Gå til innhold

Tror du på Gud og at vi møtes igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror igrunn det av og til. Alt er ikke ens eget ansvar i livet om du forstår.

Anonymkode: 8a80a...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Gud har kommunisert med meg flere ganger og lagt ut tegn til meg og koder jeg måtte løse og så fikk jeg hjelp av Gud til å løse de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tror det etter døden er som før vi ble født - ingenting. 

Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg tror på att når vi dør er det slutt. Og jeg ser pr idag ikke noe galt med det. Det virker slitsomt å skulle komme til en himmel, hvor man bruker evigheten til å prise gud (som jeg ikke liker), eller tror på lengre.

 

Kanskje er tid en dimensjon som kan vris og vendes på, slik att vi lever det samme livet om igjen og om igjen. Jeg håper ikke det.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller hva tror du?

Anonymkode: 8a80a...0b3

Ja. Jeg tror på et liv etter døden. Og at jeg skal treffe igjen familie som er død. 

Anonymkode: b7d30...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så mange syn igrunn på den saken. Ofte går det litt opp og ned hva man tenker ettersom intensiteten av helseproblem og andre problem man måtte ha synes jeg. Vi synes ikke alle alt er helt greit.

Men det er jo et lite håp da som er der for oss alle kanskje når vi trenger det som mest. 😊

Anonymkode: 8a80a...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg tror at Gud er en energi som er i alt og alle,uten Gud ville ingenting eksistert. Og jeg tror vi havner på astralplanet når vi dør,der vi kan gjennforenes med avdøde vi kjenner. Men vi kan få kontakt med dem nå også, det er bare å tenke på dem så er det som å ringe. Vi får kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Ironisk nok har evolusjonen har gjort oss engstelige når det kommer til døden. Fordi kroppen gjør alt for å ikke dø. Hjernen kjenner smerten, og angsten, og det å dø langsomt er en jævlig ting sikkert. Det siste vi husker av våre avdøde, er hvordan de led hvis de døde av langtrukken sykdom. Men når døden har kommet og tatt de, så er det ikke noe mer smerte. Himmel og helvete? Seriøst noen som virkelig tror på det?

 

Døden er jævlig, men ikke-eksistens er da ikke noe å frykte? Det har vi alle opplevd før vi ble unnfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Fordi kroppen gjør alt for å ikke dø. Hjernen kjenner smerten, og angsten, og det å dø langsomt er en jævlig ting sikkert. 

Noen ganger har jeg lurt på om hjernen/du registrerer at hodet har falt av ved halshugging. Tenk at det er det siste du opplever, at du erfarer at hodet er skilt fra kroppen. Kanskje rekker du også å se kroppen din i giljotinen og innse det faktum at du faktisk nettopp ble halshugget. Selv om du på forhånd visste at du skulle bli halshugget, må det være jævlig å oppleve at du faktisk har blitt det og skjønne at hodet ditt nå er skilt fra kroppen. Jeg tror ikke på momentant død.  

Anonymkode: d64ca...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, laban skrev:

Nei, jeg tror det etter døden er som før vi ble født - ingenting. 

Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse når den tid kommer.

Men hvis du ikke tror på Gud, og fornekter Gud, så blir jo overraskelsen negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg tror på att når vi dør er det slutt. Og jeg ser pr idag ikke noe galt med det. Det virker slitsomt å skulle komme til en himmel, hvor man bruker evigheten til å prise gud (som jeg ikke liker), eller tror på lengre.

 

Kanskje er tid en dimensjon som kan vris og vendes på, slik att vi lever det samme livet om igjen og om igjen. Jeg håper ikke det.

 

 

 

 

Du har misforstått kristendommen totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Ironisk nok har evolusjonen har gjort oss engstelige når det kommer til døden. Fordi kroppen gjør alt for å ikke dø. Hjernen kjenner smerten, og angsten, og det å dø langsomt er en jævlig ting sikkert. Det siste vi husker av våre avdøde, er hvordan de led hvis de døde av langtrukken sykdom. Men når døden har kommet og tatt de, så er det ikke noe mer smerte. Himmel og helvete? Seriøst noen som virkelig tror på det?

 

Døden er jævlig, men ikke-eksistens er da ikke noe å frykte? Det har vi alle opplevd før vi ble unnfanget.

Men evolusjon er jo sååå 2017. Det som er inn nå er intelligent design. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hodestups skrev:

Men hvis du ikke tror på Gud, og fornekter Gud, så blir jo overraskelsen negativ.

Jeg mente at hvis det er noe etterpå, blir jeg positivt overrasket. 

Jeg tror ikke noe på at det som eventuelt venter på den andre siden, er en streng og straffende gud (eller Helvete). Det er mange kristne som heller ikke tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.6.2019 den 22.43, laban skrev:

Nei, jeg tror det etter døden er som før vi ble født - ingenting. 

Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse når den tid kommer.

Jeg tror det samme. 

Anonymkode: f2439...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, Hodestups skrev:

Men evolusjon er jo sååå 2017. Det som er inn nå er intelligent design. 

Mener du den kristne gud som fremstilt i bibelen er intelligent? Att du kan tro på noe så dumt, sier vel att du har kastet kritisk tankegang på sjøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

De som tror på den bibelske gud, er det man på engelsk kaller "brown noses" man aksepterer tyrannisk anti-humanisme fordi man tror man kommer til himmelen i stedet for helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...