Gå til innhold

Medisiner mot depresjon og angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har diagnose ADD samt Atypisk autisme med store koknitive tempovansker. Har i tillegg en dyp deresjon og kravtig angst for helsa. At jeg for eksempel er livredd for å miste kontrollen over meg selv. 

Medisiner jeg bruker i dag er følgende: 

20mg Nexiun, 10mg cipralex, 10mg Brintelix , 30mg Tolvon, 200mg seroquel, 50mg metoprolol. 1mg Fluanxol, samt stilnoct ved behov. 

Depresjonen min er så å si borte i hvertfall så klarer jeg å leve med den. Det er værre med angsten. Er det noen med god erfaring som vil uttale seg litt om dette? Er det noen medisiner jeg kunne valg bort Evt gjort et forsk på nye medisiner. 

Legen min er veldig flink , men Han er ikke så god på medisiner. Det er derfor jeg spør her så jeg kan få noen forslag å ta med til han. 

Håper det er mange som vil svare meg. 

På forhånd takk for det. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
12 timer siden, Esob skrev:

Har diagnose ADD samt Atypisk autisme med store koknitive tempovansker. Har i tillegg en dyp deresjon og kravtig angst for helsa. At jeg for eksempel er livredd for å miste kontrollen over meg selv. 

Medisiner jeg bruker i dag er følgende: 

20mg Nexiun, 10mg cipralex, 10mg Brintelix , 30mg Tolvon, 200mg seroquel, 50mg metoprolol. 1mg Fluanxol, samt stilnoct ved behov. 

Depresjonen min er så å si borte i hvertfall så klarer jeg å leve med den. Det er værre med angsten. Er det noen med god erfaring som vil uttale seg litt om dette? Er det noen medisiner jeg kunne valg bort Evt gjort et forsk på nye medisiner. 

Legen min er veldig flink , men Han er ikke så god på medisiner. Det er derfor jeg spør her så jeg kan få noen forslag å ta med til han. 

Håper det er mange som vil svare meg. 

På forhånd takk for det. 

Det var da voldsomt med medisiner du tok, er det ikke nok?

Skrevet

Kan dere få hjelp av en flink psykiater til å gå gjennom medisinlisten din?

Jeg kan ikke så mye om alle de medisinene du nevner, men jeg også synes det hørtes mye ut.

Jeg fikk henvisning til psykiater, da min lege var litt usikker på veien videre. Vi har begge to fått svært god hjelp.

Nå går jeg mest til psykiateren, mens fastlegen min holder seg oppdatert ved jevnlige kontroller.

FjellOgDalar
Skrevet

Det var en omfattende liste. Stiller meg bak de andre, dette er noe for en spesialist. En systematisk gjennomgang av hva du eventuelt har prøvd, det du går på nå og hva du opplever det ikke hjelper/hjelper mot. Så kan dere vurdere alternativer. Dette er for omfattende for en fastlege. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...