Gå til innhold

Andre som plutselig får lyst til å drepe noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i alle fall kjemperedd. Men det har kanskje med min psyke å gjøre... Ikke vet jeg.

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja her har du laget en drapsliste for vedkommende. Nå kan hen bare ta for seg fra listen. 

Hvorfor ikke ta en fra hver kategori? En pasient, en spesialist i psykiatri, og så videre helt opp til statsministeren. 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Det er en måte å se det på. Jeg velger likevel å avklare ansvarslinjene. I prinsippet er det Stortinget som tar alle viktige og prinsipielle avgjørelser. De må også ta ansvaret, og de har rikelig beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor er du ikke mer redd enn du virker som?

Virkeligheten. Hvor mange slike kriminelle handlinger har skjedd i Norge de siste 20 år?

Hvis alle som har sagt at de skal drepe meg, hadde gjort det, hadde det ikke en gang hjulpet å være katt.

Endret av kupton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Det er ikke pasientene, men spesialistene i psykiatrien som bestemmer hvem som skal prioriteres. Spesialistene er igjen underlagt de som vedtar prioriteringsveilederne.

Jada jeg er sint på de også. Men det er tross alt pasientene som velger å ta opp plassen med sine bagatellmessige problemer som ekteskapsproblemer, panikkanfall på jobben, utbrenthet når en selv har flere livsvarige alvorlige diagnoser som gjør at man ikke har et liv.

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis noen går til legen for en middels alvorlig sak, bør de ha dårlig samvittighet fordi de tar opp plassen for en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Så hvis noen går til legen for en middels alvorlig sak, bør de ha dårlig samvittighet fordi de tar opp plassen for en annen?

Ja viss det gjør at en alvorlig psyk og suicidal person ikke får hjelp så

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ingen her i verden som du bryr deg om? En mor eller en bestefar eller søster eller noe?. Hvis noen drepte en som betyr noe for deg, hva hadde du tenkt da? 

Anonymkode: b46da...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Hvordan skal han eller hun med en datter med ørebetennelse vite det?

Jeg snakker om voksenpsykiatrien og så lenge man har normal iq noe de fleste med så å si normal fungering har så burde en også skjønne at man ikke burde ta opp plass med sine bagatellproblemer tenker jeg

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om voksenpsykiatrien og så lenge man har normal iq noe de fleste med så å si normal fungering har så burde en også skjønne at man ikke burde ta opp plass med sine bagatellproblemer tenker jeg

Anonymkode: a62f6...20c

De med mindre alvorlige diagnoser kan noen ganger ha like stort lidelsestrykk som de med alvorlige diagnoser. Følelser er følelser og det er begrenset hva en kropp kan tåle. Om noen opplever livet som uutholdelig og vanskelig pga feks livets belastninger, angst og depresjon kan vel de også søke råd hos legen sin? De fleste venter lenge med å søke hjelp og venter gjerne i det lengste. Og det er legen som avgjør om de kvalifiserer for hjelp videre. Man kan ta seg sammen og fungere helt til det sier stopp. Og noen ganger lønner det seg å sette inn tiltak før man slutter å fungere? Jeg slet psykisk i mange år før jeg turte å si noe til min fastlege. Blir veldig forundret over at noen da mener at jeg på en måte har « tatt meg til rette»?. Jeg unner deg virkelig hjelp og skulle ønske at det var  ressurser nok for alle som trenger det. 

Anonymkode: b46da...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De med mindre alvorlige diagnoser kan noen ganger ha like stort lidelsestrykk som de med alvorlige diagnoser. Følelser er følelser og det er begrenset hva en kropp kan tåle. Om noen opplever livet som uutholdelig og vanskelig pga feks livets belastninger, angst og depresjon kan vel de også søke råd hos legen sin? De fleste venter lenge med å søke hjelp og venter gjerne i det lengste. Og det er legen som avgjør om de kvalifiserer for hjelp videre. Man kan ta seg sammen og fungere helt til det sier stopp. Og noen ganger lønner det seg å sette inn tiltak før man slutter å fungere? Jeg slet psykisk i mange år før jeg turte å si noe til min fastlege. Blir veldig forundret over at noen da mener at jeg på en måte har « tatt meg til rette»?. Jeg unner deg virkelig hjelp og skulle ønske at det var  ressurser nok for alle som trenger det. 

Anonymkode: b46da...241

La du merke til at jeg skrev de med så å si normal fungering? Ja en person med schizofreni kan ha et bra og velfungerende liv med jobb, venner, familie, barn og uten å trenge hjelp i det hele tatt fra psykiatrien mens en med "kun" angst og depresjon f.eks kan bli helt isolert , sengeliggende, daglig paranoia, ikke klare jobb, ingen venner, ingen familie og dermed  egentlig trenge mer hjelp enn en som har schizofreni men har bra fungering og et helt normalt liv allerede.

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Jeg skal på DPS i morgen tidlig. Hva om du står der og knivstikker meg fordi du mener at jeg opptar plassen din? 

Blir redd jeg. For alt jeg vet kan du geografisk tilhøre det samme dps som meg, og møter opp der i morgen for å knivstikke en tilfeldig pasient. Om det blir meg eller noen andre er jo forsåvidt det samme. Helt forferdelig er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om voksenpsykiatrien og så lenge man har normal iq noe de fleste med så å si normal fungering har så burde en også skjønne at man ikke burde ta opp plass med sine bagatellproblemer tenker jeg

Anonymkode: a62f6...20c

Så hvis man ikke forstår det, så bør man dø? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anbr42

Mener du selv at du er en reell fare for andre pasienters liv? Eller er det bare tanker? Det er jo interessant å få svar på. Hvor stor sjanse er det for at du kommer til å knivstikke en tilfeldig pasient? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La du merke til at jeg skrev de med så å si normal fungering? Ja en person med schizofreni kan ha et bra og velfungerende liv med jobb, venner, familie, barn og uten å trenge hjelp i det hele tatt fra psykiatrien mens en med "kun" angst og depresjon f.eks kan bli helt isolert , sengeliggende, daglig paranoia, ikke klare jobb, ingen venner, ingen familie og dermed  egentlig trenge mer hjelp enn en som har schizofreni men har bra fungering og et helt normalt liv allerede.

Anonymkode: a62f6...20c

Da er vi jo enig om det. Ikke alltid så lett å få med seg alle detaljer i en dialog. Jeg tror nok du hadde regnet meg som en normalt fungerende og vellykket person men fasaden kan gjerne skjule mye smerte. Bare psykologen min vet at jeg feks ble missbrukt av min far og at jeg daglig ønsker å dø. Utad har jeg blitt supergod på å smile , har utdannelse og familie. Jeg klarer ikke jobben min så bra og det er mye problemer i heimen. Men dette vet ikke folk noe om. Husk at du egentlig ikke alltid kan vite hvordan folk har det. 

Anonymkode: b46da...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er vi jo enig om det. Ikke alltid så lett å få med seg alle detaljer i en dialog. Jeg tror nok du hadde regnet meg som en normalt fungerende og vellykket person men fasaden kan gjerne skjule mye smerte. Bare psykologen min vet at jeg feks ble missbrukt av min far og at jeg daglig ønsker å dø. Utad har jeg blitt supergod på å smile , har utdannelse og familie. Jeg klarer ikke jobben min så bra og det er mye problemer i heimen. Men dette vet ikke folk noe om. Husk at du egentlig ikke alltid kan vite hvordan folk har det. 

Anonymkode: b46da...241

Greia er vel at når man har det alt for jævlig så vil det jo vises utad også på fungeringen. Det er ikke noe å krangle om. F.eks er man alvorlig deprimert over lang tid så klarer man ikke opprettholde vennskap er man psykotisk over lang tid skyver man vekk både venner og familie om man da er så heldig å ha det fra før av da og ikke ha vokst opp med psykdom som i mitt tilfelle 

Anonymkode: a62f6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er vel at når man har det alt for jævlig så vil det jo vises utad også på fungeringen. Det er ikke noe å krangle om. F.eks er man alvorlig deprimert over lang tid så klarer man ikke opprettholde vennskap er man psykotisk over lang tid skyver man vekk både venner og familie om man da er så heldig å ha det fra før av da og ikke ha vokst opp med psykdom som i mitt tilfelle 

Anonymkode: a62f6...20c

Jeg har bare vært alvorlig psyk i noen år og kan vare ane hvor vondt det må være å ha levd slik hele livet. Jeg skulle virkelig ønske at ingen hadde det slik. Jeg vil bare si at jeg opplevde å skade en person alvorlig ved et uhell. Ingenting kan måle seg med den anger og skyldfølelse jeg opplevde da. Den hold på å fortære meg fullstendig. Døgnet rundt tenkte jeg på at jeg skulle ønske det ikke hadde skjedd. Det er absolutt ingen tilfredstillelse i å skade andre. Tror alle som har skadet andre i affekt angrer bittert etterpå. 

Anonymkode: b46da...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er vel at når man har det alt for jævlig så vil det jo vises utad også på fungeringen. 

Anonymkode: a62f6...20c

Nettopp. Du fungerer da såpass at du greier å skrive her, så hvordan kan det da ha seg at du har det så jævlig? 

Du er bare ond. Og/eller dum. 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvordan kan det ha seg at det er så mye mer synd på deg enn på andre? Jævla idiot! 

Men gå nå og knivstikk noen. Så kanskje får du i det minste langtidsopphold i institusjon. Les: Fengsel. 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Du fungerer da såpass at du greier å skrive her, så hvordan kan det da ha seg at du har det så jævlig? 

Du er bare ond. Og/eller dum. 

Anonymkode: 1c6c6...11b

Tror ikke han er ønd men at han har det vondt. 

Anonymkode: b46da...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...