Gå til innhold

ISW/medisiner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 minutter siden, cathlin skrev:

Hadde vært fint hvis dere kunne gått tur sammen en dag i uka. Kan du si at du har lyst til det?

Har du prøvd noe slags form for musikk eller uttrykksterapi? Vet ikke om dere har tilbudet der du er. Så er det kanskje mest i grupper. Har du noen gang følt at noe medisiner har hjulpet, eller i alle fall ikke gjort det verre? Virker litt som at det er det psykiateren prøver å finne ut av, men syns dere kunne gjort det sammen. Det virker som du blir utrygg av å prøve ut nye medisiner? At du kanskje er redd for medisiner. Noen blir jo lagt inn når de skal prøve ut noe nytt, men vet ikke om det er noe for deg, at du er tryggest hjemme.

Skal ta det opp med henne når hun er ferdig med ferien, si det hadde vært fint om hun kunne komme en gang i uka så kommer jeg meg ut. 

Jeg var innlagt på et senter en gang,der var det utrykksterapi og vi jobbet i gruppe. Han psykiateren var fantastisk og hjalp meg,men jeg tok ikke medisinen han ba meg å ta. Ellers har jeg gått i gruppeterapi, da fungerte jeg bedre enn nå selv om jeg var dårlig da og. Det likte jeg veldig godt,dessverre er det ikke sånt lenger her. Kunne virkelig tenkt meg det. Så tok jeg buss noen ganger til en plass for folk med fysiske og psykiske lidelser, der malte vi og sang og koste oss i lavvo. Da fungerte jeg også bedre og elsket stedet, det er ikke det samme der i dag...nye folk. Og en herlig omsorgsarbeider var ofte med der på kveldssamlinger, hun likte seg så godt der hun og...nå er hun død men vi har litt kontakt fremdeles. 

Jo medisiner har vel hjulpet før men husker ikke hvilke nå,og ja jeg er skeptisk til det. Og psykiateren skrev jo sist at medisiner forsterket mine negative symptomer,jeg ble enda mer apatisk...sant det. Men som sagt, det var i 2014 det hele begynte. Jeg kan be om innleggelse hvis jeg ønsker, men tror det er tryggest hjemme. Der borte kan man bli drept om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skal ta det opp med henne når hun er ferdig med ferien, si det hadde vært fint om hun kunne komme en gang i uka så kommer jeg meg ut. 

Jeg var innlagt på et senter en gang,der var det utrykksterapi og vi jobbet i gruppe. Han psykiateren var fantastisk og hjalp meg,men jeg tok ikke medisinen han ba meg å ta. Ellers har jeg gått i gruppeterapi, da fungerte jeg bedre enn nå selv om jeg var dårlig da og. Det likte jeg veldig godt,dessverre er det ikke sånt lenger her. Kunne virkelig tenkt meg det. Så tok jeg buss noen ganger til en plass for folk med fysiske og psykiske lidelser, der malte vi og sang og koste oss i lavvo. Da fungerte jeg også bedre og elsket stedet, det er ikke det samme der i dag...nye folk. Og en herlig omsorgsarbeider var ofte med der på kveldssamlinger, hun likte seg så godt der hun og...nå er hun død men vi har litt kontakt fremdeles. 

Jo medisiner har vel hjulpet før men husker ikke hvilke nå,og ja jeg er skeptisk til det. Og psykiateren skrev jo sist at medisiner forsterket mine negative symptomer,jeg ble enda mer apatisk...sant det. Men som sagt, det var i 2014 det hele begynte. Jeg kan be om innleggelse hvis jeg ønsker, men tror det er tryggest hjemme. Der borte kan man bli drept om natten. 

Hvor ofte blir folk drept om natten på slike steder?

Anonymkode: 4059a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte blir folk drept om natten på slike steder?

Anonymkode: 4059a...43d

Vet ikke,men jeg har alltid vært redd for det. Det er ikke lås på døren slik det var en plass, der føte jeg meg trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte blir folk drept om natten på slike steder?

Anonymkode: 4059a...43d

Man burde virkelig hatt mulighet for å låse døren,en gang fikk jeg et rom med lås og låste. De ble hysteriske og jeg måtte bytte rom fordi jeg fortsatt å låse døra,hva var poenget med det liksom? 

Og ofte kom en an pasient inn på rommet og stod med sengekanten, jeg svatt til og holdt på å få nervesammenbrudd. Det gjorde hun flere ganger, sist jeg var der var det forbudt å gå inn på andre sine rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

kal ta det opp med henne når hun er ferdig med ferien, si det hadde vært fint om hun kunne komme en gang i uka så kommer jeg meg ut. 

Jeg var innlagt på et senter en gang,der var det utrykksterapi og vi jobbet i gruppe. Han psykiateren var fantastisk og hjalp meg,men jeg tok ikke medisinen han ba meg å ta. Ellers har jeg gått i gruppeterapi, da fungerte jeg bedre enn nå selv om jeg var dårlig da og. Det likte jeg veldig godt,dessverre er det ikke sånt lenger her. Kunne virkelig tenkt meg det. Så tok jeg buss noen ganger til en plass for folk med fysiske og psykiske lidelser, der malte vi og sang og koste oss i lavvo. Da fungerte jeg også bedre og elsket stedet, det er ikke det samme der i dag...nye folk. Og en herlig omsorgsarbeider var ofte med der på kveldssamlinger, hun likte seg så godt der hun og...nå er hun død men vi har litt kontakt fremdeles. 

Jo medisiner har vel hjulpet før men husker ikke hvilke nå,og ja jeg er skeptisk til det. Og psykiateren skrev jo sist at medisiner forsterket mine negative symptomer,jeg ble enda mer apatisk...sant det. Men som sagt, det var i 2014 det hele begynte. Jeg kan be om innleggelse hvis jeg ønsker, men tror det er tryggest hjemme. Der borte kan man bli drept om natten. 

Ser for meg at du kunne likt å gjøre noe kreativt. Lenge siden du var der du må ta buss som hadde maling etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, cathlin skrev:

Ser for meg at du kunne likt å gjøre noe kreativt. Lenge siden du var der du må ta buss som hadde maling etc? 

Ja det er noen år siden,de sier det er ikke det samme lenger...nå er det prippne damer som driver det. Vil ikke dit mer. Men kunne prøvd å malt eller tegnet hjemme,var så glad i å male at det tok helt over. Malte masse mønstre og greier på veggene på malerommet mitt, da var det cider og shallabeis :) Savner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Han psykiateren var fantastisk og hjalp meg,men jeg tok ikke medisinen han ba meg å ta.

 

 

Ganske typisk for deg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 timer siden, Xtra skrev:

Ganske typisk for deg, tror jeg.

Har tatt medisiner mange ganger jeg,det begynte med melleril det husker jeg godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...