Gå til innhold

Jeg la til min forrige lege....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På facebook..🙈 

Han godtok den ikke (jeg hadde jo da en sterk følelse på det). Jeg følte vi hadde så kjemi da jeg var hans pasient. Det kjentes ut som han likte meg, på en merkunderlig måte. Jeg veg hvor streng loven er som lege/pasient, men hvis han hadde vær intr, kunne han da tatt kontakt i ettertid? Siden han ikke la meg til, så går jeg ut ifra at han enten ikke kjente meg igjen -, eller så var det fordi jeg var hans pasient? 

Huff... jeg klarer ikke glemme han. 😏

Anonymkode: 715d5...ccc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449472-jeg-la-til-min-forrige-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På facebook..🙈 

Han godtok den ikke (jeg hadde jo da en sterk følelse på det). Jeg følte vi hadde så kjemi da jeg var hans pasient. Det kjentes ut som han likte meg, på en merkunderlig måte. Jeg veg hvor streng loven er som lege/pasient, men hvis han hadde vær intr, kunne han da tatt kontakt i ettertid? Siden han ikke la meg til, så går jeg ut ifra at han enten ikke kjente meg igjen -, eller så var det fordi jeg var hans pasient? 

Jeg har en veldig god kjemi med min lege og jeg føler også at han liker meg. Men i motsetning til deg, så skjønner jeg at han liker meg som pasient/menneske.

AnonymBruker

Min forrige lege hilset ikke da jeg traff han på butikken engang. Men jeg skjønte jo det var fordi det er en regel mange leger har, av hensyn til tieplikt og sånt. Så jeg tok meg ikke nær av det. Å legge til legen min på facebook, ville jeg aldri prøve på engang. Ikke engang søke for å snoke.

Anonymkode: baf26...483

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På facebook..🙈 

Er det ingenting som sier deg at dette ikke er helt normalt? Ingen lamper som blinker? Ingen kritisk sans? 

Anonymkode: 8342f...b36

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På facebook..🙈 

Er det du som var overbevist om at han også følte noe for deg og at du skulle sjekke ham opp når det hadde gått en stund siden han var legen din?

Kunne ikke falle meg inn å prøve å legge til min forrige lege på fb gitt. Selv om jeg likte ham svært godt og han var kjekk også. :) Det hadde vært ekstremt kleint...

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min forrige lege hilset ikke da jeg traff han på butikken engang. Men jeg skjønte jo det var fordi det er en regel mange leger har, av hensyn til tieplikt og sånt. Så jeg tok meg ikke nær av det. Å legge til legen min på facebook, ville jeg aldri prøve på engang. Ikke engang søke for å snoke.

Anonymkode: baf26...483

Det er litt feil med at det er ulovlig. Min onkel er lege, jeg spurte han om det var lov etter flere år å bli sammen med sin tidligere pasient. Det var lov så lenge det ikke var et avhengighetsforhold i bildet, ingen psykiske relasjoner og det hadde gått tid fra opphøret. Øegen selv kan nok ha en sperre. Men ikke ulovlig. 

AnonymBruker
17 timer siden, Lillemus skrev:

Er det du som var overbevist om at han også følte noe for deg og at du skulle sjekke ham opp når det hadde gått en stund siden han var legen din?

Kunne ikke falle meg inn å prøve å legge til min forrige lege på fb gitt. Selv om jeg likte ham svært godt og han var kjekk også. :) Det hadde vært ekstremt kleint...

Jeg har ikke lagt noe om dette tidligere. :)

På 13.7.2019 den 0.30, AnonymBruker skrev:

1. Jeg vet hvor streng loven er som lege/pasient, men hvis han hadde vær intr, kunne han da tatt kontakt i ettertid?

2. Siden han ikke la meg til, så går jeg ut ifra at han enten ikke kjente meg igjen -, eller så var det fordi jeg var hans pasient? 

1. Ja det kunne han. 

2. Nei, det betyr nok bare at han ikke ønsker kontakt. 

På 13.7.2019 den 16.27, Lillemus skrev:

Tror det må være ganske vanlig å være betatt av sin lege eller tidligere lege, og så spørre om det er ok på forum. Har i hvertfall lest om det mange ganger. Var det ikke til og med én som var gravid som lurte?

15 minutter siden, Xtra skrev:

Tror det må være ganske vanlig å være betatt av sin lege eller tidligere lege, og så spørre om det er ok på forum. Har i hvertfall lest om det mange ganger. Var det ikke til og med én som var gravid som lurte?

Var det ikke opptil flere her samtidig for kort tid siden? Leger får sikkert mange rare henvendelser tenker jeg. :) 

Thebutterfly

Dersom jeg hadde jobbet som lege så ville jeg aldri lagt til en pasient på fb.  Jeg hadde hatt mine grenser for hva jeg synes var rett og ikke. Og jeg hadde følt at det ble galt å legge til en pasient. 

Endret av Thebutterfly

Annonse

AnonymBruker
På 14.7.2019 den 18.05, Thebutterfly skrev:

Dersom jeg hadde jobbet som lege så ville jeg aldri lagt til en pasient på fb.  Jeg hadde hatt mine grenser for hva jeg synes var rett og ikke. Og jeg hadde følt at det ble galt å legge til en pasient. 

Ei venninne av meg vet om dette, sagt alt til henne. Inkludert også at legen tok en sjekk nedentil ift celleprøve. Det ble ikke noe særlig kleinere da, å venninna mi lo bare av hele situasjonen. JA det er dumt det jeg har gjort, å NEI det er helt sikkert ikke normalt🤭🤭 Men jeg er ekstremt betatt. Jeg glemmer han bare ikke....😑

-frustrert 

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg vet om dette, sagt alt til henne. Inkludert også at legen tok en sjekk nedentil ift celleprøve. Det ble ikke noe særlig kleinere da, å venninna mi lo bare av hele situasjonen. JA det er dumt det jeg har gjort, å NEI det er helt sikkert ikke normalt🤭🤭 Men jeg er ekstremt betatt. Jeg glemmer han bare ikke....😑

-frustrert 

Haha vet godt hvordan det er. Jeg har selv gjort lignende dumme ting tidligere i livet mitt så du er ikke alene om det. Men med årene så har jeg vært flinkere til å koble meg til fornuft  :)

Anonymkode: 78423...e88

Thebutterfly
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha vet godt hvordan det er. Jeg har selv gjort lignende dumme ting tidligere i livet mitt så du er ikke alene om det. Men med årene så har jeg vært flinkere til å koble meg til fornuft  :)

Anonymkode: 78423...e88

Var meg som skrev denne teksten men det kom ut som anonym. Jeg har altså selv dummet meg mye opp gjennom tidene men heldigvis så har det ikke skjedd i nyere tider  :)

Følelser og tiltrekning kan ikke helt styres heller. Føler man tiltrekning til en person så kan man føle for å prøve seg uavhengig av om det er legen eller tannlegen. Men å prøve seg på lege eller tannlege blir litt feil for de skiller nok sterkt mellom privatliv og yrke.

Samme hvor flott en person var så ville ikke jeg ha lagt til personen av rent prinsipp om jeg var lege feks. Så der er mulig forklaringen. Behøver ikke å bety at han ikke liker deg. 

Endret av Thebutterfly
AnonymBruker
På 17.7.2019 den 10.25, Thebutterfly skrev:

Var meg som skrev denne teksten men det kom ut som anonym. Jeg har altså selv dummet meg mye opp gjennom tidene men heldigvis så har det ikke skjedd i nyere tider  :)

Følelser og tiltrekning kan ikke helt styres heller. Føler man tiltrekning til en person så kan man føle for å prøve seg uavhengig av om det er legen eller tannlegen. Men å prøve seg på lege eller tannlege blir litt feil for de skiller nok sterkt mellom privatliv og yrke.

Samme hvor flott en person var så ville ikke jeg ha lagt til personen av rent prinsipp om jeg var lege feks. Så der er mulig forklaringen. Behøver ikke å bety at han ikke liker deg. 

Takk for godt svar.  

Jeg er overhodet ingen galning som prøver seg rått på, kjører på å er innpåtrengende. Tvert imot. Jeg kjenner meg nesten ikke igjen i hva jeg har gjort mtp å legge han til på face osv. Jeg er igrunnen av natur litt tilbakeholdene. Alltid latt menn ta initiativet..😜☺ Jeg liker nok menn jeg "ikke kan få", å denne legen er jo bare blitt mer og mer interesant. Vi hadde en god tone, han ba meg slå meg ned for å prate titt og ofte. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, men sommerfuglene kom vel gjerne etterpå. Jeg har et stooort ønske om å treffe denne mannen igjen, å gjør jeg det, var det kanskje meningen?;) 

Hilsen ei - overhode ingen raring-. Selv om det kan høres spes ut. 

Thebutterfly
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar.  

Jeg er overhodet ingen galning som prøver seg rått på, kjører på å er innpåtrengende. Tvert imot. Jeg kjenner meg nesten ikke igjen i hva jeg har gjort mtp å legge han til på face osv. Jeg er igrunnen av natur litt tilbakeholdene. Alltid latt menn ta initiativet..😜☺ Jeg liker nok menn jeg "ikke kan få", å denne legen er jo bare blitt mer og mer interesant. Vi hadde en god tone, han ba meg slå meg ned for å prate titt og ofte. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, men sommerfuglene kom vel gjerne etterpå. Jeg har et stooort ønske om å treffe denne mannen igjen, å gjør jeg det, var det kanskje meningen?;) 

Hilsen ei - overhode ingen raring-. Selv om det kan høres spes ut. 

Jeg har kjent samme følelser for noen i lignende situasjoner så det er ikke noe galt med deg. Men jeg husker selv at jeg håpet på mye som var helt usannsynlig. 

Jeg forstår deg. Men det er viktig å forsøke å la fornuften tenke istedet for følelsene. Han ser nok på deg som en pasient. Kan godt være at han synes at du er en person som han liker selv om han ikke la deg til på Facebook. Men han skiller nok stort mellom privatliv og jobbliv. 

AnonymBruker
På 20.7.2019 den 10.05, Thebutterfly skrev:

Jeg har kjent samme følelser for noen i lignende situasjoner så det er ikke noe galt med deg. Men jeg husker selv at jeg håpet på mye som var helt usannsynlig. 

Jeg forstår deg. Men det er viktig å forsøke å la fornuften tenke istedet for følelsene. Han ser nok på deg som en pasient. Kan godt være at han synes at du er en person som han liker selv om han ikke la deg til på Facebook. Men han skiller nok stort mellom privatliv og jobbliv. 

Hadde det bare vært så enkelt å tenke fornuft. Denne legen jeg haddd for snart 4år siden er enda ikke glemt, å jeg syntes det er helt merkelig hvor fort jeg blir påmint om han idag. Jeg følte jo en greie den gang, en god kjemi. Selvom han aldri viste det fullt og helt. Han var jo en profosjonell lege. Håper bare jeg en dag treffer på han igjeb, det kan være tilfeldig. 

• 4 uker senere...
På 20.7.2019 den 10.05, Thebutterfly skrev:

Det er jo litt rart at det aldri kan bli noe mellom oss (nå tror jeg for all del det ikke skjer heller), men kjærlighet kan oppstå overalt, til  og med søskenbarn forelsker seg. Helt høyest tilfeldig også. 

Meg og min tidligere lege er fra samme sted i landet, felles venner osv. Tenk hvor villt det ville vært å truffet han igjen. 

Jeg håper så INDERLIG. ;)  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...