes, men jeg ble vaksinert mot røde hunder til tross for at jeg hadde hatt det som småbarn. Helsesøster ble gjort oppmerksom på at jeg hadde hatt sykdommen, men det var visst ikke til hinder for å sette vaksinen. Grunnen til at den ble satt likevel var at det ble gitt som en kombivaksine mot et par andre sykdommer og. Meslinger er jo dessverre kommet mer tilbake igjen takket være vaksineskepsisen rundt om kring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...