Gå til innhold

Føler meg så dårlig: lavt stoffskifte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har lavt stoffskifte. Hvor dårlig var dere før medisinene virket? Jeg startet på medisiner for et par uker siden og opplever ingen bedring enda og er fortvilet for jeg føler meg så syk. Jeg har mest sannsynlig gått med verdier langt utenfor ref området i et halvt års tid da tsh var forhøyet alt i desember men ble ikke fulgt opp av legen. Men så vidt jeg har forstått er det mange som går med sånt i åresvis så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg føler meg så forbannet dårlig??Jeg føler ærligtalt at jeg kan dø av overbelastning av ganske lite akkurat nå..selv å ta en dusj gjør meg livredd fordi armene mine er så tunge og jeg blir så uvel i dusjen. Reagerer på dampen eller varmen eller blir for sliten, tror jeg. Jeg føler meg heller ikke bedre etter å ha tatt medisiner i noen uker (verdiene mine er heller ikke bedre). Jeg føler meg rett og slett dårligere. Jeg blir veldig tungpusten utover dagen, blir enda raskere sliten, har gått ned i vekt etter jeg startet med medisiner, er løs i magen og får også  trykk i brystet utover dagen. Akkurat som jeg bare har bittelitt energi om morgenen, men det er ikke nok til noe som helst og når det er tomt etter sånn 2 timer blir jeg skamsjuk og føler jeg kan falle om hvert minutt resten av den  dagen. Har vært ute et par timer i dag, men ble akutt sliten og gikk hjem med uklart syn og hadde ringelyd i hodet i en time etterpå. Dusjet og laget middag i en slags rus der alt jeg tenkte var: jeg MÅ spise noe ellers svimer jeg av. Jeg hadde spist godt tidligere på dagen, så det var ingen grunn til at jeg skulle føle meg så utmattet og utsultet heller. Jeg er vettskremt. Noen som har noen beroligende ord/erfaringer/vet hvor lang tid det tar før medisinene begynner å virke? Jeg føler meg ikke bra og jeg er så redd.  

Anonymkode: 000eb...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

DopamineDeprived

Hey! Du skriver ikke hvilken medisin du får for det lave stoffskiftet, det er nemlig litt forskjell på de sånn som jeg har skjønt det. Selv får jeg Levaxin, og den fungerer bra på meg. Jeg har dog sett på diverse forumer at det ikke fungerer for alle. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/05/25/apent-brev-pa-verdens-stoffskiftedag/

Jeg tror at du bør henvende deg til Thyrodiea Norge, og se om ikke de kan gi deg mer klarhet i situasjonen. De vet fryktelig mye mer enn meg om det her :) 

Har det bare blitt tatt prøver av TSH eller T3 og T4 også? Det bør det. Jeg synes det virker som om medisinen ikke virker som den skal, fordi du jo ser ut til å ha en haug av symptomer på lavt stoffskifte enda. Sånn til sammenligning: Da mitt var ille på ferie og jeg måtte på legevakta i USA fordi jeg var helt elendig, fikk jeg medisiner og følte meg bedre allerede dagen etter. Ikke 100% altså, men bedre. Jeg tenker også det kan være lurt å vurdere å bytte fastlege om du ikke blir tatt på alvor. 

Jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg noen beroligende ord her, men det ble vist ikke helt sånn 🙈 Du har uansett min fulle og hele medfølelse, det er sinnsykt slitsomt å ha det sånn 😕 Jeg håper det ordner seg for deg fort! Og ikke minst; Du kjenner kroppen din best, og merker om noe ikke er som det skal. Du må ALDRI gi deg, men stå på krava til du skjemst og litt til! ;D Det er kjedelig at man må mase så, men det får man nesten bare gjøre er jeg redd 🙈 Sender deg en virtuell klem 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at du har så sterke symtomer. Det er uvanlig. Har fastlegen undersøkt deg videre? Kanskje det er nokon annet. Som førrige trådskriver sa ikke gi deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...