Gå til innhold

Tror du på Gud og at vi møtes igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært kristen hele livet og har levd en stund. Jeg har møtt utallige mennesker opp gjennom årene og gjort meg noen erfaringer om livet. Mennesker er så ulike enten de er kristen eller ikke. Noen er mer umodne enn andre. Jeg har opplevd fantastisk varme og omsorgsfulle mennesker som ikke tror på Gud og jeg har opplevd umodne og dømmende mennesker som tror på Gud. Men jeg har også opplevd kjærlige og oppofrende kristne som bare vil det beste for andre og ateister som er umodne og lite forståelsesfull for andre. Jeg vet så vel at vi alle er mennesker og kommer til kort på mange områder. Den store misforståelsen er at noen mener at kristne flest tror de er så mye bedre enn andre. Da har de bommet litt på hva kristendommen handler om. Hvis det er en ting bibelen er veldig tydelig på så er det at man  ikke skal dømme og at vi alle trenger Guds nåde. At det ikke er våre gode gjerninger som frelser oss, at våre svakheter ikke er til hinder for at Gud vil ha noe med oss å gjøre osv. 

Anonymkode: b7d30...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Den store misforståelsen er at noen mener at kristne flest tror de er så mye bedre enn andre.

Ja, ikke sant? Det er jo heller motsatt. De som blir kristne innser at de ikke er perfekte, ikke er bra nok, og at de derfor trenger frelse. Frelse fra en som greide å leve det perfekte livet og som de kan få del i om de tror. Tilgivelse og frelse fra Jesus, Guds sønn:)

Anonymkode: d64ca...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
10 timer siden, Hodestups skrev:

Det som er merkelig er at du ikke forstår at fravær av gud (ja, at man ikke tror på noen gud), betyr at man heller ikke tror på rett og galt. 

Hvem er det som har bestemt at det er galt å slå et annet menneske? I ateismen har ingen bestemt det. Det eksisterer ikke. 

Du har det ikke helt greit skjønner jeg. Gud i biblen, eller Koranen er ikke noe moralsk forbilde. Se på dine ideologiske slektninger IS, de lærte seg guddommelig moral. Hva var godt i det? Eller kristenpakket som brente hekser, og hadde inkvisisjoner. Nei, du moral kommer an på empati. Mange mangler empati, da hjelper det ikke med religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 1.7.2019 den 11.50, Hodestups skrev:

Hvorfor blander du inn Israel? Det har ingenting med kristendommen å gjøre. Israelerne får stå for sitt, og feie for sin egen dør, de gjør mye galt. 

Nei, Israel er vel ikke noe glansbilde i alle ting de heller. 

Men trodde det var en kjent sak at en del kristne støtter Israel? Grunnene er blant annet at de tradisjonelt har blitt sett på som "Guds utvalgte folk", og fordi Jesus kommer fra dem. Altså, satt på spissen: Frelsen kommer fra Israel.

Kristen eller ei, så synes jeg at Israel for det meste bør være et land å gi sin støtte til. Blant annet støtte dem i sin soleklare rett til å eksistere. For å eksistere må de beskytte seg, og det innebærer ting som et sterkt forsvar, av og til motsvar på rakettangrep, sanksjoner, blokkader, m.m. Dette fordi deres muslimske naboer har sagt at de vil "slette Israel fra kartet". De hater Israel (uvisst av hvilken grunn), og barn blir opplært til dette hatet hjemme og på skolen. Det er det f.eks. flere videobevis på som du kan finne om du googler. 

Sannheten er at Israel er et meget oppegående land i Midt-Østen. Det er det eneste landet der som har demokrati, toleranse og aksept for andre religioner, og toleranse og aksept for ulike seksuelle legninger, for å nevne noe. I nabolandene er det altså  ikke demokrati, og flere land mener at annerledestroende og homofile bør bli drept. 

Israel er også et foregangsland innen data, medisin, teknologi og andre viktige ting. Jeg har hørt argumentasjon som går på at om man vil boikotte Israel, så må det gjelde på alle områder som har med Israel å gjøre. Da kan man eksempelvis ikke nyte godt av medisinsk helsehjelp, eller bruke mobiltelefoner. 

Så ja, Israel bør man for det meste støtte -  kristen eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Alle kommer til himmelen/astralplanet etter vi dør, og der må vi gjennomgå det livet vi nettopp har levd. Hitler var her ikke for å drepe men for å motstå trangen for å drepe og hate,han klarte livsoppgaven sin dårlig. Men det finnes ikke straff,bare ens egne tanker om det livet man har levd. Sjelen ønsker bare å leve et liv i kjærlighet, så det er vondt å se på det gale man har gjort mot andre. Man får føle det selv, det man har påført andre. Så velger man et nytt liv for å prøve å leve i kjærlighet, og hanske opp med gammel karma. Vi har levd mange liv og kommer til å leve mange liv, og dette preger livet vårt i dag. Vi må finne ut hva vi trenger å jobbe med i dette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Alle kommer til himmelen/astralplanet etter vi dør, og der må vi gjennomgå det livet vi nettopp har levd. Hitler var her ikke for å drepe men for å motstå trangen for å drepe og hate,han klarte livsoppgaven sin dårlig. Men det finnes ikke straff,bare ens egne tanker om det livet man har levd. Sjelen ønsker bare å leve et liv i kjærlighet, så det er vondt å se på det gale man har gjort mot andre. Man får føle det selv, det man har påført andre. Så velger man et nytt liv for å prøve å leve i kjærlighet, og hanske opp med gammel karma. Vi har levd mange liv og kommer til å leve mange liv, og dette preger livet vårt i dag. Vi må finne ut hva vi trenger å jobbe med i dette livet.

Ja, dette er jo også en tro ;)

Personlig synes jeg det er lettest å forholde seg til fakta, og konkrete ting en kan se, høre, og kjenne på, selv om også jeg har hatt min tid med religiøsitet. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tar dere det fra? 

Bilderesultat for shaking head animated gif

Anonymkode: a157d...649

Hehe... Alle har sin tro og sine meninger om ting, vet du.. det har jo du også, åpenbart ;)

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Ja, dette er jo også en tro ;)

Personlig synes jeg det er lettest å forholde seg til fakta, og konkrete ting en kan se, høre, og kjenne på, selv om også jeg har hatt min tid med religiøsitet. ;)

 

Dette er ikke religion ;) 

Jeg og forholder meg til fakta ifølge det livet jeg har levd, ingen fortalte meg dette da jeg var liten og da min far sa "Når vi dør er det helt svart, det er som å sove". Da kom jeg med min tro,jeg trodde sletts ikke på det han sa. Og når han straffet meg sa jeg "Alt du gir til andre får du tilbake". Tror han ble litt skremt av dette,og i dag tror han på et liv etter døden...nettopp på bakgrunn av det han lærte fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Dette er ikke religion ;) 

Jeg og forholder meg til fakta ifølge det livet jeg har levd, ingen fortalte meg dette da jeg var liten og da min far sa "Når vi dør er det helt svart, det er som å sove". Da kom jeg med min tro,jeg trodde sletts ikke på det han sa. Og når han straffet meg sa jeg "Alt du gir til andre får du tilbake". Tror han ble litt skremt av dette,og i dag tror han på et liv etter døden...nettopp på bakgrunn av det han lærte fra meg. 

Uansett; en tro er ikke fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Hehe... Alle har sin tro og sine meninger om ting, vet du.. det har jo du også, åpenbart ;)

Jeg forholder meg til fakta, og til vitenskapen. 

Anonymkode: a157d...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Uansett; en tro er ikke fakta. 

Det er fakta for meg. Har visst om disse sannhetene hele livet, jeg hadde kontakt med Gud og hjelpere fra dagen jeg var født. Dessverre husker jeg ikke alt og har lyst å ta hypnose,vil på samme måte som da snakke med dem og husker ikke hvordan de så ut heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dette er ikke religion ;) 

Dette er en nyreligiøs tro, omtrent på nivået til engle-Martha.

Anonymkode: a157d...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en nyreligiøs tro, omtrent på nivået til engle-Martha.

Anonymkode: a157d...649

Er spiritisme en tro? Javel da er jeg en troende ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forholder meg til fakta, og til vitenskapen. 

Anonymkode: a157d...649

Ja, nemlig. Der ser du! ;)

(For ordens skyld så gjør jeg også det. Men jeg tror likevel på Gud siden jeg ikke ser noen motsetning mellom skapelsen og naturvitenskapen ala Big Bang og evolusjonen. Det er fullt mulig begge deler. Altså, uansett hvordan alt er blitt til, så tror jeg det er en gud eller høyere bevissthet som står bak).  

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Surrehuggu skrev:

Altså, uansett hvordan alt er blitt til, så tror jeg det er en gud eller høyere bevissthet som står bak).  

 Jeg forstår ikke hvorfor det må det.

Anonymkode: a157d...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg forstår ikke hvorfor det må det.

Anonymkode: a157d...649

Nei, det MÅ ikke det. ;) Dette er bare noe jeg tror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tøffe@
På 26.6.2019 den 22.34, elina777 skrev:

Gud har kommunisert med meg flere ganger og lagt ut tegn til meg og koder jeg måtte løse og så fikk jeg hjelp av Gud til å løse de

Jeg tenker vel bare at Gud har så mer enn sitt Gud også tror jeg. Gud rekker ikke over alt han/hun heller tror jeg bare. Det ser vi jo i verden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...