Gå til innhold

Samboerskap/ delt økonomi /forbruk osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er noe som sier meg her at samboeren er innvandrer.  Mange kulturer har et helt annet forhold til kontrakter, f.eks. når vi skriver under så er vi ferdige med forhandlinger og underskriften bekrefter det.  Da begynner mange å forhandle, og det er uforståelig for oss nordmenn.

 

Anonymkode: 5623c...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som sier meg her at samboeren er innvandrer.  Mange kulturer har et helt annet forhold til kontrakter, f.eks. når vi skriver under så er vi ferdige med forhandlinger og underskriften bekrefter det.  Da begynner mange å forhandle, og det er uforståelig for oss nordmenn.

Anonymkode: 5623c...508

Men etter en tid som ansatt og bosatt i Norge kan vi vel forvente en viss tilvenning.

Anonymkode: 78a81...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men etter en tid som ansatt og bosatt i Norge kan vi vel forvente en viss tilvenning.

Anonymkode: 78a81...273

Jeg har ingen mening om denne samboeren.  Prøvde kun å sette frem en forklaring på oppførselen.  Jeg vet ikke om jeg klarer å forstå denne tankemåten og om jeg noensinne kunne klare det.

Egentlig så forstår jeg ikke dette engasjementet på dol rundt økonomien hos denne brukeren.  Det er noe usunt over dette.

Anonymkode: 5623c...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som sier meg her at samboeren er innvandrer.  Mange kulturer har et helt annet forhold til kontrakter, f.eks. når vi skriver under så er vi ferdige med forhandlinger og underskriften bekrefter det.  Da begynner mange å forhandle, og det er uforståelig for oss nordmenn.

 

Anonymkode: 5623c...508

Ja, det ER virkelig uforståelig at man begynner å forhandle ETTER at kontrakten er UNDERSKREVET.

Anonymkode: d3e0c...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig. Jeg kommer kun til å betale 6000 kr for min del av leien dersom dette gjentar seg. 

Anonymkode: ed7d4...e3c

Det sa du ved forrige innbetaling også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ER virkelig uforståelig at man begynner å forhandle ETTER at kontrakten er UNDERSKREVET.

Anonymkode: d3e0c...dd3

Ja for oss, og det er det for f.eks. oljeselskapene som Statoil og flere.  Nordmenn går ikke så lett fra denne tankegangen de har hatt fra vikingtiden i hvert fall.  "Ord skal stå" står i Håvamål og det lever vi etter på våre trakter.  Vikingene handslo kontraktene de hadde ikke penn og papir tilgjengelig.  Dette skaper problemer overalt i verden når flere kulturer møtes.

Det slår meg kun at det kan være noe sånt, men jeg vet virkelig ingenting om det.  Uansett så forandrer det ikke stort.  Problemet er ikke løst.  Det er kun et forsøk på å forstå den andre siden.

Anonymkode: 5623c...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Det sa du ved forrige innbetaling også.

Og hvis ts sier det engang til så blir det stooooor irritasjon på dol. Da blir det mange pekefingre opp.

Anonymkode: 5623c...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som sier meg her at samboeren er innvandrer.  Mange kulturer har et helt annet forhold til kontrakter, f.eks. når vi skriver under så er vi ferdige med forhandlinger og underskriften bekrefter det.  Da begynner mange å forhandle, og det er uforståelig for oss nordmenn.

 

Anonymkode: 5623c...508

Gruppa «svindlere» er en relativt heterogen gjeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for oss, og det er det for f.eks. oljeselskapene som Statoil og flere.  Nordmenn går ikke så lett fra denne tankegangen de har hatt fra vikingtiden i hvert fall.  "Ord skal stå" står i Håvamål og det lever vi etter på våre trakter. 

Og det er nok kanskje derfor samfunnet vårt fungerer så bra, andre er totalt dysfunksjonelle.

Anonymkode: d3e0c...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis ts sier det engang til så blir det stooooor irritasjon på dol. Da blir det mange pekefingre opp.

Anonymkode: 5623c...508

Hva er det egentlig du ønsker å oppnå?

Anonymkode: d3e0c...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig du ønsker å oppnå?

Anonymkode: d3e0c...dd3

Vedkommende ønsker nok noe annet enn meg, som var å få Ts til å erkjenne at hun har lett for å si «bare denne siste gangen, men neste gang...» uten at hun husker dét når neste gang er nåtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...