Gå til innhold

Andre som plutselig får lyst til å drepe noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du opplevd at du plutselig når du sitter hjemme bare plutselig får lyst til å drepe noen som egentlig ikke har gjort deg personlig noe vondt?

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Nei. 

Så du har aldri opplevd å få tanker om å drepa en av dine pasienter f.eks?

Uansett, hva skyldes sånne plutselig innsettende og sterke påtrengende tanker som også skaper bilder i hodet der jeg forestiller meg at jeg skader en person? Har jeg blitt psykopat? Eller kan man få sånne tanker fordi man har det veldig veldig vondt inni seg og ikke har noen å snakke med slik at ting bare har bygget seg opp?

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei aldri ønsket noen tilfeldige personer døde.Men jeg ønsket at han som voldtok meg skulle falle død om så jeg kunne slippe å møte han på kjøpesenteret her i byen hvor vi bor.Fikk ønsket mitt oppfylt også .

Anonymkode: 857d4...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd at du plutselig når du sitter hjemme bare plutselig får lyst til å drepe noen som egentlig ikke har gjort deg personlig noe vondt?

Anonymkode: a62f6...20c

Absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, cilie skrev:

Absolutt ikke. 

Har du psykiske problemer da?

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt lyst til å drepe når jeg har vært manisk, men ikke helt uprovosert. Likevel er det dårlig grunn til disse tankene, da. Det er gjerne at det blir for mye for meg, at folk, lys og lyder irriterer meg så intenst og smertefullt at jeg får lyst til å drepe for å få føkkings fred. Men jeg gjør det ikke, da. Liker ikke de tankene. De har fått meg til å vræle ut noen ganger.

Anonymkode: 8de3f...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, elina777 skrev:

Nei

Men du har jo alltid fått masse hjelp ifra psykiatrien da elina. Det har ikke jeg så alle mine tanker og psykoser har jeg måttet takle helt på egen hånd og siden jeg aldri har fått noe hjelp for det så har psykosene gradvis ødelagt hjernen min mer og mer. 

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo alltid fått masse hjelp ifra psykiatrien da elina. Det har ikke jeg så alle mine tanker og psykoser har jeg måttet takle helt på egen hånd og siden jeg aldri har fått noe hjelp for det så har psykosene gradvis ødelagt hjernen min mer og mer. 

Anonymkode: a62f6...20c

Hvorfor har du ikke fått hjelp da?

Anonymkode: 89318...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt hevnfantasier. Men det har vel de fleste. Det er lang vei fra å tenke hevn, til å utføre det. Jeg er like harmløs som en geit.

Anonymkode: bb46d...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge du ikke har en voldelig bakgrunn så trenger du ikke å bekymre deg for slike tanker, det er vel normalt å ha når man har mye sinne inni seg eller bitterhet. 

Anonymkode: e7fc9...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Det var ne periode hvor jeg var skikkelig paranoid, har jeg ikke flyttet er jeg redd for hva jeg kunne gjort. "Drepe han før han dreper meg". Jeg var veldig syk da. Men tenker noen ganger att jeg må drepe barnemishandlere, har faktisk tenkt mye på det. Absolutt ikke bra. Føler med deg.

Anonymkode: 322de...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du psykiske problemer da?

Anonymkode: a62f6...20c

He...? Ja, hvis man tenker på å skade/drepe andre mennesker, så har man store psykiske problemer og burde sporenstreks få hjelp, mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innenfor psykodynamisk tenkning og terapi er undertrykt, primitivt sinne og voldelige fantasier ofte sentralt, også si årsaksforhold for enkelte psykdommer. Vi er dyr(iske) dypest sett, men heldigvis med fornuft og konsekvenstenkning som utligner. 

Det å våge å kjenne på og å integrere disse tabubelagte følelsene og tankene/fantasiene, kan føre til et sunnere og mer balansert selv/psyke. 

Vet ikke om dette er relevant for deg og dine tanker, Ts., men vil i hvert fall si at det finnes andre perspektiv, enn at tanker i den retning er unormalt og sjeldent. Til syvende og sist er ikke tanker farlige, så lenge det bare forblir dét. 

Anonymkode: c6c12...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Å plutselig få lyst til å drepe noen er jo ganske alvorlig. Dette må du få hjelp til! Kanskje er du en såkalt "tikkende bombe" som bare venter på den lille utløsende faktoren. Etter min mening så bør ikke bare helsevesenet inn i bildet her, men også politiet. Du bør bli skikkelig utredet og risikovurdert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det var ne periode hvor jeg var skikkelig paranoid, har jeg ikke flyttet er jeg redd for hva jeg kunne gjort. "Drepa han før han drepar meg". Jeg var veldig syk da. Men tenker noen ganger att jeg må drepa barnemishandlere, har faktisk tenkt mye på det. Absolutt ikke bra. Føler med deg.

Anonymkode: 322de...8cd

Ok, hva med hun 15år gamle jenta fra kristiansand tror jeg det var som drepte 2 gjevnaldrende inne på et kjlpesenter. Mest sansynlig så valgte hun  akkurat disse fordi hun var sint på de fordi hun trodde disse hadde et bra livhun selv ikke hadde og var sint og bitter for det.. f.eks at hun selv ikke hadde venner eller familie er det ikkr lett å bli sint å bitter på andre som har det da til slutt når årene går?

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hva med hun 15år gamle jenta fra kristiansand tror jeg det var som drepte 2 gjevnaldrende inne på et kjlpesenter. Mest sansynlig så valgte hun  akkurat disse fordi hun var sint på de fordi hun trodde disse hadde et bra livhun selv ikke hadde og var sint og bitter for det.. f.eks at hun selv ikke hadde venner eller familie er det ikkr lett å bli sint å bitter på andre som har det da til slutt når årene går?

Anonymkode: a62f6...20c

Ja, hvis man er psykopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...