Gå til innhold

Er så provosert!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Benzo er hamburgertallerkenen i psykofarmaka som metter der og da, men ikke har noe effekt på den vanlige tilstanden. AD og AP er den sunne kosten som holder deg frisk.

Se hva som skjer når du slutter med dem. 

Anonymkode: dd0f4...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange leger ser at man snakker med legen hver gang de skriver ut benzo.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Der jeg har fastlege, står det på helsetespons at en ikke kan bedtille a- og b-prep. Da må en snakke med legen.

 

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Problemet er at jeg blir dårlig av å sitte på venterommet, får inn andres elendighet. 

si det til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Haha så nå at jeg har fått vival. Hvorfor skal jeg til lege da? Hva faen? Det er vel siste gangen jeg får da..

Har ingen interesse av å gå til lege,føler meg tvunget til det. Skal jeg avbestille timen i morgen? Jeg har ikke bedt om det.....

Du bør møte til legen. En ansvarlig fastlege ønsker å se sine pasienter av og til. De skriver ikke ut medisiner i lang tid uten å ha truffet pasienten. 

Kan du ikke bruke timen til å fortelle legen litt om smerteproblematikken din? Dessuten bør du sannsynligvis ta blodprøver av og til du som andre, kan være greit at fastlegen har oversikt over om for eksempel kolesterolverdiene og blodsukker er ok. 

Folk vil deg som regel ikke noe vondt, neppe denne legen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Janus30 skrev:

Spydig? Det handler jo om å tenke litt positivt. 

Du benytter en hver sjanse til å være spydig, nedlatende eller belærende i forhold til Stjernestøv. Såpass selvinnsikt tror jeg du har. 

Anonymkode: 62e08...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Okay. Jeg får vel spille fornuftig frue da,jeg er nok mye eldre enn henne. 

Du vet, at med alderen, så blir vi eldre enn stadig flere og det gjelder oss alle. :) Jeg hadde en fastlege som var like gammel som meg, nå har jeg byttet og har en som er 13 år yngre. Kjempetrivelig kar! Gi dama en sjanse da - hun kan jo være både trivelig og kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, Kayia skrev:

Hva har alder (og forsåvidt kjønn, du nevner det i åpningsinnlegget også) med saken å gjøre?

Har merket at eldre menn er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
8 timer siden, frosken skrev:

Du bør møte til legen. En ansvarlig fastlege ønsker å se sine pasienter av og til. De skriver ikke ut medisiner i lang tid uten å ha truffet pasienten. 

Kan du ikke bruke timen til å fortelle legen litt om smerteproblematikken din? Dessuten bør du sannsynligvis ta blodprøver av og til du som andre, kan være greit at fastlegen har oversikt over om for eksempel kolesterolverdiene og blodsukker er ok. 

Folk vil deg som regel ikke noe vondt, neppe denne legen heller. 

Får vel bare gå da selv om det er tidlig om morningen og jeg ikke har lyst, får se hva hun sier.

Skal si at jeg har mye smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Lillemus skrev:

Du vet, at med alderen, så blir vi eldre enn stadig flere og det gjelder oss alle. :) Jeg hadde en fastlege som var like gammel som meg, nå har jeg byttet og har en som er 13 år yngre. Kjempetrivelig kar! Gi dama en sjanse da - hun kan jo være både trivelig og kjempeflink!

Tja, kanskje det. Skal gi henne en sjanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du benytter en hver sjanse til å være spydig, nedlatende eller belærende i forhold til Stjernestøv. Såpass selvinnsikt tror jeg du har. 

Anonymkode: 62e08...864

Vel.

Janus30 er jo et meget godt eksempel på hvor godt man kan fungere hvis man gjør tiltak selv, følger medisineringen, er aktiv, går på jobb, passer døgnrytmen sin og tar ansvar for seg selv og sin sykdom. Selv om den er alvorlig. 

Jeg synes dessverre trådstarter her har rimelig mye å lære av det. Kanskje man skal ta noe til seg i stedet for å bli forbanna?

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Vel.

Janus30 er jo et meget godt eksempel på hvor godt man kan fungere hvis man gjør tiltak selv, følger medisineringen, er aktiv, går på jobb, passer døgnrytmen sin og tar ansvar for seg selv og sin sykdom. Selv om den er alvorlig. 

Jeg synes dessverre trådstarter her har rimelig mye å lære av det. Kanskje man skal ta noe til seg i stedet for å bli forbanna?

Jaaa de perfekte gir råd til til uperfekte.....

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Har merket at eldre menn er best. 

Min fastlege er i nok ca 15 år yngre enn meg og er den beste fastlegen jeg noensinne har hatt. Men han er streng med b-preparater. Det sier han selv + at jeg har hørt det fra andre. Jeg har nå fått det jeg har bedt om, så utrolig streng er han nå ikke. Selv synes jeg det er fint at han passer på at jeg ikke blir avhengig, det er jeg nemlig livredd for å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Min fastlege er i nok ca 15 år yngre enn meg og er den beste fastlegen jeg noensinne har hatt. Men han er streng med b-preparater. Det sier han selv + at jeg har hørt det fra andre. Jeg har nå fått det jeg har bedt om, så utrolig streng er han nå ikke. Selv synes jeg det er fint at han passer på at jeg ikke blir avhengig, det er jeg nemlig livredd for å bli.

Ok. Jeg syns de eldre har mer livserfaring og derfor er klokere,de yngre er ofte veldig strenge når det gjelder alt. Men nå har jeg jo fått vival jeg skal hente i dag, så det er jo bra. Ble bare litt satt ut når jeg fikk legetime uten å ha bedt om det,skjønner ikke vitsen. Jeg var en gang avhengig av vival, aldri mer. Jeg har full kontroll nå og er mer voksen og bruker det fornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Har merket at eldre menn er best. 

Også etter at den unge jyplingen ga deg Vival? Er hun dårlig fordi hun innkaller deg til time da eller, for å følge deg opp? :o Og dårlig fordi hun leser kjernejournalen og setter seg inn i sykdomshistorien din? (Ironiske spørsmål)

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg syns disse gamle mennene du har gått til har hørtes noe slepphendte ut på medisinfronten. Der hører ikke noe sted hjemme å skrive ut benzo-preparat på bestilling, slik du har beskrevet at de har gjort.  

Ellers syns jeg du skal lese hva du selv skrev i åpningsinnlegget ditt her - du er både spydig og ute av kontroll. Som Lillemus sier pleier du å bli sånn her på dol når du kutter ut medisinene, og jeg håper du har mer tålmodighet og kontroll overfor barn og samboer. Man omtaler jo ikke andre mennesker sånn, ei heller når man er syk. 

"De er jo helt syk i hodet sitt,skal denne lille jyplingen fortelle meg at jeg ikke får mer? Hva annet skal hun tilby? Går vel inn å ser på min kjernejournal også, der ser jeg helt gal ut! Faen ta dagens jyplinger av noen leger!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du benytter en hver sjanse til å være spydig, nedlatende eller belærende i forhold til Stjernestøv. Såpass selvinnsikt tror jeg du har. 

Anonymkode: 62e08...864

Sorry. Er bare en fæl fyr rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Også etter at den unge jyplingen ga deg Vival? Er hun dårlig fordi hun innkaller deg til time da eller, for å følge deg opp? :o Og dårlig fordi hun leser kjernejournalen og setter seg inn i sykdomshistorien din? (Ironiske spørsmål)

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg syns disse gamle mennene du har gått til har hørtes noe slepphendte ut på medisinfronten. Der hører ikke noe sted hjemme å skrive ut benzo-preparat på bestilling, slik du har beskrevet at de har gjort.  

Det er da vanlig. Jeg bare sender en melding når jeg trenger ny benzo-resept. Og fastlegen er ung.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, stjernestøv skrev:

Bestilte vival og det har jeg ikke fått, men jeg har fått time på mandag morgen. Hvorfor? Jo hun skal fortelle meg at vival er vanedannende og at jeg får ikke mer, er så forbanna på denne jyplingen av en lege. Jeg har tidligere hatt en eldre mann til fastlege og har alltid fått vival,og en eldre mann til vikarlege og alltid fått vival. Så skal en nyutdannet kvinnelig lege i sikker tjueårene nekte meg det? De må da se forskjell på bruk og misbruk? Har ikke hentet siden i februar nå, jeg er ikke avhengig og misbruker det ikke. Bare lurer på hva de lærer? Å ikke skrive ut benzo i det hele tatt? De er jo helt syk i hodet sitt,skal denne lille jyplingen fortelle meg at jeg ikke får mer? Hva annet skal hun tilby? Går vel inn å ser på min kjernejournal også, der ser jeg helt gal ut! Faen ta dagens jyplinger av noen leger!

Dette er den typiske avhengigheten som snakker, ikke stjernestøv. 

Anonymkode: 2dc54...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal prøve å være rolig og smilende, selv om det koker inni meg.Får bare jatte med. 

En anheng gjør alt for å få det hen er avhengig av. 

Anonymkode: 2dc54...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Kayia skrev:

Også etter at den unge jyplingen ga deg Vival? Er hun dårlig fordi hun innkaller deg til time da eller, for å følge deg opp? :o Og dårlig fordi hun leser kjernejournalen og setter seg inn i sykdomshistorien din? (Ironiske spørsmål)

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg syns disse gamle mennene du har gått til har hørtes noe slepphendte ut på medisinfronten. Der hører ikke noe sted hjemme å skrive ut benzo-preparat på bestilling, slik du har beskrevet at de har gjort.  

Ellers syns jeg du skal lese hva du selv skrev i åpningsinnlegget ditt her - du er både spydig og ute av kontroll. Som Lillemus sier pleier du å bli sånn her på dol når du kutter ut medisinene, og jeg håper du har mer tålmodighet og kontroll overfor barn og samboer. Man omtaler jo ikke andre mennesker sånn, ei heller når man er syk. 

"De er jo helt syk i hodet sitt,skal denne lille jyplingen fortelle meg at jeg ikke får mer? Hva annet skal hun tilby? Går vel inn å ser på min kjernejournal også, der ser jeg helt gal ut! Faen ta dagens jyplinger av noen leger!"

Jeg fikk bare 20 vival istedenfor 50. Det syns jeg var galt. Og det var ikke noe galt med de eldre legene, hadde jeg misbrukt det hadde jeg ikke fått det. Har ikke fått siden februar. 

Jeg er ikke spydig med barn og mann, så laaangt ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En anheng gjør alt for å få det hen er avhengig av. 

Anonymkode: 2dc54...18c

Jeg er ikke avhengig, har ikke fått vival siden februar og tar ikke hver dag. Langt ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg fikk bare 20 vival istedenfor 50. Det syns jeg var galt. Og det var ikke noe galt med de eldre legene, hadde jeg misbrukt det hadde jeg ikke fått det. Har ikke fått siden februar. 

Jeg er ikke spydig med barn og mann, så laaangt ifra. 

50 stk på 3 måneder er ganske mye.

Anonymkode: dd0f4...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...