Gå til innhold

Kilen følelse???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kvinne på 21 år her. Jeg har i en stund nå slitt litt med nummenhet i tær,  smerter/prikking/kilefølelse i hendene(alle fingre pluss håndledd). Også at det er en kilefølelse i nakken  og på ryggen min(kjennes ut som om noen kiler meg). Dette er noe som kommer og går. Jeg har allerede vært igjennom en ENG, som ikke viste noe unormalt. Legen sier nå at det ikke er noe vits i å teste for noe mere? Det er skikkelig ekkelt når jeg får det i ryggen og nakken, og det ser ut til å bli verre/at det kommer oftere. 

Og det blir verre når jeg trener.

Noen som har peil på hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: eb5bb...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 2.6.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Kvinne på 21 år her. Jeg har i en stund nå slitt litt med nummenhet i tær,  smerter/prikking/kilefølelse i hendene(alle fingre pluss håndledd). Også at det er en kilefølelse i nakken  og på ryggen min(kjennes ut som om noen kiler meg). Dette er noe som kommer og går. Jeg har allerede vært igjennom en ENG, som ikke viste noe unormalt. Legen sier nå at det ikke er noe vits i å teste for noe mere? Det er skikkelig ekkelt når jeg får det i ryggen og nakken, og det ser ut til å bli verre/at det kommer oftere. 

Og det blir verre når jeg trener.

Noen som har peil på hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: eb5bb...cbe

Hva har de testet deg for da? 

Ikke bli skremt, men jeg ville sjekket gått til nevrolog og tatt nevrologiske undersøkelser for å utelukke Ms for eks. Sier ikke at det er det, men det kan være et av tegne på det. Vær obs på at MS fører med seg rekkevis av symptomer, ikke bare kløe/prikking i huden. 

Hilsen hjemmesykepleieren :)

Anonymkode: 5c8ab...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva legen din har undersøkt og ikke. Men har du tatt blodprøver som feks D-vit og blodprosent , blodsukker , blodtrykk ol?. Har du psykiske plager?. Jeg hadde noe som het parestesier da jeg slet psykisk. Har du snakket med en fysioterapeut om du er stiv i nakken og skuldre?. Er det i forbindelse med syklusen?. Går du på medisiner.? Hvis du opplever parestesier kan det også oppstå ved en rekke ufarlige tilstander. 

Anonymkode: 22929...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De undersøkte begge nervene i hendene mine for typ sånn karpal og kubital(??) Tunnel syndrom. Dette er den eneste testen de har utført. Jeg skal prøve å gi det litt mere tid, kan jo være psykisk som person nr 2 skriver. (Det skal sies jeg merket det ekstra godt i eksamenstiden) Hvis jeg merker at det ikke gir seg i løpet av ferien skal jeg bite tennene sammen og mase mer på legen. 

 

Anonymkode: eb5bb...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...