Gå til innhold

Hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår voksne datter ( 20 år) anmeldte sin far for voldtekt. Dette var en falsk anklage som skapte store problemer for min mann og resten av familien. Hun var psykisk dårlig. Brødrene og søsteren hennes orker ikke forholde seg til henne og min mann er avvisende og kritisk. Dette er nå ett og et halvt år siden og han mener han fremdeles har god grunn til å unngå henne. Som mor er dette også veldig sårt. Bør jeg forvente forsoning eller bør jeg slå meg til ro med at de ikke lenger kan ha et normalt familieforhold. 

Anonymkode: a4ecb...4e2

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Har politiet/påtalemyndighetene/rettsvesenet konkludert med at anklagen var falsk?

Du kan ikke kontrollere hvordan de rundt deg forholder deg til dette, bare hvordan du selv velger å forholde deg til dem og dattera di. Skjønner at du syns det er sårt. Har du snakka med dattera di om hvorfor hun gjorde det? Var hun psykotisk? Har hun personlighetsforstyrrelse?

Hvis hun hadde kommet med en forklaring/unnskyldning til faren hadde forholdet mellom dem kanskje kunnet bli bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun ikke var psykotisk så tilgir man vel ikke noe sånt 

Anonymkode: 26c6e...436

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke psykotisk. Har bedt om unskyldning og er lei seg. Måtte sone fengsel pluss betinget. Har en diagnose og er ellers også en utfordring for fam. ( vil ikke si for mye ).Jeg elsker henne, er jo mammaen hennes. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke psykotisk. Har bedt om unskyldning og er lei seg. Måtte sone fengsel pluss betinget. Har en diagnose og er ellers også en utfordring for fam. ( vil ikke si for mye ).Jeg elsker henne, er jo mammaen hennes. 

Jeg synes du kan håpe at hennes far vil forsøke å tilgi henne nok til at dere igjen kan omgås som familie. Av og til gjør mennesker veldig dårlige valg, men når hun har bedt om unnskyldning og sonet en straff, så trenger hun sikkert sin familie for å komme seg videre i livet på en bedre måte. Hun har tydeligvis forårsaket mye vondt med sine handlinger, men hun har neppe noe enkelt liv. Jeg synes ikke det er urimelig om du ber din mann også vurdere dine behov i denne situasjonen. Å bli avvist av hele sin familie over lang tid, er kanskje en av de vondeste sanksjonene man kan oppleve. 

Håper du selv får støtte til å fortsette å støtte din datter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til en lignende sak/person, Jeg er ikke familie men kuttet henne ut. Hva om noen hadde banket faren hennes? Jeg var veldig skulende på han, den første gangen jeg møtte han. Dette løy hun om i flere år, så det er jo verre enn din datter. Men vedkommende stoler jeg aldri mer på, og har vel ikke noe grunn til å gjøre det heller. 

Anonymkode: 2a902...1d8

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du kan håpe at hennes far vil forsøke å tilgi henne nok til at dere igjen kan omgås som familie. Av og til gjør mennesker veldig dårlige valg, men når hun har bedt om unnskyldning og sonet en straff, så trenger hun sikkert sin familie for å komme seg videre i livet på en bedre måte. Hun har tydeligvis forårsaket mye vondt med sine handlinger, men hun har neppe noe enkelt liv. Jeg synes ikke det er urimelig om du ber din mann også vurdere dine behov i denne situasjonen. Å bli avvist av hele sin familie over lang tid, er kanskje en av de vondeste sanksjonene man kan oppleve. 

Så fantastisk bra og rørende svar.. du er et så godt menneske, frosken 🐸❣️

Anonymkode: 04fb2...d8e

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, frosken skrev:

Takk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...