Gå til innhold

Er så provosert!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier alkoholikeren og’.....

Anonymkode: 2dc54...18c

Ja jeg går over til alkohol om jeg ikke får mer vival, så får vi se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
48 minutter siden, Fionys skrev:

Du har vel fått time til legen før du rekker å bruke opp de 20 vivalene så det burde ikke bli et problem. Uansett om du er avhengig eller ikke så er det et dårlig tegn når du får en så aggressiv holdning til legen fordi hun ønsker at du kom til en time og ikke skriver ut en resept på 50 vival. 

Dårlig tegn? Jeg trenger jo vival, er redd hun skal si jeg ikke får det mer. Men får se hva hun sier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
32 minutter siden, emilie321 skrev:

Min lege setter opp timer uten at jeg har bedt om det, men nå er han veldig til å følge meg opp da. Nesten så jeg får dårlig samvittighet for all tida han bruker på meg.

Synes du heller burde være glad for å ha fått en lege som ønsker å følge deg opp. Hvis du skulle bli skikkelig syk så er det greit at legen kjenner litt til pasienten (tenker også på somatisk sykdom)

Ok, det er greit at hun vil møte meg. Men det betyr ikke at hun bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, det er greit at hun vil møte meg. Men det betyr ikke at hun bryr seg.

Er rimelig sikker på at legen bryr seg om pasientene sine. Det er vel nettopp derfor de har tatt den utdannelsen.  Hvorfor så negativ  til leger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg går over til alkohol om jeg ikke får mer vival, så får vi se om det hjelper. 

Alkohol og benzo er vel nokså likeverdige når det gjelder angstdemping, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må til legen ca en gang i måneden, og det er helt greit, for grunnen er at hun ønsker å vite hvordan det fungerer med medisiner og ambulerende tjenester, tidligere har hun fulgt opp mtp dps og nav også. Når man skriver ut medisiner, og spesielt benzo og amfetamin, har man et ansvar for å følge opp. Om du plutselig finner ut at du skal ta 50 vival på engang, tipper jeg noen vil spørre fastlegen din om hvorfor hun ikke så den komme. Da jeg jobbet som elektriker, ga jeg ikke bare kunden 10 meter kabel og en stikkontakt, "resten fikser du selv". Det blir litt det samme med medisiner. Legen skal ikke bare skrive ut medisiner uten å følge opp at medisinene fungerer som de skal, at de administreres korrekt, at man ikke får potensielt farlige bivirkninger o.s.v. Ta det heller som et tegn på kvalitet når legen setter opp time uten at du har bedt om det. Det er fastlegen som er din faste lege (opplagt), hun skal følge opp både når det gjelder somatikk og psykiatri. Fastlegen skal passe på at du får den behandlingen du trenger, og da er hun jo nødt til å se deg av og til. Hva gjelder alder kan det faktisk være en fordel med unge leger. De er ofte ganske ivrige i jobben sin og de er mer oppdatert innen nyere medisin/behandling enn det gamle gubber er. Så selv om de ikke har den samme erfaringen, har de dagens medisin friskt i minnet, mens de eldre gjerne henger litt igjen i gammel medisin.

Legen min ønsker å holde meg i live, og at jeg skal ha så god livskvalitet som jeg kan. For å få til det er hun nødt til å møte meg med jevne mellomrom. Nå kan det nok hende at hun skjønner at jeg ikke ringer legen før det er krise også. Når det er hun som har satt opp timen, trenger ikke jeg tenke på om jeg hadde en god grunn til å dra dit eller ikke. Det er ganske betryggende. For nå sitter jeg og har forbanna vondt i kneet, men jeg vet at om 3 uker skal jeg uansett til legen. Har det ikke blitt bra til da, kan jeg ta det opp med henne, så kan hun bestemme om det skal undersøkes mer. Jeg hadde ikke bestilt time for et kne som tar livet av meg det ene øyeblikket og som knapt er merkbart i neste øyeblikk. Nå har du også fått en fin mulighet til å ta opp eventuelle problemer du har uten å måtte bestille time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
58 minutter siden, emilie321 skrev:

Er rimelig sikker på at legen bryr seg om pasientene sine. Det er vel nettopp derfor de har tatt den utdannelsen.  Hvorfor så negativ  til leger?

Nei har ikke negativt syn på leger, bare nyutdannede leger. En muslimsk lege nektet å skrive ut vival til meg, en annen lege måtte gjøre det. De er så ymse av slag :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
31 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

 

Alkohol og benzo er vel nokså likeverdige når det gjelder angstdemping, så hvorfor ikke?

Ja det er det jeg tenker også, sykepleieren sa at benzo og alkohol var det samme...samme virkning. Det er ikke min erfaring, men kan prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, Trine skrev:

Jeg må til legen ca en gang i måneden, og det er helt greit, for grunnen er at hun ønsker å vite hvordan det fungerer med medisiner og ambulerende tjenester, tidligere har hun fulgt opp mtp dps og nav også. Når man skriver ut medisiner, og spesielt benzo og amfetamin, har man et ansvar for å følge opp. Om du plutselig finner ut at du skal ta 50 vival på engang, tipper jeg noen vil spørre fastlegen din om hvorfor hun ikke så den komme. Da jeg jobbet som elektriker, ga jeg ikke bare kunden 10 meter kabel og en stikkontakt, "resten fikser du selv". Det blir litt det samme med medisiner. Legen skal ikke bare skrive ut medisiner uten å følge opp at medisinene fungerer som de skal, at de administreres korrekt, at man ikke får potensielt farlige bivirkninger o.s.v. Ta det heller som et tegn på kvalitet når legen setter opp time uten at du har bedt om det. Det er fastlegen som er din faste lege (opplagt), hun skal følge opp både når det gjelder somatikk og psykiatri. Fastlegen skal passe på at du får den behandlingen du trenger, og da er hun jo nødt til å se deg av og til. Hva gjelder alder kan det faktisk være en fordel med unge leger. De er ofte ganske ivrige i jobben sin og de er mer oppdatert innen nyere medisin/behandling enn det gamle gubber er. Så selv om de ikke har den samme erfaringen, har de dagens medisin friskt i minnet, mens de eldre gjerne henger litt igjen i gammel medisin.

Legen min ønsker å holde meg i live, og at jeg skal ha så god livskvalitet som jeg kan. For å få til det er hun nødt til å møte meg med jevne mellomrom. Nå kan det nok hende at hun skjønner at jeg ikke ringer legen før det er krise også. Når det er hun som har satt opp timen, trenger ikke jeg tenke på om jeg hadde en god grunn til å dra dit eller ikke. Det er ganske betryggende. For nå sitter jeg og har forbanna vondt i kneet, men jeg vet at om 3 uker skal jeg uansett til legen. Har det ikke blitt bra til da, kan jeg ta det opp med henne, så kan hun bestemme om det skal undersøkes mer. Jeg hadde ikke bestilt time for et kne som tar livet av meg det ene øyeblikket og som knapt er merkbart i neste øyeblikk. Nå har du også fått en fin mulighet til å ta opp eventuelle problemer du har uten å måtte bestille time.

Ok Fatter poenget. De eldre legene brydde seg ikke heller, de skyldte alt på det psykiske. Men jeg fikk såvidt tatt noen blodprøver sist, hvor jeg manglet d.vit og folsyre. Det fortalte psykiateren meg, hørte aldri fra legen. Og den trigeminusnevralgien plager meg veldig for tiden, mulig jeg må ha andre piller for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

giphy.gif

Skål! Jeg drikker ikke øl. Får hive innpå med beileys og jegermeister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Tar ofte to i slengen og det er ikke annenhver dag heller.

Har du 2 mg eller 5 mg tabletter?

Anonymkode: 62e08...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du 2 mg eller 5 mg tabletter?

Anonymkode: 62e08...864

5 mg, og det har jeg hatt i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

5 mg, og det har jeg hatt i mange år. 

I så fall bør du nok prøve å klare deg med en tablett av gangen 🙂

Anonymkode: 62e08...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I så fall bør du nok prøve å klare deg med en tablett av gangen 🙂

Anonymkode: 62e08...864

Skal prøve på det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vanlig. Jeg bare sender en melding når jeg trenger ny benzo-resept. Og fastlegen er ung.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Det kan være det er helt ok i ditt tilfelle, men i Ts sitt tilfelle er bruken såpass stor at hun bør følges opp.

Det finnes forøvrig slappe fastleger over hele landet. Om vi alle går og raner banken betyr ikke at det blir riktig av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei tror jeg skal begynne å trene på dps igjen, de sa jeg kunne bare ta kontakt. Jeg tar kontakt på mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
19 timer siden, Drømmeautomat skrev:

 

Alkohol og benzo er vel nokså likeverdige når det gjelder angstdemping, så hvorfor ikke?

Helt feil. Alkohol gir mange fylleangst. Man får ikke det av Benzodiazepiner. Synes ikke de to tingene gir samme virkning. Ikke hos meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Drømmeautomat skrev:

 

Alkohol og benzo er vel nokså likeverdige når det gjelder angstdemping, så hvorfor ikke?

Alkohol gir verre angst.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Hvis du tar like høye doser med benzo får du nok noe som ligner fylleangst. Tilsvarende, drikker du 2-3 øl vil du dempe angst, men ikke få noen fylleangst.

Her forklarer en lege hvor like stoffene er:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...