Gå til innhold

Føler meg mer deprimert om kvelden, betyr det at jeg egentlig ikke er deprimert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg pleide å være mindre deprimert ut på kvelden. Så gikk jeg på antidepressiva noen år og svingningene forandret seg. Nå er det slik at jeg blir gradvis mer deprimert i løpet av dagen og veldig dårlig om kvelden. Dette har fortsatt etter at jeg sluttet med AD. Det gjør at jeg har problemer med å være sosial eller være med på aktiviteter om kveldene. Har hørt at de som er deprimert føler seg bedre om kvelden, betyr det at jeg ikke egentlig er deprimert?. Vil tilføye at jeg sover middag. Har det betydning?. 

Anonymkode: e638a...fd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg pleide å være mindre deprimert ut på kvelden. Så gikk jeg på antidepressiva noen år og svingningene forandret seg. Nå er det slik at jeg blir gradvis mer deprimert i løpet av dagen og veldig dårlig om kvelden. Dette har fortsatt etter at jeg sluttet med AD. Det gjør at jeg har problemer med å være sosial eller være med på aktiviteter om kveldene. Har hørt at de som er deprimert føler seg bedre om kvelden, betyr det at jeg ikke egentlig er deprimert?.

Nei. Det at flertallet føler seg bedre om kvelden betyr ikke at alle gjør det.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tilføye at jeg sover middag. Har det betydning?. 

Det er det bare en måte å finne ut av.

Anonymkode: 785cb...0ac

Skrevet

Det er ingen symptomer som er obligatorisk for diagnosen. Det at du ikke er bedre om kvelden, har ingenting å si for diagnosen.

Søvnens depressive effekt kan gjøre at du har det slik pga middagshvilen. Du har jo fått et tips om å finne ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Kan prøve å la være å sove middag og se om det er noen forskjell. 

Anonymkode: e638a...fd8

DopamineDeprived
Skrevet

Kan jo også tenkes at man har bedre tid til å tenke og reflektere iløpet av kvelden, enn man har på dagen. Dermed blir sinnsstemninger mer intense, fordi ting man ikke hadde tid til å fundere så på om dagen blir tatt frem igjen :) 

Skrevet
12 minutter siden, DopamineDeprived skrev:

Kan jo også tenkes at man har bedre tid til å tenke og reflektere iløpet av kvelden, enn man har på dagen. Dermed blir sinnsstemninger mer intense, fordi ting man ikke hadde tid til å fundere så på om dagen blir tatt frem igjen :) 

"Psykologisk tankespinn" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...