Gå til innhold

Takle en syk og egoistisk person

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde du taklet det om du var nærmeste pårørende til en syk person som som følge av sin sykdom og lidelse er egoistisk og tenker kun på seg selv? Hvordan forholde seg til slike personer? Jeg begynner å bli sliten av det.. jeg vil hjelpe, men det nytter ikke.. jeg når ikke inn. 

Må bare skjerme meg og mine nå..

Anonymkode: 1d0fe...5f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du han er egoistisk og tenker kun på seg selv?

Hva har du prøvd og gjøre for denne personen?

Anonymkode: 27ef8...d59

Skrevet

Jeg tenker at du kan konfrontere han på en av to måter. Den første er mer avvisende enn den andre.

1. Nå har du kommunisert din suicidalitet til oss hyppig og over lang tid uten at du har tatt til deg et eneste av våre råd eller anbefalinger. Derfor ser jeg ingen grunn til at denne kommunikasjonen skal fortsette. Jeg kommer heretter ikke til å gi noen respons på dine henvendelser.

2. Du sender oss ulike, men utydelige og diffuse tegn på din suicidalitet. Hva er det du ønsker med alle disse bilder av medisinbokser, hint og halvkvedede viser? Hvis jeg/vi skal kunne hjelpe deg, må du endre din kommunikasjon til å bli konkret og tydelig. Hva er det du ønsker av oss? Fra nå av vil jeg ikke ha flere slike diffuse henvendelser, og jeg kommer ikke til å respondere på dem. Enten må du slutte å henvende deg til meg, eller så får du bli konkret i dine ønsker og i tillegg følge opp i det minste noen av de råd du får.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke konfrontert så mye men prøvet å få til litt ferie for meg selv og mine og prøvet å se vår relasjon med mere " uthvilte øyne " når Jeg var tilbake.  Men sagt fra at nå drar jeg og er tilbake da og da. Kanskje spurt om jeg skulle formidle en kontakt med kommunens hjelpeapparat før jeg dro avhengig av hvor syk personen kjenner seg.

Anonymkode: 158d8...118

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...