Gå til innhold

Andre som plutselig får lyst til å drepe noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har aldri opplevd å få tanker om å drepa en av dine pasienter f.eks?

Nei :-)

Kan det være tvangstanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innimellom ja. Men da legger du til at vedkommende har ødelagt meg med psykisk vold og voldtekter gjennom over 12 år. 

Men da er jeg alene og kan tenke hvordan jeg skal drepe vedkommende. Men skal nok mye til at jeg faktisk gjør det. Er mye større sjanse for at jeg skader meg selv fordi jeg var så dum å leve med vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Jeg var veldig bastant i mine uttalelser her også. Beklager det hvis ikke det er noen reell fare for andres liv. 

Jeg har visst vært litt overdramatisk i svarene mine til to stk her det siste døgnet. Den ene er deg, den andre er en mor på åpent forum. Jeg er så dum noen ganger! 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Undulaten skrev:

Innimellom ja. Men da legger du til at vedkommende har ødelagt meg med psykisk vold og voldtekter gjennom over 12 år. 

Men da er jeg alene og kan tenke hvordan jeg skal drepe vedkommende. Men skal nok mye til at jeg faktisk gjør det. Er mye større sjanse for at jeg skader meg selv fordi jeg var så dum å leve med vedkommende. 

Da kan du jo bare forestille deg hvordan det er å ha vært psyk hele livet fra den dagen man ble født og i tillegg ikke få noe hjelp om det selvom man ønsker. Blir ganske sint på de som har lettere problemer enn meg selv og mye høyere fungering og enda får de hjelp, selv om de har både jobb, venner og kjærester

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir ganske sint på de som har lettere problemer enn meg selv og mye høyere fungering og enda får de hjelp, selv om de har både jobb, venner og kjærester

Anonymkode: a62f6...20c

Så sint at du vil drepe? Tror du er farlig likevel, jeg. En tikkende bombe som jeg skrev i går. Du bør nok i høyeste grad risikovurderes av profesjonelle.

For dette ser ut til å handle om noe helt annet, og mye farligere, enn tvangstanker! 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Anbr42 skrev:

Så sint at du vil drepe? Tror du er farlig likevel, jeg. En tikkende bombe som jeg skrev i går. Du bør nok i høyeste grad risikovurderes av profesjonelle.

For dette ser ut til å handle om noe helt annet, og mye farligere, enn tvangstanker! 

Hvorfor er det verre å ha drapstanker når man har null liv og har blitt utsatt for null hjelp i psykiatrien kontra at man har drapstanker fordi man har blitt voldtatt og utsatt for trusler?

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anbr42
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det verre å ha drapstanker når man har null liv og har blitt utsatt for null hjelp i psykiatrien kontra at man har drapstanker fordi man har blitt voldtatt og utsatt for trusler?

Anonymkode: a62f6...20c

Det får du evt  spørre de sakkyndige om. Jeg vet ikke. Du virker bare så bitter. 

Jeg har også god grunn til å gå rundt å være sint og bitter på livet, men jeg får ikke lyst til å drepe av den grunn. Derimot forsøker jeg så godt jeg kan å leve et greit liv med de rundt meg av nære og fjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det verre å ha drapstanker når man har null liv og har blitt utsatt for null hjelp i psykiatrien kontra at man har drapstanker fordi man har blitt voldtatt og utsatt for trusler?

Anonymkode: a62f6...20c

Det er vel stort sett like ille uansett hvem man ønsker å drepe. Men det er langt mer forståelig at en vil drepe noen som har gjort en ekstremt vondt enn å ville drepe en tilfeldig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Anbr42 skrev:

Det får du evt  spørre de sakkyndige om. Jeg vet ikke. Du virker bare så bitter. 

Jeg har også god grunn til å gå rundt å være sint og bitter på livet, men jeg får ikke lyst til å drepe av den grunn. Derimot forsøker jeg så godt jeg kan å leve et greit liv med de rundt meg av nære og fjerne. 

Du hadde nok også vært svært bitter om du faktisk ikke hadde noen "nære og fjerne" å være sammen med.. tenkt litt på det. Men du klarer nok ikke forestille deg det en gang. Gå heller ut på kafe med vennene dine eller se på tv med gubben og barna dine heller enn å sitt her å angripe meg for noe du ikke vet noenting om.

27 minutter siden, kupton skrev:

Det er vel stort sett like ille uansett hvem man ønsker å drepe. Men det er langt mer forståelig at en vil drepe noen som har gjort en ekstremt vondt enn å ville drepe en tilfeldig person.

Helt tilfeldig er det jo ikke. Jeg vil drepe en som jeg mener har ødelagt livet mitt og som har alt det som jeg selv ikke har og aldri kommer til å få oppleve pga alle mine psykiske plager.

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt tilfeldig er det jo ikke. Jeg vil drepe en som jeg mener har ødelagt livet mitt og som har alt det som jeg selv ikke har og aldri kommer til å få oppleve pga alle mine psykiske plager.

Jeg har litt problemer med å forstå den. Hvis det finnes personer som tilfeldigvis har noe du har ønsket deg eller har opplevd noe du ikke får oppleve, så har jeg problemer med å si at de har ansvar for din dårlige livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Faen hvor provosert jeg blir på deg! Er du den samme som også skriver at du er sjalu på de som har det bedre enn deg? De som har gode jobber, tjener bra, har ektefelle og barn? Jeg synes du bør gå dypt i deg selv og prøve å hente det lille du har igjen av anstendighet til å kunne glede deg over, eller i det minste være likegyldig over, at andre har det bra selv om du føler at du ikke har det bra selv. 

Vet du at du bor i Norge? Du har nok av mat og klær, antar jeg. Du har også tak over hodet, og en seng å sove i, regner jeg med. Du lever i en velferdsstat som f.eks.  gir deg gratis sykehusopphold ved behov, og som gir deg penger til livsopphold i form av div. trygder om du ikke er i stand til å arbeide selv. Du bor i et land hvor det ikke er krig og nød, og du slipper å oppleve traumer som følge av krig. Du bor i et land hvor de bl. a. er demokrati,  ytringsfrihet, religionsfrihet, og hvor menneskerettighetene står høyt i kurs. Pluss mange andre fordeler. 

Hvorfor gå rundt å være sur, sint og bitter? Forsøk heller å sette pris på hva du faktisk har her i livet! For du er tross alt en av de heldigste her i verden. 

Ingen, I-N-G-E-N, går gjennom livet uten vanskeligheter av noe slag. Alle får vi våre slag og sår. Noen er dessverre mer uheldig enn andre, og noen sår heles dessverre aldri. Kanskje er du blant dem. Men prøv å bruk energien din på å få hjelp til deg selv. Det finnes nemlig hjelp å få. Selv om sårene dine kanskje aldri vil heles helt, så tror jeg at du med rett hjelp likevel kan få det bedre .

 Livet er urettferdig, og kan oppleves som vanskelig å leve for mange. Men hver og en må forsøke å gjøre det beste ut av det. 

Bitterhet vil bare gnage og spise deg opp sånn at du får det enda verre.

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde nok også vært svært bitter om du faktisk ikke hadde noen "nære og fjerne" å være sammen med.. tenkt litt på det. Men du klarer nok ikke forestille deg det en gang. Gå heller ut på kafe med vennene dine eller se på tv med gubben og barna dine heller enn å sitt her å angripe meg for noe du ikke vet noenting om.

Anonymkode: a62f6...20c

Du har rett i at jeg ikke vet hvordan akkurat DU har det. Det vet jeg ingenting om, det er sant. Men mener du at du har det verst av oss alle, og derfor har rett til å drepe noen av den grunn? Det er der det skurrer veldig hos meg. Samme hvor jævlig du har hatt det, og har det, så har du INGEN rett til å drepe tilfeldige mennesker, eller mennesker du vet hvem er! 

Hva vil du i så fall oppnå med det? Er et liv i fengsel med mulig forvaring bedre for deg? 

Igjen: Du virker veldig farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Jeg har litt problemer med å forstå den. Hvis det finnes personer som tilfeldigvis har noe du har ønsket deg eller har opplevd noe du ikke får oppleve, så har jeg problemer med å si at de har ansvar for din dårlige livskvalitet.

Fordi jeg vet at mange mange som har mye bedre funksjonsevne og livskvalitet enn det jeg har får hjelp ifra psykiatrien, og jeg får ingen hjelp selv om jeg har bedt om det mange ganger og dermed føler jeg at disse menneskene tar opp plassen for oss andre som egentlig er enda psykere men tydelogvis ikke verdt å hjelpe fordi vi er for hjerneskadd fra før av og ingen håp om å komme ut iarbeid så de heller prioriterer de velfungerende. Jeg blir sint på de personene som tar all hjelpen og får lyst til å knivstikke de. Derfor

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg vet at mange mange som har mye bedre funksjonsevne og livskvalitet enn det jeg har får hjelp ifra psykiatrien, og jeg får ingen hjelp selv om jeg har bedt om det mange ganger og dermed føler jeg at disse menneskene tar opp plassen for oss andre som egentlig er enda psykere men tydelogvis ikke verdt å hjelpe fordi vi er for hjerneskadd fra før av og ingen håp om å komme ut iarbeid så de heller prioriterer de velfungerende. Jeg blir sint på de personene som tar all hjelpen og får lyst til å knivstikke de. Derfor

Anonymkode: a62f6...20c

Det er jo ikke dem som har bestemt hvem som skal få hjelp eller ikke. Så da er du sint på feil personer. Men jeg forstår frustrasjonen din, det er vondt. 

Anonymkode: 6d73d...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg vet at mange mange som har mye bedre funksjonsevne og livskvalitet enn det jeg har får hjelp ifra psykiatrien, og jeg får ingen hjelp selv om jeg har bedt om det mange ganger og dermed føler jeg at disse menneskene tar opp plassen for oss andre som egentlig er enda psykere men tydelogvis ikke verdt å hjelpe fordi vi er for hjerneskadd fra før av og ingen håp om å komme ut iarbeid så de heller prioriterer de velfungerende. Jeg blir sint på de personene som tar all hjelpen og får lyst til å knivstikke de. Derfor

Anonymkode: a62f6...20c

Din sjuke, onde jævel. Du skulle vært bura inne. Samfunnet er ikke trygt når du går løs.

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dermed føler jeg at disse menneskene tar opp plassen for oss andre som egentlig er enda psykere

Det er ikke pasientene, men spesialistene i psykiatrien som bestemmer hvem som skal prioriteres. Spesialistene er igjen underlagt de som vedtar prioriteringsveilederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke dem som har bestemt hvem som skal få hjelp eller ikke. Så da er du sint på feil personer. Men jeg forstår frustrasjonen din, det er vondt. 

Anonymkode: 6d73d...198

Så du forstår at vedkommende ønsker å drepe noen? 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du forstår at vedkommende ønsker å drepe noen? 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Jeg forstår at dette er tanker TS får med jevne mellomrom. Det har fremkommet langt mer i denne tråden enn det en kan lese av startinnlegget (ikke uvanlig på DOL). Heldigvis er det i de fleste tilfeller et langt stykke fra tanke til slike handlinger, men vi vet at det skjer av og til. De fleste masseskytinger som ikke har politisk motiv (terror), har en slik bakgrunn som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, kupton skrev:

Det er ikke pasientene, men spesialistene i psykiatrien som bestemmer hvem som skal prioriteres. Spesialistene er igjen underlagt de som vedtar prioriteringsveilederne.

Ja her har du laget en drapsliste for vedkommende. Nå kan hen bare ta for seg fra listen. 

Hvorfor ikke ta en fra hver kategori? En pasient, en spesialist i psykiatri, og så videre helt opp til statsministeren. 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, kupton skrev:

De fleste masseskytinger som ikke har politisk motiv (terror), har en slik bakgrunn som dette.

Nemlig! Så hvorfor er du ikke mer redd enn du virker som? Vedkommende kan godt bli en morder av disse tankene. Synes ikke hen virker trygg på en plass.

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...