Gå til innhold

ISW/medisiner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 4059a...43d

Takk. Da forstod jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo det er nettopp det jeg tror,men jeg vil ikke tiltrekke meg negativ energi men det gjør jeg. Det er pga mine tanker og følelser,jeg vil gjerne være en sterk og positiv person. En healer sa til meg "Du skal være sterk for å holde på med slike ting". Så jeg antar at hun så på meg som svak, følte hun ledet meg bort fra det åndelige. Ba meg om å skrelle poteter,og å være i virkeligheten...jorde meg. 

Kanskje denne healeren faktisk var "hel ved" for han gav deg et godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Bergogdal skrev:

Kanskje denne healeren faktisk var "hel ved" for han gav deg et godt råd.

Ja mulig det var rett da og jeg gjorde som hun sa, så på henne som en guru. Men jeg mener nå er jeg sterkere og er klar for det åndelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det som plager meg mest er at psykiatrien nå tror at jeg er som dette,jeg ble som dette i 2014 og det var da de kom inn i bildet. Det var etter det jeg fikk så masse negative symptomer. Vil det noen gang gå over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det som plager meg mest er at psykiatrien nå tror at jeg er som dette,jeg ble som dette i 2014 og det var da de kom inn i bildet. Det var etter det jeg fikk så masse negative symptomer. Vil det noen gang gå over?

Hvordan var du før 2014? Hadde du ikke kontakt med psykiatrien før dette?

Anonymkode: 4059a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var du før 2014? Hadde du ikke kontakt med psykiatrien før dette?

Anonymkode: 4059a...43d

Jo men ikke med fact,da var det dps. Jeg klarte meg bedre før 2014. Jeg gikk turer og gjorde husarbeid,var mer sosial. Nå er jeg stort sett isolert,har hatt perioder med det før og. Men er så trist og lei,det blir jo ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo men ikke med fact,da var det dps. Jeg klarte meg bedre før 2014. Jeg gikk turer og gjorde husarbeid,var mer sosial. Nå er jeg stort sett isolert,har hatt perioder med det før og. Men er så trist og lei,det blir jo ikke bedre.

Det høres ut som du er deprimert. Da kan kanskje AD hjelpe.

Anonymkode: 4059a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du er deprimert. Da kan kanskje AD hjelpe.

Anonymkode: 4059a...43d

Jeg fikk ikke det fordi jeg var så inaktiv,jeg tenkte og ad kunne hjelpe. Men det er negative symptomer og sånn skal jeg bare være,sånn er jeg tror de. Jeg er ikke sånn,har forandret meg voldsomt på disse årene. Er flat og står det,har ikke alltid vært det. Dette er så vanskelig. Og de tror sånn er jeg bare,hadde de bare sett meg før 2014. Jeg er en helt an nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Blir veldig glad hvis noen har råd til meg,om hvordan jeg kommer meg ut av dette Helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Forstår bare ikke hvorfor jeg er sånn. Og hvorfor jeg ihvertfall fungerte bedre før jeg ble innlagt sist. Jeg likte å sitte på i bil før og,nå hater jeg det. Jeg har forandret meg. Og aldri griner jeg heller,det gjorde jeg mye før. Har blitt så apatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Er det virkelig helt håpløst, er jeg helt håpløs fordi jeg har negative symptomer? 

Hva om jeg fikk amfetamin? Det oppkvikker jo,men får vel ikke det. 

Jeg vet så inderlig godt at jeg må ta meg selv i nakken,men det er så vanskelig. Men jeg må bare gjøre det, ta ansvar for livet mitt. Det har stått stille nå i fem år. Jeg klarte ikke være den bestemoren jeg ville heller,ble dårlig av å ha han noen timer. Han har flyttet, jeg tenker på å ha han i helger kanskje noen ganger. Men det klarer jeg jo ikke,tror jeg må jobbe litt med meg selv først...ikke bare litt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jo men ikke med fact,da var det dps. Jeg klarte meg bedre før 2014. Jeg gikk turer og gjorde husarbeid,var mer sosial. Nå er jeg stort sett isolert,har hatt perioder med det før og. Men er så trist og lei,det blir jo ikke bedre.

Skjedde det noe i 2014 som gjorde at du ble verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cathlin skrev:

Skjedde det noe i 2014 som gjorde at du ble verre?

Husker jeg drakk mye den sommeren og tok zeldox, så ble jeg innlagt pga psykose? Og de gjorde om diagnosen schizofreni til scizoaffektiv,kanskje fordi jeg klarte meg greit i perioder? Husker bare at jeg fikk risperdal,husker jeg snakket om at jeg følte meg bedre og ville hjem å gå tur. Men de turene ble det ikke noe av,og jeg var verre med negative symptomer enn noen sinne. Jeg har prøvd å få hjelp med det, og gikk jo på trening men det ble for mye. Nesten alt er for mye, bare det å være med folk. Jeg takler det ikke- Så går jeg tur hver 14 dag med en sykepleier,men det er jo ingenting. Når ungene var små hadde jeg to sykepleiere to ganger i uker,nå er det ikke så nøye lenger når ungene er voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blir veldig glad hvis noen har råd til meg,om hvordan jeg kommer meg ut av dette Helvete.

Jeg ville søkt hjelp i helsevesenet. All hjelp starter hos fastlegen.

Anonymkode: 4059a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Husker jeg drakk mye den sommeren og tok zeldox, så ble jeg innlagt pga psykose? Og de gjorde om diagnosen schizofreni til scizoaffektiv,kanskje fordi jeg klarte meg greit i perioder? Husker bare at jeg fikk risperdal,husker jeg snakket om at jeg følte meg bedre og ville hjem å gå tur. Men de turene ble det ikke noe av,og jeg var verre med negative symptomer enn noen sinne. Jeg har prøvd å få hjelp med det, og gikk jo på trening men det ble for mye. Nesten alt er for mye, bare det å være med folk. Jeg takler det ikke- Så går jeg tur hver 14 dag med en sykepleier,men det er jo ingenting. Når ungene var små hadde jeg to sykepleiere to ganger i uker,nå er det ikke så nøye lenger når ungene er voksne. 

Kunne du ønsket deg mer besøk av sykepleier? Er det lettere når du går tur sammen med en fremfor å møte mange?

Husker før at du hygget deg med cider, hvis jeg husker rett da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville søkt hjelp i helsevesenet. All hjelp starter hos fastlegen.

Anonymkode: 4059a...43d

Jeg har prøvd å få hjelp med det,de tror jeg bare er sånn i fact...det er bare sånn de har sett meg. De kaller meg stabil og habituell,jeg forstår det ikke. De forstår ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, cathlin skrev:

Kunne du ønsket deg mer besøk av sykepleier? Er det lettere når du går tur sammen med en fremfor å møte mange?

Husker før at du hygget deg med cider, hvis jeg husker rett da. 

Ja kunne ønsket mer besøk av henne fra dagsenteret, en gang i uken kunne vi gått tur. Så kan jeg prøve å gå rundt sykehuset selv,men sønnen min har vært med før. Det er tryggest å gå med noen. Ja det er lettere å gå med en. 

Ja jeg hygget meg med cider før og kunne tenkt meg å gjort det igjen, har prøvd men blir bare helt rar i hodet etter en cider. 

Og jeg gruer meg til å besøke foreldrene mine for da blir jeg fjern og dårlig,det skal jo ikke være sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kunne ønsket mer besøk av henne fra dagsenteret, en gang i uken kunne vi gått tur. Så kan jeg prøve å gå rundt sykehuset selv,men sønnen min har vært med før. Det er tryggest å gå med noen. Ja det er lettere å gå med en. 

Ja jeg hygget meg med cider før og kunne tenkt meg å gjort det igjen, har prøvd men blir bare helt rar i hodet etter en cider. 

Og jeg gruer meg til å besøke foreldrene mine for da blir jeg fjern og dårlig,det skal jo ikke være sånn. 

Hadde vært fint hvis dere kunne gått tur sammen en dag i uka. Kan du si at du har lyst til det?

Har du prøvd noe slags form for musikk eller uttrykksterapi? Vet ikke om dere har tilbudet der du er. Så er det kanskje mest i grupper. Har du noen gang følt at noe medisiner har hjulpet, eller i alle fall ikke gjort det verre? Virker litt som at det er det psykiateren prøver å finne ut av, men syns dere kunne gjort det sammen. Det virker som du blir utrygg av å prøve ut nye medisiner? At du kanskje er redd for medisiner. Noen blir jo lagt inn når de skal prøve ut noe nytt, men vet ikke om det er noe for deg, at du er tryggest hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...