Gå til innhold

Er så provosert!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Best å være medgjørlig. Ellers kan det bli stopp i leveransene.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Ok. Skal prøve å være rolig og smilende, selv om det koker inni meg.Får bare jatte med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ta deg et tebrød. Ville eldre leger skrevet det ut om jeg misbrukte det? Jeg er ikke avhengig!

Lyrica derimot tar jeg ofte fire av til dagen nå 74 mg, det er pga de forbannede nervesmertene. De kan man vel bli avhengig av?

Nam, tebrød er godt!! :D Mye bedre enn de bollene du stadig ber meg om å ta!

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nam, tebrød er godt!! :D Mye bedre enn de bollene du stadig ber meg om å ta!

Hehe, bolletipset fikk jeg fra deg :D Du skrev til noen "Ta deg en bolle". Hadde aldri hørt om det jeg før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå jobber jeg med å bli kvitt seroquel og truxal, så kommer jeg til vival. Du trenger ikke være spydig, men det er du jo alltid!

Spydig? Det handler jo om å tenke litt positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nam, tebrød er godt!! :D Mye bedre enn de bollene du stadig ber meg om å ta!

Nei, boller er mye bedre, hehe!

Her er jeg enig med Stjernestøv - og du vet at jeg ikke er avhengig av noe. (Ok, litt karbo, lettbrus og nesespray da😂) Men å kun få svakeste Sobril (= ingen effekt) til feks flyreiser når Vival faktisk fungerer, opplever jeg som totalt overformynderi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
41 minutter siden, Janus30 skrev:

Spydig? Det handler jo om å tenke litt positivt. 

Haha ja du får meg til å tenke postitivt du lille venn :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, cilie skrev:

Nei, boller er mye bedre, hehe!

Her er jeg enig med Stjernestøv - og du vet at jeg ikke er avhengig av noe. (Ok, litt karbo, lettbrus og nesespray da😂) Men å kun få svakeste Sobril (= ingen effekt) til feks flyreiser når Vival faktisk fungerer, opplever jeg som totalt overformynderi. 

Det er med all respekt litt forskjell på å bruke Vival når du flyr (med mindre du flyr like mye som meg), og å bruke Vival nærmest som fast medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Haha ja du får meg til å tenke postitivt du lille venn :D 

Veldig hyggelig å høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er med all respekt litt forskjell på å bruke Vival når du flyr (med mindre du flyr like mye som meg), og å bruke Vival nærmest som fast medisin. 

Skjønner at den ikke kan brukes fast, ja. Men det er en god medisin når den brukes fornuftig, så det er trist hvis det blir for strengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, cilie skrev:

Skjønner at den ikke kan brukes fast, ja. Men det er en god medisin når den brukes fornuftig, så det er trist hvis det blir for strengt. 

Det jeg ikke liker med den typen medisiner er at du aldri kommer til å lære deg å gjøre noe med angsten din. Hvis du hadde tatt deg noen få turer fram og tilbake til Bergen uten Vival, så hadde du blitt kvitt flyskrekken din og kunne glemt denne problemstillingen. Jeg hadde verre flyskrekk enn deg og nå flyr jeg så mye at jeg får gratis fast track og loungetilgang 😅

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det jeg ikke liker med den typen medisiner er at du aldri kommer til å lære deg å gjøre noe med angsten din. Hvis du hadde tatt deg noen få turer fram og tilbake til Bergen uten Vival, så hadde du blitt kvitt flyskrekken din og kunne glemt denne problemstillingen. Jeg hadde verre flyskrekk enn deg og nå flyr jeg så mye at jeg får gratis fast track og loungetilgang 😅

Driver du og outer at jeg ikke bor i Bergen nå😉😅 Sikkert mye angst man kan bli kvitt, men jeg synes fortsatt det burde være mulig å bruke ved sjeldne anledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Driver du og outer at jeg ikke bor i Bergen nå😉😅 Sikkert mye angst man kan bli kvitt, men jeg synes fortsatt det burde være mulig å bruke ved sjeldne anledninger. 

Vival er sikkert en fin medisin, men jeg tviler sterkt på at pillen kan holde en Boeing 737 i lufta 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi legen en sjanse. Ikke gå i lufta. Det ser ut at hun bryr seg. Ta deg en bolle 😁 Det går fint. Det sier mannen min til meg når det begynner å koke inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
59 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det jeg ikke liker med den typen medisiner er at du aldri kommer til å lære deg å gjøre noe med angsten din. Hvis du hadde tatt deg noen få turer fram og tilbake til Bergen uten Vival, så hadde du blitt kvitt flyskrekken din og kunne glemt denne problemstillingen. Jeg hadde verre flyskrekk enn deg og nå flyr jeg så mye at jeg får gratis fast track og loungetilgang 😅

Noen av oss blir faktisk aldri kvitt angst og problem med å takle stress. Da en benzo en fin medisin, som jeg kommer til å fortsette med, uansett hva fanatikere som deg måtte mene om det.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

uansett hva fanatikere som deg

Anonymkode: dd0f4...fcc

Sånne utsagn synes jeg egentlig du bør spare deg for. Det styrker ikke akkurat saken din.

Tror du grunnen til at leger er restriktive er: 

a) fordi de er noen helvetes jævler som sitter hjemme i mørke klær og regelrett koser seg når de tenker over hvor mange de har plaget med å ikke skrive ut benzo i dag, og storkoser seg mens de selv nipper til et glass vin

Eller

b ) fordi det foreligger massiv og troverdig forskning som tilsier at benzo er sterkt vanedannende, ikke virker på angst over tid og regelrett ikke slår placebo for langtidsbehandling av angst

Minner for øvrig om dødsfallet vi så her inne nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Benzo er hamburgertallerkenen i psykofarmaka som metter der og da, men ikke har noe effekt på den vanlige tilstanden. AD og AP er den sunne kosten som holder deg frisk.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Sånne utsagn synes jeg egentlig du bør spare deg for. Det styrker ikke akkurat saken din.

Tror du grunnen til at leger er restriktive er: 

a) fordi de er noen helvetes jævler som sitter hjemme i mørke klær og regelrett koser seg når de tenker over hvor mange de har plaget med å ikke skrive ut benzo i dag, og storkoser seg mens de selv nipper til et glass vin

Eller

b ) fordi det foreligger massiv og troverdig forskning som tilsier at benzo er sterkt vanedannende, ikke virker på angst over tid og regelrett ikke slår placebo for langtidsbehandling av angst

Spar deg for bedreviter-moralismen. Mange klarer fint å bruke benzo i årevis uten hverken å måtte øke dosen eller bli avhengig. Jeg kan fint klare meg uten benzo, det gir dårligere livskvalitet, men får ikke ikke abstinenser eller blir dårlig på andre måter. Det kan jeg ikke si hvis jeg kutter ut AD. Da får jeg noen jævlige abstinenser etter få dager.

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Minner for øvrig om dødsfallet vi så her inne nylig.

Hvor mange dør ikke av alkoholbruk årlig? Regner med at du selv er totalavholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg tror dessverre det er slik at unge nyutdannede leger har totalt "fobi" mot å skrive ut benzo uansett hva forhistorien måtte tilsi.. Beklageligvis må jeg si. Jeg har en lege som straks skal pensjonere seg, når han slutter er jeg nokså sikker på at jeg blir sittende på "bar bakke" uten de medisinene jeg trenger for å ha en akseptabel livskvalitet. Føler med deg stjernestøv..

Anonymkode: a29d8...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

jeg er nok mye eldre enn henne. 

Hva har alder (og forsåvidt kjønn, du nevner det i åpningsinnlegget også) med saken å gjøre?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...